یک نویسنده انگلیسی در بررسی‌های خود نشان می‌دهد فیلم حمله افراد مسلح به پلیس فرانسه بعد از حادثه حمله به «شارلی ابدو» کاملاً ساختگی است زیرا در این نوار ویدئویی، علیرغم شلیک افراد مسلح به پلیس هیچ خونی مشاهده نمی‌شود.

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، «دیوید ایکه» نویسنده انگلیسی که 16 کتاب نوشته است و از سال 1990 تاکنون به بیش از 40 کشور جهان سفر کرده است، بعد از حمله مهاجمان به دفتر نشریه «شارلی ابدو» و جنجالی که علیه مسلمانان به راه افتاده است، از یک رسوایی جدید در این حادثه پرده برداشت.
بعد از حادثه حمله مهاجمان به دفتر نشریه فکاهی «شارلی ابدو» یک فیلم ویدئویی منتشر شد که نشان می‌داد که دو فرد مهاجم با سلاح خود از فاصله نزدیک به یکی از مأموران پلیس فرانسه تیراندازی می‌کنند و سپس به سمت او می‌روند و به سر او تیراندازی می‌کنند.

ایکه با انتشار این نوار ویدئویی نشان می‌دهد که گرچه افراد مهاجم به سمت این پلیس تیراندازی می‌کنند اما هیچ خونی اطراف این پلیس مشاهده نمی‌شود و می‌گوید از این فاصله می‌بایست سر او متلاشی می‌شد اما هیچ اتفاقی برای او نیافتاده است.

رسانه‌های فرانسوی به دنبال انتشار این نوار ویدئویی گزارش کردند که این افسر پلیس فرانسوی جان خود را از دست داده است اما ایکه نشان می‌دهد که این نوار ویدئویی ساختگی و مزخرف است.

این نویسنده انگلیسی در صفحه فیس‌بوک خود اینگونه نوشت: من نوار ویدئویی درباره حمله به شارلی ابدو را منتشر کردم که نشان می‌داد بعد از تیراندازی به افسر پلیس، هیچ‌گونه خونی مشاهده نشد اما گوگل این نوار ویدئویی را حذف کرده است.

بعد از حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو، تظاهرات‌های ضداسلامی در فرانسه و دیگر کشورهای سراسر جهان به راه افتاد و این نشریه فرانسوی که تنها 60 هزار نسخه به چاپ می‌رساند موفق شد با تحریک احساسات مردم سراسر جهان اسلام را یک دین تندرو جلوه دهد و یک هفته بعد از حادثه حمله به دفتر شارلی ابدو بیش از 3 میلیون نسخه به چاپ رساند و نسخه‌های دیگری هم به صورت اینترنتی در سراسر جهان به فروش رساند.

افشاگری این خبرنگار انگلیسی تاحدی یادآور داستان و دروغ‌پراکنی‌هایی است که بعد از حمله 11 سپتامبر 2001 به برج‌های دوقلو آمریکا درنیویورک می‌باشد. در آن حمله نیز روایتی که دولت آمریکا از این حادثه تعریف کرد با تحقیقات محققانی از سراسر جهان مشخص شد که این داستان نیز دروغ بوده است و زمینه را برای حمله به عراق و افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم آماده کرده است.

هم‌اکنون نیز با حقایقی که از حادثه حمله به شارلی ابدو به وجود آمده است، می‌توان آن را پروژه‌ غرب برای تخریب وجهه مسلمانان و اسلام راستین تلقی کرد زیرا همانطور که بسیاری از تحلیلگران هم گفته‌اند نقش موساد و رژیم صهیونیستی در این حادثه کاملاً مشهود است