loading...
کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) آمل
مدیر بازدید : 265 دوشنبه 12 خرداد 1393 نظرات (0)

گزیده بیانات مقام معظم رهبری الامام خامنه ای(حفظه الله) در دانشگاه افسرى و تربیت پاسداری امام حسین علیه‌السلام۱۳۹۳/۰۲/۳۱

آنچه مهم است این است که نگاه نسل نو به آینده‌ى دور، ایجاد تمدن اسلامى باشد؛

آنچه مهم است این است که نگاه نسل نو و همه‌ى کسانى که نیروى جوانى را در خدمت به اهداف و آرمانهاى بلند میخواهند، باید به آینده‌هاى روشن و دور باشد - فقط جلوى پاى خودمان را نبینیم - آینده‌ى دور، ایجاد تمدن اسلامى است؛ تمدن نوین، متناسب با نیازها و ظرفیتهاى امروز بشریتى که از حوادث گوناگون قرنهاى اخیر زخم خورده است، مجروح است، غمگین است و نسلهاى جوان آن دچار یأس و نومیدى و افسردگى‌اند. اسلام میتواند این نسلها را به آفاق جدیدى برساند، دلهاى آنها را شاد کند و آنها را آن‌چنان‌که متناسب و شایسته‌ى کرامت انسان است، کرامت ببخشد؛ تمدن نوین اسلامى یعنى این. و شما هسته‌هاى مهم و اساسى و اصلى در ایجاد این تمدنید. آینده متعلق به شما است. سازندگان آینده‌ى کشور و آینده‌ى این تمدن و در واقع آینده‌ى جهان، شما جوانهاى امروزید.

 

دولتهاى استکبارى عادت کرده‌اند که سلطه‌گرى کنند، زور بگویند

من به شما جوانهاى عزیز این نکته را بگویم: دنیا در یکى دو قرن اخیر، با بُروز پدیده‌ى ننگین و شوم استعمار و استکبار بین‌المللى، دچار آفتهاى بزرگى شد؛ مهم‌ترینِ این آفتها نظام سلطه است. نظام سلطه به معناى آن است که در روى زمین، ملتها به دو گروه تقسیم بشوند: یک گروه سلطه‌گر، و یک گروه سلطه‌پذیر. دولتهاى استکبارى عادت کرده‌اند که سلطه‌گرى کنند، زور بگویند، در اقتصاد ملتها، در فرهنگ ملتها، در سیاست‌ورزى ملتها، در تربیت ملتها، در سبک زندگى ملتها، از سر استکبار و سلطه‌طلبى دخالت کنند؛ همه‌چیزِ دنیا در اختیار آنها باشد. دولتهاى غربى و در برهه‌ى چند ده سال اخیر در رأس آنها دولت آمریکا، به این پدیده‌ى نفرت‌انگیز عادت کرده‌اند؛ به اینکه زور بگویند، به اینکه اقتصاد دنیا در دست آنها، فرهنگ ملتها در اختیار آنها، و خلاصه اختیار کشورهاى دیگر در دست آنها باشد؛ به این عادت کرده‌اند.

 

آنها از این ناراحت اند که ، یک ملت توانسته علی رغم میل آنها،با ایستادگی و دشمنی در برابرشان،عرض اندام کند

دشمنىِ دشمنان ما به‌خاطر این است که نظام جمهورى اسلامى در مقابل نظام سلطه ایستاده است؛ در مقابل عادت بدِ تقسیم دنیا به سلطه‌گر و سلطه‌پذیر ایستاده است؛ بقیه‌ى چیزها بهانه است. امروز بهانه، مسئله‌ى هسته‌اى است؛ یک روز بهانه، حقوق بشر است؛ یک روز بهانه، یک چیز دیگر است. آنها میخواهند نظام جمهورى اسلامى را از ایستادگى در مقابل قلدرها و گردن‌کلفت‌ها و باج‌بگیرها و زورگویان عالم منصرف کنند؛ البته این اتفاق نخواهد افتاد.

 

آنها از این ناراحتند؛ [اینکه] یک ملت و یک کشور و یک نظام با استغناى از زورگویان و باج‌بگیران و سرگردنه‌بگیران بین‌المللى، با بى‌اعتنایى به آنها، حتى با مخالفت و دشمنى آنها بتواند خود را از مشکلات بیرون بکشد، عرض اندام بکند و حضور خود و نفوذ خود را على‌رغم آنها و به‌کورى چشم آنها، بر آنها تحمیل بکند است که آنها را عصبانى کرده است. عصبانى شده‌اند؛ عصبانى بشوند و به‌تعبیر شهید عزیزمان مرحوم شهید بهشتى، از عصبانیت بمیرند.

 

موافق نیستم که تعبیر دروغین «جامعه‌ى جهانى» را برای کسانی که مقابل جمهوری اسلامی هستند،به کار برده شود.

بنده موافق نیستم که تعبیر دروغین «جامعه‌ى جهانى» را در مقابل جمهورى اسلامى - که دشمنان ما به کار میبرند - به کار ببریم؛ کدام جامعه‌ى جهانى؟ کسانى که در مقابل جمهورى اسلامى قرار دارند جامعه‌ى جهانى نیستند، چند دولت مستکبرند که آنها هم عمدتاً زیر نفوذ یک مشت کمپانى‌دارانِ صهیونیستِ غارتگرِ بدنامِ بددلند؛ این جامعه‌ى جهانى نیست؛ آنهاخودشان را جامعه‌ى جهانى مینامند.

مدیر بازدید : 241 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (0)

ه گزارش بیت الزهرا(س) به نقل از فرهنگ نیوز قصد دارد سبک زندگی های مثبت گذشته را در قالب کاریکاتور (کمیک استریپ) با موضوعات مختلف یاد آوری و با امروز مقایسه نماید.

در قسمتهای قبلی سری کاریکاتورهای یادش به خیر اون وختا به بررسی موضوعات و سبک زندگی هایی پرداختیم که در گذشته پر رنگ تر و نمایان تر از حال بود. در این قسمت به بررسی موضوع حیا و متانت دختران می پردازیم.

مدیر بازدید : 244 شنبه 10 خرداد 1393 نظرات (0)

به گزارش بیت الزهرا(س) به نقل از فرهنگ نیوز قصد دارد سبک زندگی های مثبت گذشته را در قالب کاریکاتور (کمیک استریپ) با موضوعات مختلف یاد آوری و با امروز مقایسه نماید.

در قسمتهای قبلی سری کاریکاتورهای یادش به خیر اون وختا به بررسی موضوعات و سبک زندگی هایی پرداختیم که در گذشته پر رنگ تر و نمایان تر از حال بود. در این قسمت به بررسی موضوع نوع معماری منازل در زندگی می پردازیم.


مدیر بازدید : 235 شنبه 10 خرداد 1393 نظرات (0)

ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسب ماه بندگی و زمینه ساز رمضان المبارک،ماه مبارک و عزیز شعبان ،بیت الزهرا (س) به همین مناسبت عزیز متنی از دست نوشته های  مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای را درمورد مناجات پر فیض شعبانیه در سایت قرار داده تا دوست داران ولایت و اهل بیت از پندهای عرفانی و انسان ساز ایشان کمال بهره را جویا شوند و باشد تا برای تمام بندگان خداوند و محتاجین به دعا،دعای خیر نمایند.

بسم‌الله الرحمن‌الرحیم

دعا، وسیله‌ی مؤمن و ملجأ مضطر و رابطه‌ی انسان ضعیف و جاهل با منبع فیاض علم و قدرت است، و بشر بی‌رابطه‌ی روحی با خدا و بدون عرض نیاز به غنی بالذات، در عرصه‌ی زندگی سرگشته و درمانده و هدر رفته است؛ «قل ما یعبؤا بکم ربیّ لولا دعاؤکم»1.

بهترین دعا آن است که از سرمعرفتی عاشقانه به خدا و بصیرتی عارفانه به نیازهای انسان انشا شده باشد، و این را فقط در مکتب پیامبر خدا (صلّی‌اللَّه‌علیه واله‌وسلّم) و اهل‌بیت طاهرین او - که اوعیه‌ی علم پیامبر(ص) و وراث حکمت و معرفت اویند - می‌توان جست. ما بحمداللَّه ذخیره‌یی بی‌پایان از ادعیه‌ی مأثوره‌ی از اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) داریم که انس با آن، صفا و معرفت و کمال و محبت می‌بخشد و بشر را از آلایشها پاکیزه می‌سازد.

مناجات مأثوره‌ی ماه شعبان - که روایت شده اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) بر آن مداومت داشتند - یکی از دعاهایی است که لحن عارفانه و زبان شیوای آن، با مضامین بسیار والا و سرشار از معارف عالی‌یی همراه است که نظیر آن را در زبانهای معمولی و محاورات عادی نمی‌توان یافت و اساساً با آن زبان قابل ادا نیست. این مناجات، نمونه‌ی کاملی از تضرع و وصف حال برگزیده‌ترین بندگان صالح خدا با معبود و محبوب خود و ذات مقدس ربوبی است. هم درس معارف است، هم اسوه و الگوی عرض حال و درخواست انسان مؤمن از خدا.

مناجاتهای پانزده‌گانه که از امام زین‌العابدین حضرت علی‌بن‌الحسین (علیه‌السّلام) نقل شده، گذشته از خصوصیت بارز دعایی مأثور از اهل‌بیت (علیهم‌السّلام)، این مزیت را داراست که به مناسبت حالات مختلف مؤمن، مناجاتها را انشا فرموده است.
خداوند به همه توفیق استفاضه و خودسازی به برکت این کلمات مبارک را عنایت فرماید.
آمین.


69/10/1

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1. قُلْ مَا یَعْبَؤُاْ بِکُمْ رَبِّی لَوْلا دُعَآؤُکُمْ فَقَدْ کَذَّبْتُمْ فَسَوْفَ یَکُونُ لِزَاماً. بگو: اگر دعای شما نباشد، پروردگار من برای شما وزن و ارزشی قائل نیست (زیرا سابقه‏ی خوبی ندارید). شما حقّ را تکذیب کرده‏اید و به زودی کیفر تکذیبتان دامن شما را خواهد گرفت. سوره مبارکه فرقان آیه

مدیر بازدید : 223 جمعه 09 خرداد 1393 نظرات (0)

حسین سلطان عشق، عباس ساقی عشق، زینب شاهد عشق و سجاد راوی عشق. کاروان عشق در راه است و خود "عشق" نیمه شعبان خواهد آمد... اعیاد شعبانیه مبارک

به همین مناسبت مراسم جشن سه امام از شنبه به مدت 3 شب بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای هندوکلا همراه با مداحی مداحان و سخنرانی سخنرانان و اهدای جوایز برگزار می باشد.

از همه عاشقان و ارادتمندان دعوت به عمل می آبد...

.


محمد حسن زاده بازدید : 243 جمعه 09 خرداد 1393 نظرات (0)

به گزارش بیت الزهرا(س) به نقل از فرهنگ نیوز ، بعضی از درآمد های مردم حرام است و بدان توجه ندارند و مشاهده شده است که در بسیاری از موارد افراد اصلا نسبت به اینکه این درآمدها حرام است اطلاعی ندارند.

از جمله آنها می توان به این موارد اشاره کرد:

تولید کنندگان و فروشندگان انگشتر طلای مردانه
ریش تراشی
برندگان بازی های قمارگونه (به عنوان مثال فرد سکه را در دستگاه می اندازد و گاهی برنده می شود)
تکثیر نوار و سی دی های مبتذل، مفسده انگیز و حرام
درآمد از راه موسیقی حرام
کرایه دادن بلندگو و وسایل برای مجالس گناه
خرید و نگهداری اجناس و کالا ها به قصد گران شدن در آینده (احتکار) و ....(1)

این موارد تنها قسمتی از شغل های حرام هستند و تنها با این امید چندی از آنها بیان شده است تا هشداری باشد برای همگان تا بیش از پیش در نوع و راه آنچه به دست می آوریم دقت کنیم.

نکته آخر اینکه فراموش نکنیم که، پیشگیری همیشه به خصوص در این مورد بهتر و آسان تر از درمان است. از این رو کاسبین محترم می توانند با مطالعه کتب فقهی مربوط به تمام موارد حرامی که در کسب و کارهای روزانه شان سهوا ممکن است صورت بگیرد آشنا شوند.

به همین جهت باید بدانیم که مکاسب محرمه به معنای روش‌های کسب و کار و درآمد حرام و ممنوع از دیدگاه اسلام است، و این عنوان برای کتاب‌های فقهی که به این موضوع می‌پردازند هم بکار می رود که منبع خوبی برای مطالعه اهل بازار و کاسب ها می باشد:

مکاسب محرمه: میرزا یدالله دوزدوزانی (بیع)
مکاسب محرمه آیت الله العظمی ابوالقاسم خوئی
مکاسب محرمه (فقه) شیخ مرتضی انصاری (اطلاق بی قید منصرف به مکاسب محرمه شیخ انصاری است)

این کتاب در دوره سطح حوزه و ابواب آن زیرساختی برای ترتیب مباحث دوره خارج فقه است.

مدیر بازدید : 225 جمعه 09 خرداد 1393 نظرات (0)

به گزارش بیت الزهرا(س) به نقل از فرهنگ نیوز قصد دارد سبک زندگی های مثبت گذشته را در قالب کاریکاتور (کمیک استریپ) با موضوعات مختلف یاد آوری و با امروز مقایسه نماید.

در قسمتهای قبلی سری کاریکاتورهای یادش به خیر اون وختا به بررسی موضوعات و سبک زندگی هایی پرداختیم که در گذشته پر رنگ تر و نمایان تر از حال بود. در این قسمت به بررسی موضوع نقش حیوانات در زندگی می پردازیم.

مدیر بازدید : 253 پنجشنبه 08 خرداد 1393 نظرات (1)

به گزارش بیت الزهرا(س) به نقل از فرهنگ نیوز قصد دارد سبک زندگی های مثبت گذشته را در قالب کاریکاتور (کمیک استریپ) با موضوعات مختلف یاد آوری و با امروز مقایسه نماید.

در قسمتهای قبلی سری کاریکاتورهای یادش به خیر اون وختا به بررسی موضوعات و سبک زندگی هایی پرداختیم که در گذشته پر رنگ تر  و نمایان تر از حال بود. در این قسمت به بررسی موضوعاتی همچون کم و کیف جهیزیه ، انتخاب مسکن و اولین مسافرت می پردازیم.

مدیر بازدید : 246 چهارشنبه 07 خرداد 1393 نظرات (0)

به گزارش بیت الزهرا (س) برخی رفتارهای دولتمردان با رویکرد اشرافی گری و به عبارتی دور شدن از ساده زیستی روی داده است ؛ لذا "کلیپ صوتی اشرافی گری ممنوع ! " که بیاناتی از مقام معظم رهبری الامام خامنه ای (حفظه الله) پیرامون این موضوع می باشد، را آورده ایم تا بایکدیگر دیدگاه امام خامنه ای را مروری کرده باشیم.در ادامه شما را به شنیدن این کلیپ صوتی دعوت می نماییم .

 

کلیپ صوتی اشرافی گری ممنوع !

تعداد صفحات : 35

درباره ما
Profile Pic
وبسايت رسمي كانون فرهنگي هنري هجرت شهرستان آمل روستاي هندوكلا در سال 1392 تاسيس گرديده و تا حدودي تمامي اخبار و رويدادها و مطالب اعم از داخلي و خارجي را در خود گنجانده است. اميد است كه زحمات بي دريغ و شبانه روزي اعضاي اين كانون فرهنگي هنري مورد توجه خداوند متعال قرار گيرد. ان شاء الله
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • معرفی

    از انتخاب شما متشکریم.هرگونه نظر،انتقاد،پیشنهاد راجع به این وب سایت و مطالب آن را میتوانید به سامانه پیامک 5000515131 ارسال یا با شماره تماس 01143251145 ارتباط بر قرار کنید.

    آمار سایت
  • کل مطالب : 347
  • کل نظرات : 78
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 121
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 142
  • باردید دیروز : 46
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 319
  • بازدید ماه : 275
  • بازدید سال : 2,086
  • بازدید کلی : 256,438
  • کدهای اختصاصی
    تبادل لینک هوشمند

    تبادل لینک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان آمل روستای هندوکلا وآدرس http://hejratamol.rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

      عنوان :
      آدرس :
      کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد

      استخاره با قرآن کریم
      کانون هجرت هندوکلا

      مجله نایت پلاس