loading...
کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) آمل
محمد حسن زاده بازدید : 235 یکشنبه 25 خرداد 1393 نظرات (0)

به نقل از پایگاه مقام معظم رهبری،ایشان در جمع مسؤولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی بحث های زیبا و دلنشیینی را مطرح نمودند که خوب است ما دوست داران و محبین ولایت و ائمه اطهار از این پندهای پدرانه ی ایشان کمال استفاده را ببریم.

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌
والحمدلله و صلّى الله على محمّد و آله الطّاهرین و على صحبه المنتجبین و من اتّبعهم الى یوم الدّین.

تبریک عرض میکنم سالگرد بعثت نبى مکرّم اسلام را - که درواقع بزرگ‌ترین عید بشریّت است - به همه‌ى شما حضّار گرامى؛ برادران عزیز، خواهران عزیز، میهمانان عزیز، سفیران کشورهاى اسلامى که در مجلس حضور دارند و به همه‌ى ملّت ایران که نشان دادند پایبند به پیام بعثت پیامبرند و امتحان بزرگ و دشوارى را در این راه ملّت ما از خودشان بروز دادند.
همچنین تبریک عرض میکنم این روز بزرگ را به همه‌ى ملّتهاى مسلمان، به دنیاى اسلام و یکایک مسلمانان در هر نقطه‌ى عالم و همچنین به همه‌ى آزادگان عالم؛ آن کسانى که از پیام آزادى و پیام عدالت و پیام انسانیّت و تکریم انسان، احساس هیجان میکنند و از آن لذّت میبرند.
برادران و خواهران عزیز! درباره‌ى بعثت پیامبر سخنان گوناگونى قابل بررسى کردن و گفتن است؛ آنچه امروز براى ما مردم  و براى دنیاى اسلام لازم است و باید به آن توجّه شود، دو سه نقطه‌ى اصلى است: یکى آن نقطه‌اى است که امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) در خطبه‌ى نهج‌البلاغه به آن اشاره فرمود که علّت بعثت پیامبر و پیامبران بزرگ الهى را این‌گونه معرّفى کرده است: لِیَستَأدُوهُم مِیثاقَ فِطرَتِهِ وَ یُذَکِّروهُم مَنسِىَّ نِعمَتِهِ ... وَ یُثیروا لَهُم دَفائِنَ العُقول؛ (۱) انسانها را به فطرت انسانى و سرشت انسانیّت که همراه با شرف و کرامت است برگردانَد؛ نعمتهاى فراموش‌شده‌ى الهى را به یاد آنها بیاورَد و خِرَدهاى دفن‌شده را مبعوث کند.

محمد حسن زاده بازدید : 264 سه شنبه 20 خرداد 1393 نظرات (0)

گزیده ای از بیانات مقام معظم رهبری الامام خامنه ای(حفظه الله) پیرامون حرکت مبارزه ای نظام جمهوری اسلامی در دیدار نمایندگان مجلس شوراى اسلامى۱۳۹۳/۰۳/۰۴‌

نظام اسلامى با مبارزه به‌وجود آمد، بدون مبارزه این نظام تحقّق‌پذیر نبود

نکته‌اى که وجود دارد این است که نظام اسلامى با مبارزه به‌وجود آمد، بدون مبارزه این نظام تحقّق‌پذیر نبود؛ همه‌ى آرزوهاى بزرگ در دنیا همین‌جور است. حفظ نظام و پایدارى نظام هم با مبارزه به‌وجود آمد؛ اگر مبارزه‌ى مردم نبود، اگر مبارزه‌ى امام نبود، اگر مبارزه‌ى مسئولان در میدانهاى مختلف نبود، این نظام باقى نمیماند و از بین میرفت.

حرکت ملّت ایران، حرکت صمیمى بود، صادقانه بود؛ فَلَمّا رَأَى اللهُ صِدقَنا اَنزَلَ بِعَدُوِّنَا الکَبتَ وَ اَنزَلَ عَلَینَا النَّصر؛ (1) این را امیرالمؤمنین فرمود. صدق ملّت ایران در میدانهاى مختلف نشان داده شد. خب حالا میشود نشست یک گوشه‌اى، از این گوشه آن گوشه عیوبى پیدا کرد، اشکالاتى پیدا کرد، اعتراض کرد؛ خب بله، معلوم است، امّا این را تعمیم نباید داد، تعمیم نمیشود داد، آنچه قابل تعمیم است این است: صدق، حرکت، مبارزه.

کار من و شما ادامه‌ى آن مبارزه است، و بدون مبارزه نمیتوانید به آن هدفها دست پیداکنید

من عرض میکنم کار من و شما ادامه‌ى آن مبارزه است، و بدون مبارزه نمیتوانید به آن هدفها دست پیداکنید؛ علّت هم معلوم است؛ علّت این نیست که نظام جمهورى اسلامى یک نظام جنگ‌طلب است؛ نه، به‌هیچ‌وجه قضیّه این نیست. شما وقتى از یک منطقه‌اى در دریا که در آنجا دزدان دریایى مستقرّند، میخواهید با کشتى عبور کنید، باید مجهّز باشید؛ طبیعت کار این است.

تئوریزه کردن سازش و تسلیم خیانت است

اینهایى که براى تئوریزه کردن سازش و تسلیم و اطاعت در مقابل زورگویان، نظام را متّهم میکنند به جنگ‌طلبى یا به تئوریزه کردن جنگ، دارند خیانت میکنند، دروغ میگویند. نه، نظام نظام انسانى است، نظام شرف است، نظام احترام به کرامت بشر است، نظام سلامت است؛ وَ الصُّلحُ خَیر. (2) در همه‌ى این صحنه‌ها، چه عرصه‌ى اداره‌ى کشور، چه عرصه‌ى فعّالیّتهاى گوناگون اقتصادى، علمى، فرهنگى و غیره، چه عرصه‌ى سیاست‌گذارى، چه عرصه‌ى تقنین، چه عرصه‌ى مذاکرات خارجى و غیره، باید بدانیم ما در حال مبارزه‌ایم؛ در ادامه‌ى مبارزاتى و راهى که به پیدایش نظام و بقاى نظام منتهى شد، داریم حرکت میکنیم؛ این را باید بدانیم. این بایستى مثل یک تفکّر گسترده‌اى بر تمام فعّالیّتهاى ما حاکم باشد، هر کارى میکنیم، این بایست در ضمن آن ملحوظ باشد.

مبارزه و جهاد به‌یک‌معنا تمام‌نشدنى است - چون شیطان همیشه در دنیا هست

کار اساسى مجلس ادامه‌ى مبارزاتى است که به پیروزى انقلاب منتهى شد و مبارزاتى که به بقاى این انقلاب منتهى شد.

خب، حالا این مبارزه تا کِى طول خواهد کشید؟ مبارزه و جهاد به‌یک‌معنا تمام‌نشدنى است - چون شیطان همیشه در دنیا هست - به‌یک‌معنا با موقعیّتهاى مختلف، شکل جهاد تغییر پیدا میکند. اگر کشورها و ملّتهایى، بتوانند همّت کنند و جامعه‌ى بشرى را و جامعه‌ى جهانى را از زیر بختک استعمار و استکبار بیرون بکشند، مشکل حل خواهد شد. یعنى عمده‌ى مشکل بشریّت این است.

 

1) نهج البلاغه، خطبه‌ى ۵۶

2) سوره‌ى نساء، بخشى از آیه‌ى ۱۲۸

محمد حسن زاده بازدید : 243 جمعه 09 خرداد 1393 نظرات (0)

به گزارش بیت الزهرا(س) به نقل از فرهنگ نیوز ، بعضی از درآمد های مردم حرام است و بدان توجه ندارند و مشاهده شده است که در بسیاری از موارد افراد اصلا نسبت به اینکه این درآمدها حرام است اطلاعی ندارند.

از جمله آنها می توان به این موارد اشاره کرد:

تولید کنندگان و فروشندگان انگشتر طلای مردانه
ریش تراشی
برندگان بازی های قمارگونه (به عنوان مثال فرد سکه را در دستگاه می اندازد و گاهی برنده می شود)
تکثیر نوار و سی دی های مبتذل، مفسده انگیز و حرام
درآمد از راه موسیقی حرام
کرایه دادن بلندگو و وسایل برای مجالس گناه
خرید و نگهداری اجناس و کالا ها به قصد گران شدن در آینده (احتکار) و ....(1)

این موارد تنها قسمتی از شغل های حرام هستند و تنها با این امید چندی از آنها بیان شده است تا هشداری باشد برای همگان تا بیش از پیش در نوع و راه آنچه به دست می آوریم دقت کنیم.

نکته آخر اینکه فراموش نکنیم که، پیشگیری همیشه به خصوص در این مورد بهتر و آسان تر از درمان است. از این رو کاسبین محترم می توانند با مطالعه کتب فقهی مربوط به تمام موارد حرامی که در کسب و کارهای روزانه شان سهوا ممکن است صورت بگیرد آشنا شوند.

به همین جهت باید بدانیم که مکاسب محرمه به معنای روش‌های کسب و کار و درآمد حرام و ممنوع از دیدگاه اسلام است، و این عنوان برای کتاب‌های فقهی که به این موضوع می‌پردازند هم بکار می رود که منبع خوبی برای مطالعه اهل بازار و کاسب ها می باشد:

مکاسب محرمه: میرزا یدالله دوزدوزانی (بیع)
مکاسب محرمه آیت الله العظمی ابوالقاسم خوئی
مکاسب محرمه (فقه) شیخ مرتضی انصاری (اطلاق بی قید منصرف به مکاسب محرمه شیخ انصاری است)

این کتاب در دوره سطح حوزه و ابواب آن زیرساختی برای ترتیب مباحث دوره خارج فقه است.

محمد حسن زاده بازدید : 259 جمعه 19 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

به گزارش بیت الزهرا(س) بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از امروز آغاز گردیده و تا بیستم همین ماه ادامه خواهد یافت. به همین مناسبت مجموعه ای از بیانات مقام معظم رهبری الامام خامنه ای (مد ظله العالی) پیرامون اهمیت کتاب و کتابخوانی برای تان در ادامه آورده ایم.

* کتابخوانی باید در زندگی مردم وارد شود.

مصاحبه با خبرنگار صدا و سيما، پس از بازديد از سومين نمايشگاه بين‌المللى كتاب تهران ۱۳۶۹/۰۲/۱۹


* نوشته‌ای که حاکی از اخلاص باشد انسان را تکان میدهد.

بیانات در دیدار مسئولان دفتر هنر و ادبیات مقاومت ۱۳۷۰/۰۴/۲۵


* نوشته‌های راجع به جنگ بسیار باارزش و خوب است.

بيانات در ديدار اعضاى دفتر پژوهش و گسترش فرهنگ جبهه ۱۳۷۰/۱۰/۱۶


* کتابخوانی برای یک ملت واجب و لازم است.

مصاحبه در پايان بازديد از نمايشگاه كتاب ۱۳۷۱/۰۲/۱۷


* كتابخوانى بايد يك سيره و سنّت رايج بين مردم ما بشود.

بيانات در مصاحبه صدا و سيما، در ششمين «نمايشگاه بين‌المللى كتاب» ۱۳۷۲/۰۲/۲۱


* کتاب خوب یکی از بهترین ابزارهای کمال بشری است .

پيام به مناسبت آغاز هفته‌‌ى كتاب ۱۳۷۲/۱۰/۰۴

* خرید کتاب یکی از مخارج اصلی خانواده‌ها محسوب شود.

مصاحبه در پایان بازدید از نمایشگاه كتاب ۱۳۷۴/۰۲/۲۶


* کتاب، مادر و عصاره‌ی تمدن‌هاست.

پيام به گردهمايى كتاب و كتابخانه ۱۳۷۴/۰۶/۲۱


* استفاده از وقت های ضایع شونده برای مطالعه کتاب.

مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما پس از بازدید از نمایشگاه كتاب ۱۳۷۵/۰۲/۲۲


* بی‌مبالاتی در زمینه تولید، چاپ و نشر کتاب جایز نیست.

مصاحبه در پایان بازدید از نمایشگاه كتاب ۱۳۷۷/۰۳/۰۵


* مقابله با نفوذ دشمن از طریق مطبوعات و کتاب.

بیانات در دیدار جمعی از ناشران ۱۳۷۸/۰۲/۲۸


* ایجاد سیرهای مطالعاتی برای کتابخوانی.

بیانات در دیدار مسئولان كتابخانه‌ها و كتابداران ۱۳۹۰/۰۴/۲۹


* نوشتجات دفاع مقدس را قدر بدانید.

بیانات در دیدار راوی، نویسنده و برخی از دست‌اندركاران كتاب لشكرخوبان ۱۳۹۲/۰۷/۱۵

محمد حسن زاده بازدید : 267 دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

نظر امام روشن تر از روز/با توسل به دامن آمریکا ضعف و ناتوانی خود را بر ملا نسازید و از گرگها و درنده ها برای شبانی و حفظ منافع خود استمداد نطلبید.


 

به گزارش بیت الزهرا(س) ، همزمان با مذاکرات ۵+۱ و اظهار نظرات برخی از غرب زدگان، به مرور برخی از دیدگاه های امام راحل(ره) در مورد رابطه با آمریکا ،می پردازیم.

«آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، آمریکا در مقابل مسلمین نمی‌تواند خودنمایی کند، ما یقین داریم اگر دقیقاً به وظیفه مان که مبارزه با آمریکای جنایتکار است ادامه دهیم، فرزندان مان شهد پیروزی را خواهند چشید، ما دنبال این نیستیم که آمریکا برای ما کار بکند، ما آمریکا را زیر پا می گذاریم، ما آن قدر صدمه که از آمریکا دیدیم از هیچ کس ندیدیم، آمریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستعضف جهان است، سلطه آمریکا تمام بدبختی های ملل مستضعف را به دنبال دارد، همه گرفتاری که ما داریم از دست آمریکا داریم،  همه مصیبت ما زیر سر آمریکا است و آمریکا شیطان بزرگ است»

اینها تنها بخشی از اظهار نظرهای امام راحل در رابطه با آمریکاست. ایشان همواره از دسیسه های شیطان بزرگ هشدار می دادند و در توصیه های خودشان وابستگی به غرب را یکی از خطرات بزرگ قلمداد می کردند.

محمد حسن زاده بازدید : 263 شنبه 13 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

انسان ۲۵۰ ساله | زندگی سراسر مبارزه و مقاومت امام نقی علیه‌السلام


زندگی امام هادی علیه السلام یک زندگی سراسر مقاومت و مبارزه است، خصوصیات این امام بزرگوار عبارت است از: مرگ در جوانی، جهاد در سراپای عمر، کوشش در راه خدا، بی‌قید و شرط، نهراسیدن از مشکلات، نترسیدن از قدرتها و قدرتمندها، وقار و سکینه‌ی در راه خدا، عبودیت و خضوع در مقابل خدا. رهبر انقلاب ۱۳۶۰/۲/۱۸

 

برای دریافت تصویر با کیفیت بالا به روی تصویر کلیک نمایید

محمد حسن زاده بازدید : 331 دوشنبه 18 فروردین 1393 نظرات (0)
سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد
سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در اطلاعیه‌ای از مردم خواست از ۲۰ تا آخر فروردین ۹۳ نسبت به ثبت‌نام و تقاضای دریافت یارانه مرحله دوم اقدام کنند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ زمان ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی از 20 تا آخر فرودین 93 اعلام شد.
 
ثبت نام از سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی در سال 93 به طور همزمان از 20 فروردین ماه جاری در سراسر کشور و از طریق سایت رفاهی آغاز می‌شود.
 
بنابر اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، ثبت نام از سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی که عدد سمت راست شماره کارت ملی آنها «صفر» است از صبح روز 20 فروردین ماه جاری، به طور همزمان در سراسر کشور و از طریق شبکه اینترنتی به نشانی www.refahi.ir و یا از طریق مراکز کمیته امداد، بهزیستی، دفاتر پستی، استانداری ها و فرمانداری‌ها انجام می‌شود.
 
همچنین سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی که عدد سمت راست شماره کارت ملی آنها «یک» است نیز باید در روز دوم ثبت نام یعنی 21 فروردین ماه جاری اقدام به نام نویسی در سایت رفاهی کنند.
 
سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی به ترتیب در روزهای بعد با عدد سمت راست شماره کارت ملی «دو» در روز 22 فروردین، عدد «سه» در روز 23 فروردین، عدد «چهار» در روز 24 فروردین، عدد «پنج» در روز 25 فروردین، عدد «شش» در روز 26 فروردین، عدد «هفت» در روز 27 فروردین، عدد «هشت» در روز 28 فروردین و در نهایت عدد «9» در روز 29 فروردین ماه جاری انجام خواهد شد.
 
همچنین روزهای 30 و 31 فروردین ماه جاری به ثبت نام از سرپرستان خانوارهای متقاضی یارانه نقدی تعلق دارد که در طی 10 روز قبل به هر دلیل موفق به ثبت نام نشده‌اند.
 
یادآور می شود ثبت نام از هر نقطه کشور با ورود به سایت www.refahi.ir امکانپذیر خواهد بود و افرادی که در روستاها و مناطقی زندگی می کنند که دسترسی به اینترنت ندارند نیز می توانند به دفاتر خدمات پست و پیشخوان دولت و همچنین شوراهای اسلامی محلی و فرمانداریها، بخشداریها و استانداریها و مراکز کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی مراجعه کنند.

محمد حسن زاده بازدید : 233 شنبه 16 فروردین 1393 نظرات (0)
هر زمان كه احساس كرديد نااميد شده ايد يك چيز را در ذهن داشته باشيد هيچ مانعي نيست كه نتوان آنرا از ميان برداشت غير ممكن وجود ندارد و آنچه شما را محدود مي‌كند فقط و فقط در ذهن شماست.
به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، هر زمان كه احساس كرديد نااميد شده ايد يك چيز را در ذهن داشته باشيد هيچ مانعي نيست كه نتوان آنرا از ميان برداشت غير ممكن وجود ندارد و آنچه شما را محدود مي‌كند فقط و فقط در ذهن شماست.
 
 
 
 
 
 
 
محمد حسن زاده بازدید : 212 جمعه 15 فروردین 1393 نظرات (1)

به گزارش بیت الزهرا(س) تیم محتوایی سایت بیت الزهرا سلام الله علیها سلسله مطالبی را با استفاده از کتاب بیت الاحزان شیخ عباس قمی که شیخ ،خود از منابع معتبری همچون ارشاد مرحوم مفید و... استفاده نموده است؛برای تان آماده کرده تا با هم نگاهی به گوشه ای از جریان سقیفه در ایام فاطمیه داشته باشیم.بخش دوم آن را در زیر می خوانید :

"گوشه ای از جریان سقیفه"

کلام شیخ مفید در پیرامون سقیفه

آن عده فرصت را غنیمت شمردند ,به خاطر اشتغال علی بن ابی طالب (ع) و بنی هاشم به امور رسول الله(ص), به سوی عهده دار شدن امر خلافت شتافتند . به خاطر اختلاف انصار بین خودشان - عده ای چون آزاد شده ها (طلقا) با آنان که با احسان قلبشان را متمایل به اسلام نگه داشته بودند (مولف قلوبهم) - دوست نداشتند امر خلافت به بنی هاشم برسد .

لذا با ابوبکر بیعت کردند چون در آنجا حاضر بود . و بیشتر مردم به علت اختلاف انصار و مهاجرین در امر خلافت , در دفن رسول الله حضور نداشتند . به همین خاطر نماز ایشان از دستشان رفت .وقتی کار تمام شد ,شخصی نزد امیر المومنین علی (ع) رسید وقضیه را گفت .

حضرت درحالی که بیلی در دست داشت و قبر رسول الله(ص) را هموار میکرد , فرمود: « آیا گمان میکنند همین که گفتند ایمان آوردیم , رها میشوند و امتحان نمیشوند ؟ و به تحقیق کسانی که قبل از ایشان بودند ,مورد آزمایش قرار دادیم تا خداوند کسانی را که واقعا راست گفتند را معلوم بدارد ، و نیز کسانی که دروغ گفتند یا این کسانی که گناه کردند گمان میکنند از ما سبقت گرفتند ، چه بد حکم میکنند .»

ابو سفیان که درب منزل حضرت آمده بود صدا زد : « ای ابوالحسن امر خلافت جز برای شما نیست . اگر بخواهید در مقابل آنها شهر راپر از سواره و پیاده میکنم.»

حضرت فرمود : « برگرد . سوگند که شما برای خدا حرف نمیزنید , و همیشه برای اسلام و مسلمین حیله میکنی . ما مشغول کارهای رسول الله (ص) هستیم. و هر که آنچه را که انجام میدهد بر گردن خودش است .»

و آن فتنه ای بود عمومی که شیطان به وسیله ی آن قدرت یافت و در آن به اهل دروغ و نیرنگ کمک کرد . اهل ایمان نیز کم کاری کردند .خدا در قرآن فرمود : « از فتنه ای بترسید که تنها شامل ستمکاران شما نمی شود ».

محمد حسن زاده بازدید : 228 پنجشنبه 14 فروردین 1393 نظرات (0)

به گزارش بیت الزهرا(س) تیم محتوایی سایت بیت الزهرا سلام الله علیها سلسله مطالبی را با استفاده از کتاب بیت الاحزان شیخ عباس قمی که شیخ ،خود از منابع معتبری همچون ارشاد مرحوم مفید و... استفاده نموده است؛برای تان آماده کرده تا با هم نگاهی به گوشه ای از جریان سقیفه در ایام فاطمیه داشته باشیم.بخش سوم آن را در زیر می خوانید :

"گوشه ای از جریان سقیفه"

نامه ی ابوبکر به اسامه وجواب اسامه

یکی از مطالبی که به درستی ادعای کسی که میگوید ، حق امامت امیرالمومنین (ع) غصب شد , دلالت دارد؛ نامه ی ابوبکر به اسامه بن زید است, آن وقتی که از سقیفه پایین آمد :

از بنده خدا ابوبکر خلیفه ی رسول الله (ص) به اسام بن زید:

اما بعد : به درستی که مسلمانان به من پناه آوردند و مرا خلیفه کردند و بعد از وفات رسول الله(ص) مرا امیر خود قرار دادند. . .

در ادامه ی این نامه ی طولانی میگوید :

پس وقتی نامه ی مرا خواندی,توهم گردن بنه به آنچه که مسلمانان گردن نهادند. و به "عمر بن خطاب " اجازه بده تا همراه تو نیاید چون به وجود او نیاز دارم. و به آن جهتی که رسول الله(ص) تو را فرستاد برو.

اسامه در جواب نوشت:

از اسامه بن زید غلام رسول الله,به ابوبکربن ابی قافه.

اما بعد : به تحقیق که نامه ای از طرف تو به من رسید که آخرش اول آن را نقض میکند ; در اول نامه ات یادآور شدی که تو جانشین رسول الله(ص) هستی, بعد گفتی:"به راستی که مسلمانان تو را جانشین قرار دادند و به تو پناه آوردند و تورا امیر خود قرار دادند"!!!  اگر اینگونه باشدکه تو میگویی بیعتشان در مسجد رسول الله (ص) بوده نه در سقیفه بنی ساعده!

و درخواست کردی که به عمر بن خطاب اجازه دهم که همراه من نیاید چون به او احتیاج داری,هر آینه  او به خودش اجازه داد قبل از اینکه به او اجازه بدهم;ومن نمیتوانم به او یا به هرکسی که رسول الله (ص) به او امر فرموده که همراه من به سمت کسی که پیامبر (ص) مرا به سوی او فرستاده بیاید,اجازه بدهم. و کار تو در نیامدنت و کار عمر در نیامدنش یکی است و بین تو و او فرقی نیست. و کسی که بعد از وفات رسول الله(ص)از او سرپیچی کرده به منزله ی کسی لست که در حیات آن حضرت از او سرپیچی کرده باشد.

و به خوبی دانستی که رسول الله (ص)به تو و عمر امر فرمود که با من بیایید و رأی آن حضرت درباره شما دو نفر بهتر از رای شما برا خودتان است.و جایگاه شما بر آن حضرت مخفی نبود در حالی که مرا بر شما ولایت داد و شما را بر من ولایت نداد و سرپیچی از فرمایشات آن حضرت نفاق در سخن است که در اینجا از آن برگشتی.

محمد حسن زاده بازدید : 220 جمعه 02 اسفند 1392 نظرات (0)

مجموعه گزیده بیانات مقام معظم رهبری الامام خامنه ای (حفظه الله) پیرامون اقتصاد مقاومتی

هدف فشار اقتصادی دشمن جدا كردن مردم از نظام اسلامی است

ما چند سال پيش «اقتصاد مقاومتى» را مطرح كرديم. همه‌ى كسانى كه ناظر مسائل گوناگون بودند، ميتوانستند حدس بزنند كه هدف دشمن، فشار اقتصادى بر كشور است. معلوم بود و طراحى‌ها نشان ميداد كه اينها ميخواهند بر روى اقتصاد كشور متمركز شوند. اقتصاد كشور ما براى آنها نقطه‌ى مهمى است. هدف دشمن اين بود كه بر روى اقتصاد متمركز شود، به رشد ملى لطمه بزند، به اشتغال لطمه بزند، طبعاً رفاه ملى دچار اختلال و خطر شود، مردم دچار مشكل شوند، دلزده بشوند، از نظام اسلامى جدا شوند؛ هدف فشار اقتصادى دشمن اين است، و اين محسوس بود؛ اين را انسان ميتوانست مشاهده كند.
من سال ۸۶ در صحن مطهر على‌بن‌موسى‌الرضا (عليه الصّلاة و السّلام) در سخنرانىِ اول سال گفتم كه اينها دارند مسئله‌ى اقتصاد را پيگيرى ميكنند؛ بعد هم آدم ميتواند فرض كند كه اين شعارهاى سال حلقه‌هائى بود براى ايجاد يك منظومه‌ى كامل در زمينه‌ى مسائل اقتصاد؛ يعنى اصلاح الگوى مصرف، مسئله‌ى جلوگيرى از اسراف، مسئله‌ى همت مضاعف و كار مضاعف، مسئله‌ى جهاد اقتصادى، و امسال توليد ملى و حمايت از كار و سرمايه‌ى ايرانى. ما اينها را به عنوان شعارهاى زودگذر مطرح نكرديم؛ اينها چيزهائى است كه ميتواند حركت عمومى كشور را در زمينه‌ى اقتصاد ساماندهى كند؛ ميتواند ما را پيش ببرد. ما بايد دنبال اين راه باشيم. [1]

 

ايده اقتصاد مقاومتى را تبيين كنيد

اقتصاد مقاومتى فقط جنبه‌ى نفى نيست؛ اينجور نيست كه اقتصاد مقاومتى معنايش حصار كشيدن دور خود و فقط انجام يك كارهاى تدافعى باشد؛ نه، اقتصاد مقاومتى يعنى آن اقتصادى كه به يك ملت امكان ميدهد و اجازه ميدهد كه حتّى در شرائط فشار هم رشد و شكوفائى خودشان را داشته باشند. اين يك فكر است، يك مطالبه‌ى عمومى است. شما دانشجو هستيد، استاد هستيد، اقتصاددان هستيد؛ بسيار خوب، با زبان دانشگاهى، همين ايده‌ى اقتصاد مقاومتى را تبيين كنيد؛ حدودش را مشخص كنيد؛ يعنى آن اقتصادى كه در شرائط فشار، در شرائط تحريم، در شرائط دشمنى‌ها و خصومتهاى شديد ميتواند تضمين كننده‌ى رشد و شكوفائى يك كشور باشد.[2]

 

از هر طریقی كه لازم است مردم را فعال كنید

بخش خصوصى را بايد كمك كرد. اينكه ما «اقتصاد مقاومتى» را مطرح كرديم، خب، خود اقتصاد مقاومتى شرائطى دارد، اركانى دارد؛ يكى از بخشهايش همين تكيه‌‌ى به مردم است؛ همين سياستهاى اصل 44 با تأكيد و اهتمام و دقت و وسواسِ هرچه بيشتر بايد دنبال شود؛ اين جزو كارهاى اساسى شماست. در بعضى از موارد، من از خود مسئولين كشور ميشنوم كه بخش خصوصى به خاطر كم‌‌توانى‌‌اش جلو نمى‌‌آيد. خب، بايد فكرى بكنيد براى اينكه به بخش خصوصى توانبخشى بشود؛ حالا از طريق بانكهاست، از طريق قوانين لازم و مقرراتِ لازم است؛ از هر طريقى كه لازم است، كارى كنيد كه بخش خصوصى، بخش مردمى، فعال شود. بالاخره اقتصاد مقاومتى معنايش اين است كه ما يك اقتصادى داشته باشيم كه هم روند رو به رشد اقتصادى در كشور محفوظ بماند، هم آسيب‌‌پذيرى‌‌اش كاهش پيدا كند. يعنى وضع اقتصادى كشور و نظام اقتصادى جورى باشد كه در مقابل ترفندهاى دشمنان كه هميشگى و به شكلهاى مختلف خواهد بود، كمتر آسيب ببيند و اختلال پيدا كند. يكى از شرائطش، استفاده از همه‌‌ى ظرفيتهاى دولتى و مردمى است؛ هم از فكرها و انديشه‌‌ها و راهكارهائى كه صاحبنظران ميدهند، استفاده كنيد، هم از سرمايه‌‌ها استفاده شود.[3]

 


[1] بیانات در دیدار كارگزاران نظام ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
[2] بیانات در دیدار دانشجویان ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
[3] بیانات در دیدار رئیس‌جمهوری و اعضاى هیئت دولت‌ ۱۳۹۱/۰۶/۰۲

محمد حسن زاده بازدید : 207 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (1)

خاطره تکان دهنده آیت الله مرعشی نجفی

 



 

حضرت آیت الله العظمی مظاهری در نقل خاطره‌ای از استادشان آیت الله مرعشی نجفی می‌فرمایند: «خدا رحمتش‌ کند، درجاتش‌ عالیست، عالی‌تر کند، مرحوم‌ آیت‌ الله مرعشی، من‌ مکاسب‌ پیش‌ ایشان‌ خواندم، هم‌ کفایه‌ خواندم، هم‌ مکاسب... ایشان‌ بنایشان‌ این‌ بود برای‌ این‌که‌ خسته‌ نشوند، یک‌ قصه‌ای‌ گاهی‌ اوقات‌ یا خیلی‌ از اوقات‌ در میان‌ درس‌ برای‌ شاگردها می‌گفتند و یکی‌ از قصه‌هایشان‌ این‌ بود که‌ می‌گفتند:

 

«پدر من‌ از علمای‌ نجف‌ بوده‌ یک‌ شاگرد سنی‌ داشت، این‌ فرد می‌خواست‌ برود کردستان‌ و کرمانشاه، با پدر من‌ خداحافظی‌ کرد و رفت، پدر من‌ آمد ایران‌ و رفت‌ مشهد، در زمان برگشت‌ قافله‌ ما غروب‌ به کرمانشاه رسید، من‌ خیلی‌ وحشت‌ کردم‌ که‌ حالا چه‌ می‌شود، آن‌ وقت‌ وضع‌ کرمانشاه‌ و وضع‌ کردستان‌ به خاطر شیعه‌ و سنی‌گری‌ خیلی‌ بد بود، ناگهان‌ آن‌ شاگرد من‌ پیدا شد، خیلی‌ با من‌ گرم‌ گرفت‌ و بالاخره‌ با زور و رودربایستی‌ من‌ را خانه برد‌ خیلی‌ هم‌ خدمت‌ کرد به‌ من، بعد آخر شب‌ به‌ من‌ گفت:‌ آقا ما یک‌ جلسه‌ای‌ داریم‌ شما بیاید برویم‌ توی‌ این‌ جلسه، گفتم‌ می‌آیم، خلاصه مرا بردند توی‌ آن‌ جلسه، وقتی‌ نشستم‌ توی‌ جلسه، دیدم‌ این‌ سبیل‌ گُنده‌ها، سبیل‌ کشیده‌ها می‌آیند، تعجب‌ کردم، چه‌ خبر است، یک‌ وقت‌ مَنقَلی‌ پر از آتش‌ که‌ آتش‌ زغالی‌ که‌ اَلُو داشت، این‌را هم‌ آوردند، یک‌ مجمع‌ را هم‌ آوردند گذاشتند روی‌ این‌ آتش‌ها، روی‌ این‌ منقل‌ .من‌ تعجب‌ کردم، ترس‌ هم‌ من‌را گرفته‌ بود که‌ این‌ها چه‌ کار می‌خواهند بکنند، یک‌وقت‌ دیدم‌ یک‌ جوانی‌ زیر غُل‌ و زنجیر، قیافه‌ای شبیه مردم‌ همدان‌ داشت، آوردند. یک‌ سفره‌ چرمی‌ هم‌ پَهْن‌ کردند، او را نشاندند روی‌ سفره‌ چرمی‌ و کسی‌ با یک‌ ضربت‌ گردنش ‌را زد، آن‌ مجمع‌ که‌ داغ‌ بود گذاشتند روی‌ گردن‌ این‌که‌ خون‌ بیرون‌ نیاید، غُل‌ و زنجیرها را هم‌ باز کردند این‌ هی‌ دست‌ و پا می‌زد این‌ها هم‌ قاه‌ قاه‌ می‌خندیدند. من‌ غش‌ کردم‌.

به ادامه مطلب مراجعه کنید...

محمد حسن زاده بازدید : 205 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)
یوسف(ع)، رزم آزمای معرکه نفس

عملکرد حضرت یوسف(ع)در آن صحنه هیجانی و خلوت اجباری با زلیخا دارای پیام سازنده‌ای بود و آن اینکه: «عالم محضر خداست و در محضر خدا نباید معصیت کرد.» و پرهیز از معصیت را علاوه بر علم و حکمت، ابزاری نیاز است که اخلاص در بندگی، کامل‌ترین و کار سازترین آنهاست.

خبرگزاری فارس: یوسف(ع)، رزم آزمای معرکه نفس

بخش اول

چکیده:

سخن وحی را زیبایی‌های نامنتهاست؛ زیرا از جانب صاحب جمال و جمال‌آفرین یکتاست. واژه‌ها، چیدمان کلام، موسیقایی گفتار و عمق معانی قرآنی، نه تصویری است که به نگاهی توان دریافت؛ بلکه در هر عصری و در هر نسلی، غواصان ژرف‌پیمایی را می‌طلبد تا «درّ یتیم» از صدف معنا گشوده و پیام راستین آیات وحیانی را استخراج نمایند.

درباره ما
Profile Pic
وبسايت رسمي كانون فرهنگي هنري هجرت شهرستان آمل روستاي هندوكلا در سال 1392 تاسيس گرديده و تا حدودي تمامي اخبار و رويدادها و مطالب اعم از داخلي و خارجي را در خود گنجانده است. اميد است كه زحمات بي دريغ و شبانه روزي اعضاي اين كانون فرهنگي هنري مورد توجه خداوند متعال قرار گيرد. ان شاء الله
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • معرفی

    از انتخاب شما متشکریم.هرگونه نظر،انتقاد،پیشنهاد راجع به این وب سایت و مطالب آن را میتوانید به سامانه پیامک 5000515131 ارسال یا با شماره تماس 01143251145 ارتباط بر قرار کنید.

    آمار سایت
  • کل مطالب : 347
  • کل نظرات : 78
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 132
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 155
  • باردید دیروز : 46
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 332
  • بازدید ماه : 288
  • بازدید سال : 2,099
  • بازدید کلی : 256,451
  • کدهای اختصاصی
    تبادل لینک هوشمند

    تبادل لینک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان آمل روستای هندوکلا وآدرس http://hejratamol.rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

      عنوان :
      آدرس :
      کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد

      استخاره با قرآن کریم
      کانون هجرت هندوکلا

      مجله نایت پلاس