loading...
کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) آمل
مدیر بازدید : 227 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (0)



 



موضوعات اصلی

جملات طلایی

حرکت به سوی آزادیِ مدنظر اسلام؛ راه سعادت دنیای اسلام

 

آنچه در سالگرد اين ولادت [پیامبر اعظم صلوات‌الله‌علیه‌وآله] براى دنياى اسلام و جامعه‌ى اسلامى مهم است، اين است كه انتظارات پيامبر اكرم از جامعه‌ى اسلامى را مدّ نظر قرار بدهد و سعى كند و مجاهدت كند كه اين انتظارات برآورده شود؛ سعادت دنياى اسلام در اين است و لاغير.

اسلام براى آزادى بشر آمد، هم آزادى از قيد و بند فشار دستگاه‌هاى مستبد و ظالم بر طبقات گوناگون انسان و ايجاد حكومت عادلانه براى بشر، و هم آزادى از انديشه‌ها و تصوّرات و اوهام حاكم بر زندگى انسان.

آنچه امروز ما مسلمانها وظيفه داريم اين است كه سعى كنيم خود را به آزادى مورد نظر اسلام برسانيم؛ استقلال ملّتهاى مسلمان، استقرار حكومتهاى مردمى در سراسر دنياى اسلام، حضور آحاد مردم در تصميم‌گيرى‌ها و تعيين سرنوشت‌ها و حركت بر پايه‌ى شريعت اسلامى، آن چيزى است كه ملّتها را نجات خواهد داد.

 

ایجاد اختلاف و ترویج افراطگری؛ برنامه استکبار برای جوامع اسلامی

 

امروز دنياى اسلام احساس بيدارى ميكند. درست در همين نقطه است كه دشمنان اسلام - آن كسانى كه با بيدارى اسلامى مخالفند، با استقلال ملّتها مخالفند، با حاكميّت دين خدا در كشورها مخالفند - وارد ميدان ميشوند؛ انواع و اقسام ترفندها براى معطّل گذاشتن جوامع اسلامى به‌وجود مى‌آيد و مهم‌ترين آنها ايجاد اختلاف است.

امّت اسلامى نشان داد كه فلسطين را از ياد نبرده است؛ اين خيلى مسئله‌ى مهمّى است. در همين شرايط است كه همه‌ى تلاشهاى دشمن متوجّه اين ميشود كه امّت اسلامى را از ياد فلسطين غافل كند.

وجود اين جريانهاى تكفيرى كه در دنياى اسلام به‌وجود آمدند، براى استكبار، براى دشمنان جهان اسلام يك مژده است. اينها هستند كه به‌جاى توجّه به واقعيّت خبيث رژيم صهيونيستى، توجّه‌ها را به‌جاى ديگرى معطوف ميكنند.

یك جريانى به‌وجود بيايد كه مسلمانها را تقسيم كند به مسلم و كافر! عدّه‌اى را به‌عنوان كافر هدف قرار بدهد، مسلمانها را به جان هم بيندازند! چه كسى ميتواند شك كند كه وجود اين جريانها و پشتيبانى اين جريانها و تَمويل اين جريانها و دادن سلاح به اينها كار استكبار است.

متأسّفانه بعضى از دولتهاى مسلمان، بى‌توجّه به اين اختلافات دامن ميزنند؛ نميفهمند كه دامن زدن به اين اختلافات، آتشى خواهد افروخت كه دامن همه‌ى آنها را خواهد گرفت؛ اين خواسته‌ى استكبار است: جنگ گروهى مسلمان با گروهى ديگر. عامل اين جنگ هم كسانى هستند كه از پول دست‌نشاندگان مستكبرين استفاده ميكنند.

 

وحدت دنیای اسلام؛ تکلیفِ بزرگ

شیعه و سنّى

 

مسلمانها بايد با هر عامل مخالفِ وحدت و ضدّ وحدت مقابله بكنند؛ اين يك تكليف بزرگ براى همه‌ى ما است؛ هم شيعه بايد اين را قبول كند، هم سنّى بايد قبول كند، هم شعبه‌هاى گوناگونى كه در ميان شيعيان و در ميان سنّى‌ها وجود دارد اين را بايد بپذيرند.

وحدت به معناى تكيه‌ى بر مشتركات است. ما مشتركات زيادى داريم؛ ميان مسلمانان، مشتركات بيش از موارد اختلافى است؛ روى مشتركات بايد تكيه كنند. تكليف عمده هم در اين مورد بر دوش نخبگان است؛ چه نخبگان سياسى، چه نخبگان علمى و چه نخبگان دينى.

نخبگان سياسى هم بايد بدانند عزّت و شرف آنها با تكيه‌ى به مردم و آحاد ملّتها است، نه با تكيه‌ى به بيگانگان، نه با تكيه‌ى به كسانى كه از بُن دندان با جوامع اسلامى دشمنند.

ملّتها بتدريج توانستند خود را از زير بار سلطه‌ى مستقيم نجات بدهند؛ اينها [مستکبرین] ميخواهند سلطه‌ى غير مستقيم را - سلطه‌ى سياسى را، سلطه‌ى اقتصادى را، سلطه‌ى فرهنگى را - به‌جاى سلطه‌ى مستقيمِ دوران استعمار بگذارند.

اگر ملتها به خود بيايند، خود را بيابند، به خود تكيّه كنند، با يكديگر دست دوستى بدهند، اين منطقه، منطقه‌ى برجسته و درخشانى خواهد شد و دنياى اسلام روى عزّت و كرامت و آقايى را خواهد ديد. اين چيزى است كه در آينده ان‌شاءالله پيش خواهد آمد.

دستگاه‌هاى استكبارى اعم از آمريكا و ديگران، 35 سال است عليه نظام جمهورى اسلامى و ملّت ايران، آنچه از دستشان بر آمده است، انجام داده‌اند؛ على‌رغم آنها ملّت ايران و نظام جمهورى اسلامى روزبه‌روز قوى‌تر، ريشه‌دارتر، مقتدرتر و داراى نفوذِ بيشتشده است و ان‌شاءالله اين استحكام، اين استقرار، اين قوّت بيشتر خواهد شد.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
وبسايت رسمي كانون فرهنگي هنري هجرت شهرستان آمل روستاي هندوكلا در سال 1392 تاسيس گرديده و تا حدودي تمامي اخبار و رويدادها و مطالب اعم از داخلي و خارجي را در خود گنجانده است. اميد است كه زحمات بي دريغ و شبانه روزي اعضاي اين كانون فرهنگي هنري مورد توجه خداوند متعال قرار گيرد. ان شاء الله
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • معرفی

    از انتخاب شما متشکریم.هرگونه نظر،انتقاد،پیشنهاد راجع به این وب سایت و مطالب آن را میتوانید به سامانه پیامک 5000515131 ارسال یا با شماره تماس 01143251145 ارتباط بر قرار کنید.

    آمار سایت
  • کل مطالب : 347
  • کل نظرات : 78
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 136
  • باردید دیروز : 39
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 317
  • بازدید ماه : 857
  • بازدید سال : 2,668
  • بازدید کلی : 257,020
  • کدهای اختصاصی
    تبادل لینک هوشمند

    تبادل لینک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان آمل روستای هندوکلا وآدرس http://hejratamol.rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

      عنوان :
      آدرس :
      کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد

      استخاره با قرآن کریم
      کانون هجرت هندوکلا

      مجله نایت پلاس