loading...
کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) آمل
هادی خضری بازدید : 236 چهارشنبه 02 بهمن 1392 نظرات (3)

http://www.jangoganj.ir/uploads/images/hst_post_477.jpg 

به گزارش خبرنگار ایرنا از آمل ، بازخوانی حماسه اسلامی مردم انقلابی شهر هزارسنگر آمل در ششم بهمن سال 60 نشان می دهد که خلق این حماسه بی بدیل سبب شد تا بسیاری از توطئه ها و ترفندهای شوم گروهک های کمونیستی و منافقین در آمل نقش بر آب شود.

نزدیکی به پایتخت از طریق جاده هراز ، بهانه شد تا اتحادیه کمونیست های ایران برای اینکه اقدامات خود را از تهران دور کرده و به شهرهای دیگر کشور انتقال دهند ، حمله به آمل و براندازی این شهرستان را هدف قرار داد.

این اتحادیه در اوایل شهریور ماه سال 60 به سازماندهی تعداد یکصد نفر از گروهک محارب در قالب دسته های مختلف در 15 کیلومتری جنوب آمل و در بخش جنگل اقدام کرد و در 18 آبان همین سال قصد عزیمت و بررسی وضعیت و میزان همراهی مردم شهر را در دستور کار قرار داد.

حمله ابتدایی این گروهک به شهر آمل با مقاومت براداران بسیجی رو به رو و در نتیجه یکی از رانندگان خودرو این گروهک دستگیر شد ، ولی آنان مدتی در سکوت به سازماندهی به منظور حضور دوباره در آمل پرداختند.

رهبران ضد انقلاب مستقر در جنگل آمل با خیال واهی اینکه با ورود به شهر آمل می توانند شعله های قیام خودساخته خود را برافروزند ، با اختفا در خانه ای در آمل این تئوری را به مرحله اجرا گذاشتند.

گروهک کمونیستی ضد انقلاب در نخستین ساعات بامداد ششم بهمن سال 60 به صورت گروه های مختلف در چهار نقطه شهر آمل مستقر شدند و ابتدا قصد تسخیر مراکز سپاه ، بسیج و دیگر مراکز دولتی شهر به صورت غافلگیرانه را داشتند که با عکس العمل شتابان و جانفشانی سپاهیان و مردم مواجه شدند.

اعضای این گروهک پس از تخریب مرکز بسیج آمل ، دیده بان بسیج شهرستان را شهید کردند و با آغاز تیراندازی و استقرار بخشی از نیروهای ضد انقلابی در محلات مختلف آمل، جرقه ضد انقلاب برای توطئه زده شد.

در این حین توده مردم حزب اللهی آمل از خانه های خود بیرون آمده و با هدف دفاع از انقلاب و اسلام با ایجاد بیش از هزار سنگر در کمتر از چند ساعت ، گروهک کمونیستی را در محاصره خود قرار دادند.

ضد انقلابیون با مشاهده حضور یکپارچه امت اسلامی مستاصل شده و به واسطه هراسی که از قصاص امت اسلام داشته ، کوشیدند تا در کم ترین زمان ممکن شهر را تخلیه کرده و پا به فرار بگذارند که در این اقدام تعدادی از افراد مسلح ضد انقلاب دستگیر و به هلاکت رسیدند.

در حماسه تاریخی و جاویدان ششم بهمن آمل در سال 60 حدود 40 تن از نیروهای ارزشی و ولایی این شهرستان به درجه رفیع شهادت نایل و 120نفر نیز زخمی و جانباز شدند.

به پاس حماسه بزرگ ارزشی و انقلابی مردم آمل در دفاع از اسلام و نظام ، امام خمینی (ره) در وصیت نامه سیاسی - الهی خود تاکید کردند : ما باید از شهر آمل و مردم فداکار آن تشکر کنیم.

بدون شک حماسه اسلامی مردم آمل در ششم بهمن سال 60 آمل را باید نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی نامید که با مقاومت مردم ، اجرای طرحهای منافقان ، ناکام ماند و به طور جدی باعث تقویت نهال نوپای انقلاب اسلامی ایران شد.

فرماندار شهرستان آمل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از برگزاری بیش از 40 عنوان برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت گرامیداشت سی و یکمین سالگرد حماسه اسلامی ششم بهمن این شهرستان خبر داد و گفت که اجرای برنامه ها از امروز آغاز می شود.

ˈ یداله اکبرزاده ˈ افزود : برای ماندگاری این حماسه جاویدان ، با نظر موافق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، بنیاد ششم بهمن در شورای فرهنگ عمومی تصویب و برای تصویب نهائی برای شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است.

معاون عمرانی استاندار مازندان هم از حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل به عنوان حادثه ای یاد کرد که با بیداری و معرفت مردم آمل به ثمر نشست و گفت : اقدام مردم آمل در ناکام گذاشتن گروهک منافقان در این شهر ، اقدامی عملی در حمایت از ارزش های انقلاب اسلامی بود.

ˈ عیسی هاشمی حیدری ˈ این حماسه را برای مردم آمل و مازندران افتخار آفرین خواند و افزود : باید با کارهای پژوهشی و تحقیقاتی ، زوایای بیشتری از حماسه اسلامی مردم آمل در واقعه سال 60 بازگو شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی هم با گرامیداشت حماسه اسلامی مردم این شهرستان در واقعه ششم بهمن سال 60 گفت : ششم بهمن سال 60 آمل یک اثر تاریخی و ماندگار است و این حماسه ارزنده به عنوان سندی والا برای رشادت و دلاورمردی مردم شهر هزارسنگر آمل به ثبت رسیده است.

ˈ عزت اله یوسفیان ملا ˈبا اشاره به این که مردم آمل عشق و ارادت وصف ناپذیر خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی را در این حماسه ارزنده به اثبات رساندند ، افزود : حماسه 6 بهمن سال 60 به منظور حفظ و حراست از مجموعه آرمان های مقدس نظام اسلامی شکل گرفت.

وی با تاکید بر این که باید ابعاد حماسه اسلامی مردم آمل حفظ و تبیین شود ، گفت : این حماسه به عنوان برگی زرین در تاریخ انقلاب اسلامی است که مردم آمل با بصیرت و آگاهی آن را رقم زدند.

شهرستان آمل بیش از یکهزار و 29 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

http://www.kamalnews.org/Images/files/siDfwV_394.jpg

منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کردستان

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط پایگاه فرهنگی رایحه در تاریخ 1392/11/11 و 6:42 دقیقه ارسال شده است

سلام بر شما
صلوات و برکات خدای سبحان بر شهدا و ایثارگران باد.
از شهدا نوشتن برایمان افتخار است. به پایگاه فرهنگی رایحه سر بزنید. http://rayehe5.ir

این نظر توسط ghasemi در تاریخ 1392/11/01 و 23:42 دقیقه ارسال شده است

site khobi dari... dashtm to sita micharkhidam ta ye matlabi raje be amol peyda konam nemidanesta emam to vasiatnamashon az amol gofte bashan
kholase khosh behaleton
bishtar matlab bezarid az shahro rostatoon..شکلکشکلکشکلکشکلکشکلک

این نظر توسط کانون اسلامی انصار در تاریخ 1392/11/01 و 23:38 دقیقه ارسال شده است

سلام،خسته نباشید...
مطالب وبلاگتون خیلی عالیه... مطلب اول خیلی خشکه نه عکسی نه نوشته رنگی تو این پست اول می زنه تو ذوق آدم.... خیلی استفاده کردیم...
به سایت ما هم سر بزنید..شکلکشکلک


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
وبسايت رسمي كانون فرهنگي هنري هجرت شهرستان آمل روستاي هندوكلا در سال 1392 تاسيس گرديده و تا حدودي تمامي اخبار و رويدادها و مطالب اعم از داخلي و خارجي را در خود گنجانده است. اميد است كه زحمات بي دريغ و شبانه روزي اعضاي اين كانون فرهنگي هنري مورد توجه خداوند متعال قرار گيرد. ان شاء الله
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • معرفی

    از انتخاب شما متشکریم.هرگونه نظر،انتقاد،پیشنهاد راجع به این وب سایت و مطالب آن را میتوانید به سامانه پیامک 5000515131 ارسال یا با شماره تماس 01143251145 ارتباط بر قرار کنید.

    آمار سایت
  • کل مطالب : 347
  • کل نظرات : 78
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 61
  • باردید دیروز : 39
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 242
  • بازدید ماه : 782
  • بازدید سال : 2,593
  • بازدید کلی : 256,945
  • کدهای اختصاصی
    تبادل لینک هوشمند

    تبادل لینک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان آمل روستای هندوکلا وآدرس http://hejratamol.rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

      عنوان :
      آدرس :
      کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد

      استخاره با قرآن کریم
      کانون هجرت هندوکلا

      مجله نایت پلاس