loading...
کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) آمل
جابر قلی زاده بازدید : 200 یکشنبه 28 دی 1393 نظرات (0)

ممنوعیت خوردن گوشت خوک

خوک يكی از حيوانات پستاندار است كه در خشكی زندگي می كند و از گوشت و شير آن استفاده می شود. ولي از نظر اسلام، نام اين حيوان در فهرست غذاهای ممنوع قرار دارد. خدا در قرآن می فرمايد « انما حرم عليكم الميته و الدم و لحم الخنزير و ... » : خداوند تنها گوشت مردار و خون و گوشت خوک و ... را حرام كرده است.

علت تأكيد قرآن بر اين مطلب به خاطر خطرات جسمی و روحی مصرف گوشت خوک و نيز آلودگی جامعه بشری به آن است. مصرف گوشت خوک بين يهوديان نيز ممنوع است و يكی از غذاهای حرام در شريعت موسی (ع) نيز است. اما متأسفانه هنوز مصرف گوشت خوک در برخی نقاط دنيا هنوز رواج دارد.

خوک حتی نزد اروپائيان كه بيشتر گوشت آن را می خورند، سمبل بی غيرتی است. خوك غيرت ناموسی ندارد و نقطه مقابل خروس است. جفت خود را در معرض استفاده خوک های نر ديگر قرار می دهد و از اين عمل، علاوه بر آن كه باک ندارد، لذت هم می برد و اين صفت در گوشتش تأثيراتی دارد. افرادي كه از اين نوع گوشت تغذيه مي كنند، همان اخلاق و صفات رذيله را حاصل می كنند. در حالی كه غيرت نسبت به دين و ناموس از صفات انبيا و مومنين است.


جابر قلی زاده بازدید : 188 سه شنبه 23 دی 1393 نظرات (1)

خداوند فرمود: به عزت و جلالم قسم اگر بنده‌ای از بندگان من اين آيات را بعد از هر نمازی قرائت كند من او را در حظيرة‌القدس و آنچه كه در آن است ساكنش می‌كنم
و در هر روز هفتاد بار او را نظر می‌كنم به نگاه خاصی و در هر روز هفتاد حاجت او را كه كمترينش مغفرت و عفو من باشد برای او برآورده مي‌كنم و در نزد تمام دشمنانش عزيز و نصرتش می‌دهم و هيچ چيزی مانع دخولش در بهشت نيست

در روايات آمده است: هركسی بعد از هر نماز واجبی به خواندن آية‌الكرسی مداومت داشته باشد، از دنيا نخواهد رفت تا زمانی كه جايگاه خود را در بهشت ببيند


مدیر بازدید : 265 سه شنبه 26 فروردین 1393 نظرات (0)

گزیده ای از آخرین جلسه دهه اول ماه مبارک رمضان سخنرانی استاد پناهیان

محور بندگی این است که انسان «امام» داشته باشد/«امام» ما معرّف هویت ما در قیامت

امام رضا(ع) می‌فرماید: عبادت هفتاد وجه (مرتبه یا نوع) دارد. شصت و نه قسمت (مرتبه) عبادت تسلیم و راضی بودن به خدا و امام زمان(عج) است. أَنَّ الْعِبَادَةَ عَلَى‏ سَبْعِینَ‏ وَجْهاً فَتِسْعَةٌ وَ سِتُّونَ مِنْهَا فِی الرِّضَا وَ التَّسْلِیمِ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِأُولِی الْأَمْرِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِمْ؛

کسی که واقعاً عبد خداست، قطعاً می‌داند که این خدا و ارباب، بر روی زمین جانشینی دارد که این جانشین خدا یا «خلیفه الله» نیز بعد از خدا، ارباب و مولای او خواهد بود. از این رو امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید: من بنده‌ای از بندگان رسول خدا(ص) هستم؛ إِنَّمَا أَنَا عَبْدٌ مِنْ‏ عَبِیدِ مُحَمَّدٍ (ص).‏

محور عبادت و بندگی این است که انسان امام داشته باشد. لذا روز قیامت وقتی می‌خواهیم هویت خود را معرفی کنیم باید بگوییم امامِ ما کیست. امام صادق(ع) می‌فرماید : اگر کسی هر شب برای عبادت بیدار شود و هر روز، روزه بگیرد، همه اموال خود را صدقه بدهد، هر سال به حجّ برود ولی امام زمان خود را نشناسد و از او پیروی نکند و این کارها را به اشاره امام خودش انجام نداده باشد، چنین کسی یک ذرّه حق پیش خدا پیدا نمی‌کند و اجری نخواهد داشت و اصلاً از اهل ایمان نخواهد بود. أَمَا لَوْ أَنَّ رَجُلًا قَامَ‏ لَیْلَهُ‏ وَ صَامَ نَهَارَهُ وَ تَصَدَّقَ‏ بِجَمِیعِ‏ مَالِهِ وَ حَجَّ جَمِیعَ دَهْرِهِ وَ لَمْ یَعْرِفْ وَلَایَةَ وَلِیِّ اللَّهِ فَیُوَالِیَهُ وَ یَکُونَ جَمِیعُ أَعْمَالِهِ بِدَلَالَتِهِ إِلَیْهِ مَا کَانَ لَهُ عَلَى اللَّهِ جَلَّ وَ عَزَّ حَقٌّ فِی ثَوَابِهِ وَ لَا کَانَ مِنْ أَهْلِ الْإِیمَانِ ثُمَّ قَالَ أُولَئِکَ الْمُحْسِنُ مِنْهُمْ یُدْخِلُهُ اللَّهُ الْجَنَّةَ بِفَضْلِ رَحْمَتِه‏».

 

به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

مدیر بازدید : 1663 جمعه 08 فروردین 1393 نظرات (0)


تصویر زمینه های جدید با کیفیت HD و FULL HD که آیه های زیبای قرآن بر روی اون ها نوشته شده



برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر دلخواه کلیک نمایید



برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر دلخواه کلیک نمایید















مدیر بازدید : 291 پنجشنبه 07 فروردین 1393 نظرات (0)



نرم افزار قرآن مقدس با هدف ارائه یک رابط کاربری مدرن جهت مطالعه آیات نورانی قرآن مجید تهیه و تولید شده است.
در این نرم افزار سعی شده از رابط کاربری ساده و تخت استفاده شود و نسخه اولیه این نرم افزار تنها به ارائه متن عربی قرآن میپردازد . انشالله در نسخه های بعدی امکانات بیشتری به نرم افزار اضافه خواهیم کرد تا این نرم افزار یک نرم افزار کامل باشد.



با تشکر از دوستان خوبم در سایت اسک دین بابت تست و راهنمایی های خوب شون
و دوست خوبی که آیات رو برای قرار دادن در نرم افزار آماده کرد ، ایشون گفتن نامی ازشون برده نشه برای شادی روح امواتشون یک فاتحه بفرستید.این نرم افزار پس از تایید نسخه جدید اون در کافه بازار قرار خواهد گرفت .
آخرین نسخه نرم افزار در حال حاضر نسخه 1.1 هست که میتونید به رایگان از فون پلاس دانلود کنید.

دانلود از فون پلاس
دانلود از کافه بازار
دانلود از مایکت

مدیر بازدید : 246 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)

در این مجموعه از صوت های استاد حاج آقای قرائتی بدین موضوع پرداخته شده است که عزاداری عملی مستحبی است و نباید به انجام واجبات لطمه ای وارد کند به خصوص نماز اول وقت دارای اهمیت ویژه ای در این باب می باشد . اشاره به روایتی که گریه کردن نباید شما را فریب دهد، عده ای ممکن است زیاد هم گریه کنند و حتی لخت هم بشوند و با شدت سینه زنی هم کنند ولی قلب شان تقوا نداشته باشد. نباید به ظاهر نگاه کرد باید دید او در عملش چقدر تقوا دارد. و هم چنین ایشان به سخنرانان هشدار دادند که به وسیله بزرگ جلوه دادن موضوع گریه، به مردم مجوز گناه ندهند.


 

گریه زیاد ، نشان انسان خوب بودن نیست

مجوز گناه ندهید

نماز اول وقت

 

مدیر بازدید : 200 پنجشنبه 24 بهمن 1392 نظرات (1)

 

در متن زیر به جای آمریکا از شیطان استفاده کردیم

شیطان، دانشمندان رشید و رعنا و جوان ما را نابود کرد.
شیطان، در طول 8سال دفاع مقدس، جوانان نورانی و مقدس مارابه شهادت رساند.
شیطان، بعد از انقلاب، از سازمانهای مخوفی همچون مجاهدین خلق حمایت میکند.
شیطان، برعلیه ملت ایران، تحریم های شدید و بی رحمانه ای صادر کرد.
شیطان، رژیم بعث عراق را به سلاح های شیمیایی تجهیز کرد.
شیطان، دست و پای یک دختر افغانی 3چهارساله را قطع کرد و چشمانش رانیز کور کرد.

آیا دیگر نباید بگوییم مرگ بر شیطان؟! آیا دیگر نباید بگوییم مرگ بر آمریکا؟!

 

41 فایل تصویری در مورد جنایات آمریکا                  |    http://s2.picofile.com/file/7616657418/587760_eKGi1o3K.gif    

«سیاهه جنایات آمریکا» در بیانات رهبر انقلاب          |   http://s2.picofile.com/file/7616657418/587760_eKGi1o3K.gif   

تصاویر منتشرنشده از جنایات آمریکا در منطقه 16+   |  http://s2.picofile.com/file/7616657418/587760_eKGi1o3K.gif    

منبع: ثامن تم
درباره ما
Profile Pic
وبسايت رسمي كانون فرهنگي هنري هجرت شهرستان آمل روستاي هندوكلا در سال 1392 تاسيس گرديده و تا حدودي تمامي اخبار و رويدادها و مطالب اعم از داخلي و خارجي را در خود گنجانده است. اميد است كه زحمات بي دريغ و شبانه روزي اعضاي اين كانون فرهنگي هنري مورد توجه خداوند متعال قرار گيرد. ان شاء الله
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • معرفی

    از انتخاب شما متشکریم.هرگونه نظر،انتقاد،پیشنهاد راجع به این وب سایت و مطالب آن را میتوانید به سامانه پیامک 5000515131 ارسال یا با شماره تماس 01143251145 ارتباط بر قرار کنید.

    آمار سایت
  • کل مطالب : 347
  • کل نظرات : 78
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 145
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 174
  • باردید دیروز : 46
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 351
  • بازدید ماه : 307
  • بازدید سال : 2,118
  • بازدید کلی : 256,470
  • کدهای اختصاصی
    تبادل لینک هوشمند

    تبادل لینک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان آمل روستای هندوکلا وآدرس http://hejratamol.rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

      عنوان :
      آدرس :
      کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد

      استخاره با قرآن کریم
      کانون هجرت هندوکلا

      مجله نایت پلاس