loading...
کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) آمل
هادی خضری بازدید : 247 چهارشنبه 20 فروردین 1393 نظرات (1)
 

 

 

 

نام : انسان                                                    فامیل : آدمیزاد 


نام پدر : آدم                                               نام مادر : حوا 


لقب : اشرف مخلوقات                                       نزاد : خاکی 

 

صادر از : دنیا 


  ساکن : کهکشان راهشیری - منظومه شمسی -کره زمین 

 

ساعت و زمان پرواز : در لیست انتظار - قریب الوقوع و بزودی 

 

مقصد : بهشت - اگر نشد جهنم                                  


مجوز حرکت : رضایت و امر پروردگار 

 

مدت اعتبار ویزا : دائم 

 

وسایل مورد نیاز : 

 


1. ایمان                               2. اعمال نیک                               


3. نماز اول وقت                                  4. دعای خیر والدین                           


5. شکران نعمت                                        6. دو متر پارچه ی سفید

سجاد عبداللهی بازدید : 258 چهارشنبه 20 فروردین 1393 نظرات (0)
برای اندروید؛
این نرم افزار Prayer Times به شما کمک می کند، از اوقات شرعی تمام شهرها و استان های کشورمان مطلع شوید.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛ در این روزها که بازار سفرهای نوروز داغ است، یکی از نرم افزارهای ضروری برای تمامی افراد در سفرها، برنامه اوقات شرعی و تعیین قبله است. شاید شما به یک شهر یا استانی سفر کرده اید که از اوقات شرعی این شهر یا استان مطلع نیستید، با استفاده از این نرم افزار Prayer Times  به راحتی می توانید از اوقات شرعی مکان مورد نظر خود مطلع شود.

 

ویژگی های نرم افزار: 
- تعيين اوقات شرعی از طريق ليست شهرها و GPS
- پخش اذان در اوقات شرعی
- فعال یا غیر فعال کردن جداگانه پخش اذان برای هر یک از اوقات
- محاسبه اوقات برحسب جدول شيعی و سنی
- جدول اوقات شرعی روزها و ماه های سال
- متن دعای بعد از نماز
- متن دعای روزهای هفته
- دارای منوی عربی و انگليسی
- نمایش رخدادهای مذهبی
- تعیین مسافت و جهت قبله
- تعیین مسافت و جهت مسجد النبی (ص)
- تعیین مسافت و جهت حرم امام علی (ع)
- تعیین مسافت و جهت حرم امام حسین (ع)
- تعیین مسافت و جهت حرم امام رضا (ع)
- به اشتراک گذاشتن اوقات شرعی و رخدادهای مذهبی




قابل اجرا در اندروید 2.1 و بالاتر
حجم نرم افزار: 2.2 مگابایت
مدیر بازدید : 314 دوشنبه 18 فروردین 1393 نظرات (0)



Colonizing Nations



امام خامنه ای:

استعمار ملتها لکه ننگ تاریخ بشر در دو قرن اخیر است. دولتهای انگلیس، فرانسه و... در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین بومی‌ها را قتل عام کردند و منابع کشورها را دزدیدند.


۱۳۸۶/۰۲/۲۵

استعمار نمونه بارز ناکامی غرب در اداره‌ی بشر است. اروپایی‌ها در دو قرن اخیر، با کشتار و قتل و غارت در آفریقا، استعداد انسانی و طبیعی این قاره را نابود کردند.

۱۳۸۴/۰۲/۱۹

کشتار، ربودن و اسیر کردن سیاهان، یکی از ماجراهای گریه آور تاریخ است که نظام سلطه دوست ندارد این وقایع بازخوانی شود.

۱۳۹۲/۰۸/۲۹

سجاد عبداللهی بازدید : 255 دوشنبه 18 فروردین 1393 نظرات (0)
سیستم عامل های آندروید و ویندوزفون و ... از جمله پر کاربردترین سیستم ها هستند. بازی های و سرگرمی های زیادی همه روزه برای این سیستم ها وارد بازار می شود که می توانند ساعت ها وقت شما را به خود مشغول کنند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، سیستم عامل های مختلف دارای برنامه ها و بازی های متفاوت هستند. هر روزه نیز بازی های جدیدی وارد بازار می شود که ویژگی های متفاوتی دارند. در این مطلب جدیدترین بازی های تلفن همراه را که برای سیستم عامل های متفاوت وارد بازار شده است مرور میکنیم.

** بازی راهنمایی نور - آیفون


بازی راهنمایی نور Guide the Light v1.4.0 شما در این بازی پازلی باید گنجینه هایی که گم شده اند را با کمک نورهایی که در بازی تابیده می شود پیدا کنید اما به این راحتی که فکر می کنید نیست چون در این بازی شما برای هر مرحله پازل هایی را باید حل کنید و عنکبوت های غول پیکی که برای شما تله گذاشته اند را از بین ببرید تا بتوانید به آن گنجینه ها برسید این بازی جالب را می توانید بروی گوشی آیفون خود نصب نمایید.

برای دانلود این بازی اینجا را کلیک کنید. 

** سونیک ادونس - سیمبیان


 سونیک دوباره برای کنسول های بازی با سبکی پیشرفته تر عرضه شده است شما در این بازی با سونیکی سرعتی تر و دنیایی فانتزی تر روبه رو میشوید و از گرافیک کارتونی با گیم پلی ساده آن لذت ببرید. این بایز را می توانید بر روی تلفن های همراه با سیستم Belle به راحتی اجرا و بازی کنید. 

برای دانلود این بازی اینجا را کلیک کنید. 

** فرار از غار تاریک - اندروید


بازی فرار از غار تاریک Miner Escape 1.1.8 در این بازی هیجان انگیز شما در یک غار بسیار تاریک و کمی نور بازی می کنید و در این غار تاریک هیولا های عجیب و غریب وجود دارد که می خواهد شما را از بین ببرد شما باید از دست آنها فرار کنید و قلب هایی که در بین راه وجود دارد برای زنده ماندن جمع کنید این بازی قابل نصب بروی گوشی اندروید می باشد.

برای دانلود این بازی اینجا را کلیک کنید.

محمد حسن زاده بازدید : 331 دوشنبه 18 فروردین 1393 نظرات (0)
سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد
سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در اطلاعیه‌ای از مردم خواست از ۲۰ تا آخر فروردین ۹۳ نسبت به ثبت‌نام و تقاضای دریافت یارانه مرحله دوم اقدام کنند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ زمان ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی از 20 تا آخر فرودین 93 اعلام شد.
 
ثبت نام از سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی در سال 93 به طور همزمان از 20 فروردین ماه جاری در سراسر کشور و از طریق سایت رفاهی آغاز می‌شود.
 
بنابر اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، ثبت نام از سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی که عدد سمت راست شماره کارت ملی آنها «صفر» است از صبح روز 20 فروردین ماه جاری، به طور همزمان در سراسر کشور و از طریق شبکه اینترنتی به نشانی www.refahi.ir و یا از طریق مراکز کمیته امداد، بهزیستی، دفاتر پستی، استانداری ها و فرمانداری‌ها انجام می‌شود.
 
همچنین سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی که عدد سمت راست شماره کارت ملی آنها «یک» است نیز باید در روز دوم ثبت نام یعنی 21 فروردین ماه جاری اقدام به نام نویسی در سایت رفاهی کنند.
 
سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی به ترتیب در روزهای بعد با عدد سمت راست شماره کارت ملی «دو» در روز 22 فروردین، عدد «سه» در روز 23 فروردین، عدد «چهار» در روز 24 فروردین، عدد «پنج» در روز 25 فروردین، عدد «شش» در روز 26 فروردین، عدد «هفت» در روز 27 فروردین، عدد «هشت» در روز 28 فروردین و در نهایت عدد «9» در روز 29 فروردین ماه جاری انجام خواهد شد.
 
همچنین روزهای 30 و 31 فروردین ماه جاری به ثبت نام از سرپرستان خانوارهای متقاضی یارانه نقدی تعلق دارد که در طی 10 روز قبل به هر دلیل موفق به ثبت نام نشده‌اند.
 
یادآور می شود ثبت نام از هر نقطه کشور با ورود به سایت www.refahi.ir امکانپذیر خواهد بود و افرادی که در روستاها و مناطقی زندگی می کنند که دسترسی به اینترنت ندارند نیز می توانند به دفاتر خدمات پست و پیشخوان دولت و همچنین شوراهای اسلامی محلی و فرمانداریها، بخشداریها و استانداریها و مراکز کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی مراجعه کنند.

محمد حسن زاده بازدید : 233 شنبه 16 فروردین 1393 نظرات (0)
هر زمان كه احساس كرديد نااميد شده ايد يك چيز را در ذهن داشته باشيد هيچ مانعي نيست كه نتوان آنرا از ميان برداشت غير ممكن وجود ندارد و آنچه شما را محدود مي‌كند فقط و فقط در ذهن شماست.
به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، هر زمان كه احساس كرديد نااميد شده ايد يك چيز را در ذهن داشته باشيد هيچ مانعي نيست كه نتوان آنرا از ميان برداشت غير ممكن وجود ندارد و آنچه شما را محدود مي‌كند فقط و فقط در ذهن شماست.
 
 
 
 
 
 
 
محمد حسن زاده بازدید : 212 جمعه 15 فروردین 1393 نظرات (1)

به گزارش بیت الزهرا(س) تیم محتوایی سایت بیت الزهرا سلام الله علیها سلسله مطالبی را با استفاده از کتاب بیت الاحزان شیخ عباس قمی که شیخ ،خود از منابع معتبری همچون ارشاد مرحوم مفید و... استفاده نموده است؛برای تان آماده کرده تا با هم نگاهی به گوشه ای از جریان سقیفه در ایام فاطمیه داشته باشیم.بخش دوم آن را در زیر می خوانید :

"گوشه ای از جریان سقیفه"

کلام شیخ مفید در پیرامون سقیفه

آن عده فرصت را غنیمت شمردند ,به خاطر اشتغال علی بن ابی طالب (ع) و بنی هاشم به امور رسول الله(ص), به سوی عهده دار شدن امر خلافت شتافتند . به خاطر اختلاف انصار بین خودشان - عده ای چون آزاد شده ها (طلقا) با آنان که با احسان قلبشان را متمایل به اسلام نگه داشته بودند (مولف قلوبهم) - دوست نداشتند امر خلافت به بنی هاشم برسد .

لذا با ابوبکر بیعت کردند چون در آنجا حاضر بود . و بیشتر مردم به علت اختلاف انصار و مهاجرین در امر خلافت , در دفن رسول الله حضور نداشتند . به همین خاطر نماز ایشان از دستشان رفت .وقتی کار تمام شد ,شخصی نزد امیر المومنین علی (ع) رسید وقضیه را گفت .

حضرت درحالی که بیلی در دست داشت و قبر رسول الله(ص) را هموار میکرد , فرمود: « آیا گمان میکنند همین که گفتند ایمان آوردیم , رها میشوند و امتحان نمیشوند ؟ و به تحقیق کسانی که قبل از ایشان بودند ,مورد آزمایش قرار دادیم تا خداوند کسانی را که واقعا راست گفتند را معلوم بدارد ، و نیز کسانی که دروغ گفتند یا این کسانی که گناه کردند گمان میکنند از ما سبقت گرفتند ، چه بد حکم میکنند .»

ابو سفیان که درب منزل حضرت آمده بود صدا زد : « ای ابوالحسن امر خلافت جز برای شما نیست . اگر بخواهید در مقابل آنها شهر راپر از سواره و پیاده میکنم.»

حضرت فرمود : « برگرد . سوگند که شما برای خدا حرف نمیزنید , و همیشه برای اسلام و مسلمین حیله میکنی . ما مشغول کارهای رسول الله (ص) هستیم. و هر که آنچه را که انجام میدهد بر گردن خودش است .»

و آن فتنه ای بود عمومی که شیطان به وسیله ی آن قدرت یافت و در آن به اهل دروغ و نیرنگ کمک کرد . اهل ایمان نیز کم کاری کردند .خدا در قرآن فرمود : « از فتنه ای بترسید که تنها شامل ستمکاران شما نمی شود ».

مدیر بازدید : 205 جمعه 15 فروردین 1393 نظرات (0)

در مورد محل دفن فاطمه زهرا(س) نقل و قول های متفاوتی وجود دارد. در این مطلب، به چهار قول در این زمینه اشاره شده است.

 
به گزارش خبرآنلاین به نقل از منابع روایی و تاریخی به 4 نقل تاریخی درباره محل دفن حضرت فاطمه اشاره کره ایم که می خوانید.

 
حضرت فاطمه زهرا(س) به حضرت علی(ع) سفارش کرد که قبرش را پنهان سازد تا دلیل و شاهدی بر ستم‌های روا شده بر او باقی گذارد و مخالفت و مبارزه خویش را با غاصبان و خلافکاران جاوید سازد. آن حضرت نیز وی را شبانه دفن کرد و موضع قبرش را پنهان ساخت.

در مورد محل دفن حضرت فاطمه(س) چهار قول وجود دارد:

1. برخی مزارش را در بقیع می‌دانند؛ از جمله اربلی در کشف الغمه و سیدمرتضی در عیون المعجزات. اهل سنت نیز بر این باورند. آنان مزاری را که در کنار مرقد چهار امام قرار دارد، مدفن فاطمه زهرا(س) می‌دانند. علامه مجلسی می‌نویسد: چون علی، فاطمه را به مصلّا آورد و نماز خواند، دست‌ها را به سوی آسمان بلند کرد و گفت پروردگارا! اینک فاطمه دختر پیامبر توست که او را از ظلمات دنیا به سوی نورانیّت آخرت حمل کردم. در این وقت، منادی ندا در داد که بقعه بقیع، محل دفن است و به سوی آن بروید. وقتی امیرالمؤمنین به آنجا رسید، دید قبری ساخته و لحدی پرداخته‌اند. پس پیکر فاطمه را آنجا به خاک سپرد.

ابن جوزی هم می‌نویسد: فاطمه در بقیع مدفون است و این مطلب را شاید از آنجا استفاده کرده‌اند که علی بن ابی‌طالب صورت چهل قبر جدید را در بقیع احداث کرد و چون مخالفان خواستند قبور جدید را مورد تعرّض قرار دهند، آن حضرت عصبانی شد وآنها را تهدید به قتل کرد و با این وصف مشخص می‌شود که یکی از مزار‌ها به فاطمه(س) تعلق دارد.

علامه نور الدین سمهودی می‌گوید: ارجح آن است که تربت شریفش در بقیع است.(1) ولی گفته‌اند قبری که در بقیع وجود دارد، قبر فاطمه بنت اسد است نه حضرت فاطمه(س).

2. عده‌ای چون ابن سعد، صاحب طبقات، خاطرنشان کرده‌اند که فاطمه در خانه عقیل دفن شده ‌است.(2)

3. بعضی گفته‌اند آن بانو در روضه رسول خدا دفن است. مجلسی از محمد بن همام نقل کرده که وی گفت: علی، فاطمه را در روضه پیامبر مدفون ساخت، ولی آثار قبر را از بین برد. باز مجلسی از کنیز زهرا، فضه، نقل کرده است: در روضه پیامبر بر فاطمه نماز خواندند و او همان جا دفن شد.

شیخ طوسی می‌گوید: از جمله شواهدی که می‌توان برای این احتمال اقامه کرد، حدیثی است که از رسول خدا(ص) نقل شده است که فرمود: "بین قبر من و منبرم، روضه‌ای از روضه‌های بهشت وجود دارد".

شاهد دیگر اینکه نوشته‌اند: علی در روضه نبی اکرم(ص) بر فاطمه نماز خواند، سپس پیامبر را مخاطب ساخت و فرمود: سلام من بر تو و دخترت باد یا رسول الله که در جوارت دفن است.(3)

4. عده‌ای گفته‌اند: فاطمه را در خانه‌اش دفن کردند که قرائن و روایات زیادی این قول را تأیید می‌کند؛ از جمله اینکه حضرت علی پس از دفن بدن فاطمه، از جای برخاست و رو به قبر پیامبر گفت: "درود من و دخترت بر تو باد ای فرستاده الهی که اکنون دخترت در جوار تو فرود آمده است" و می‌دانیم که خانه فاطمه در مجاورت روضه پیامبر قرار داشت.(4)

شیخ صدوق (م 389) می‌نویسد: برایم ثابت شده که فاطمه را در خانه‌اش به خاک سپبرده‌اند و پس از آنکه مسجد را توسعه دادند، قبر آن بانو در مسجد واقع شد. من سالی که به سفر حج رفتم، در مدینه رو به سوی خانه فاطمه ـ که از استوانه رو به روی باب جبرئیل تا پشت خظیره مرقد نبوی است ـ کردم و در آنجا زیارت فاطمه را به جای آوردم.(5) سید محسن امین عاملی نوشته است: آن حضرت در خانه‌اش به خاک سپرده شد و این قول به صواب نزدیک‌تر است.

شیخ طوسی یادآور می‌شود: قبر فاطمه را در خانه پیامبر می‌توانی زیارت کنی و برخی او را در خانه‌اش مدفون می‌دانند. این دو قول از نظر من، به هم نزدیک‌اند و بهتر است حضرت در هر دو مکان زیارت شوند، ولی روایت دفن فاطمه در بقیع از صحت دور است.(6)

منابع:

1. اخبار مدینه (خلاصة الوفاء باخبار دار المصطفی) ص291.

2. طبقات، ابن سعد، ج 8، ص 20؛ اخبار مدینه، ص 290.

3. بحارالانوار، ج 43، ص185.

4. نهج البلاغه، ترجمه فیض الاسلام، ص652، خطبه195.

5. من لایحضره الفقیه، شیخ صدوق، ج2، ص469 و 906.

6. بحارالانوار، ج 97، ص 196 ـ 197؛ فاطمه زهرا، علامه سید محمد حسین فضل الله، ص96.

مدیر بازدید : 453 پنجشنبه 14 فروردین 1393 نظرات (0)

 



این شبها علی بر بالین فاطمه می نشیند ...
.
بغض می کند از اینکه امشب شاید شب آخر باشد ...
.
بغض می کند از کبودی ماه ...
.
علی تا صبح نمی خوابد ...
.
با هر گردش فاطمه در بستر هزار بار میمیرد ...
.
می گوید فاطمه جان، ببین می توانی بمانی ؛ بمان!
.
پس چه شد با علی همسفر ماندنت؟

 

سوره آل عمران آیه 185 :

نیست زندگانی دنیا مگر کالائی فریبنده که زود فانی و نابود میگردد.
 


مواظب باشیم که باقی را به فانی نفروشیم

تعداد صفحات : 35

درباره ما
Profile Pic
وبسايت رسمي كانون فرهنگي هنري هجرت شهرستان آمل روستاي هندوكلا در سال 1392 تاسيس گرديده و تا حدودي تمامي اخبار و رويدادها و مطالب اعم از داخلي و خارجي را در خود گنجانده است. اميد است كه زحمات بي دريغ و شبانه روزي اعضاي اين كانون فرهنگي هنري مورد توجه خداوند متعال قرار گيرد. ان شاء الله
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • معرفی

    از انتخاب شما متشکریم.هرگونه نظر،انتقاد،پیشنهاد راجع به این وب سایت و مطالب آن را میتوانید به سامانه پیامک 5000515131 ارسال یا با شماره تماس 01143251145 ارتباط بر قرار کنید.

    آمار سایت
  • کل مطالب : 347
  • کل نظرات : 78
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 46
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 201
  • بازدید ماه : 157
  • بازدید سال : 1,968
  • بازدید کلی : 256,320
  • کدهای اختصاصی
    تبادل لینک هوشمند

    تبادل لینک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان آمل روستای هندوکلا وآدرس http://hejratamol.rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

      عنوان :
      آدرس :
      کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد

      استخاره با قرآن کریم
      کانون هجرت هندوکلا

      مجله نایت پلاس