loading...
کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) آمل
مدیر بازدید : 337 سه شنبه 27 خرداد 1393 نظرات (0)

کلیپ تصویری / خبری هست...



 


 

دانلود فیلم با کیفیت پایین (با حجم 13 مگابایت)
دانلود فیلم با کیفیت متوسط (با حجم 44 مگابایت)
دانلود فیلم با کیفیت بالا (باحجم 132 مگابایت)

 

تذکر: دیدن برخی قسمتهای این فیلم برای کودکان و بیماران قلبی مناسب نیست.



 

بخش هایی از متن فیلم :
با خدایی زندگی کن که تو را تا مرز ناامیدی می‌بَرد/خدای گهوارۀ موسای رود نیل، خدای یوسف ته چاه،...

با این خدا زندگی کن، به او ایمان بیاور، قبولش کن، باورش کن، به او تکیه کن. ایشان اخلاقش این‌طوری است که [تو را] تا مرز ناامیدی می‌بَرد، با این خدا زندگی کن، به این خدا ایمان بیاور...

این هنرنمایی‌های خدا را ببینید. ببینید چکار می‌کند! خداوند متعال یک کارهایی می‌کند، که این کارها را سرِ ما هم در می‌آورد. هم نترسید و هم آماده باشید. ببینید خداوند متعال از دلِ چه بحران‌ها و چه تاریکی‌ها و چه مظلومیت‌هایی اسلام ناب را عبور می‌دهد...

حالا با این خدا زندگی کن! با خدای گهوارۀ موسای رود نیل، با خدای یوسف تهِ چاه، با خدای ابراهیمِ در دلِ آتش، با خدای اسماعیل تنهای در مکان لم‌یزرع، با خدای هابیل مقتول و قابیل مسلّط...

همیشه اسلام از همین تنگه‌ها عبور کرده است، از همین باریکی‌ها و در اوج ناامیدی عبور کرده است. روایت داریم که فرج در اوج ناامیدی، می‌رسد.(امام رضا(ع): فَعَلَیْکُمْ بِالصَّبْرِ فَإِنَّهُ إِنَّمَا یَجِی‏ءُ الْفَرَجُ‏ عَلَى الْیَأْس»(کمال الدین/2/645) اصلاً خود فرج حضرت هم همین‌طوری می‌آید. (امام صادق(ع)؛ وَ لَا یَکُونُ الّذی تَمُدُّونَ إلیه أعناقکم إلّا بَعدَ إیاسٍ؛ غیبت نعمانی/208)
این‌طوری امام زمان(عج) نمی‌آید...

ظاهراً شما آقایان، الان خیلی اوضاع‌تان خوب است! می‌بینم که چهره‌های شما -ماشاءالله- حسابی گُل انداخته است! پس احتمالاً [حضرت] به این سادگی‌ها نمی‌آید! هر موقع ضجه زدی و زمین و آسمان را چنگ زدی و گفتی: «آقا جان! همه‌چیز تمام شد، دیگر پس کِی می‌آیی؟ مثل اینکه اصلاً دیگر نمی‌خواهی بیایی!» آن‌وقت است که آقا می‌آید. ولی الان که از سرِ سیری می‌گوییم: «اوضاع که خوب است، ان‌شاءالله آقا هم بیاید، بهتر بشود!» این‌طوری آقا نمی‌آید. من دارم طبق روایات به شما می‌گویم.
وضعیت منطقه را ببینید تا به لحظه‌های اضطرار برسید

دوستان من، الان اگر سرتان را کمی از محل خودتان بالاتر بگیرید- مثلاً یک جای بلندی بایستید و بتوانید منطقه را ببینید- الان اگر کل خاور میانه را ببینید، [متوجه می‌شوید] که الان همان لحظه‌های اضطرار است. فلوجه را ببینید، لاذقیه را ببینید، طرابلس را ببینید، ضاحیه را ببینید، بحرین را ببینید، اگر واقعاً اینها را ببینید، فردا صبح ضجه می‌زنی و می‌گویی: «یابن الحسن! پس دیگر کِی؟ پس دیگر کِی؟»

بحران هست، بحران‌های خیلی سخت. اگر بپذیری سخت است، دیگر سخت‌تر نمی‌شود، ولی اگر نپذیری که سخت است، سخت‌تر می‌شود! سخت است ولی ناامید نباش. [خواهی دید که] از دل همین سختی‌ها چه چیزهایی در خواهد آمد و خدا چکار خواهد کرد!
غریب‌‌ترین نقطه‌ها آغاز بزرگترین تحولات بوده است/ یک خبری هست! یک کسی دارد می‌آید...

سوریه دیگر تقریباً با خاک یکسان شده است. ولی [در همین سوریه] چنان سربازهایی دارد برای امام زمان(ع) درست می‌شود که آدم واقعاً می‌ماند حسرت این‌همه ظلم و جور را بخورد یا آن شکوفایی را؟ یک خبری هست!

از اول تا حالا، غریب‌‌ترین نقطه‌ها آغاز بزرگترین تحولات بوده است. سخت‌ترین شرایط بر این اسلام گذشته است و [همان شرایط سخت] آغاز بزرگترین تحولات بوده است، [حالا حساب کنید] الان چه خواهد شد؟ بیست میلیون نفر در اربعین، با پای پیاده دور کربلای اباعبدالله الحسین(ع) جمع می‌شوند، این قدرت تا حالا نبوده است، یک خبری هست، یک خبری هست! یک کسی دارد می‌آید. باور کن! آماده‌ای؟!

یک عراقی در موکب می‌گفت: اصلاً دست خودمان نیست که می‌آییم و برای پذیرایی از زائرین اربعین پول خرج می‌کنیم. یک کسی این را در دل ما می‌اندازد که بیاییم و در این راه، پول خرج کنیم. به حدّی که همۀ هستی خودمان را می‌دهیم، در حالی که ما قبلاً این‌طوری نبودیم.

این قضایا اصلاً عادی نیست. واقعاً چه شده است؟ از این تاریخِ گذشته، که خداوند از هیچ‌چیز، همه‌چیز درست کرده است، از این شرایط که همه‌چیز هست، خدا می‌خواهد چی درست کند؟! از این زاویه هم نگاه کنید! خبری هست! این قدرت اَلَکی جمع نمی‌شود.

حتی اگر تمام بودجۀ سی سال جمهوری اسلامی را هم جمع می‌کردیم، نمی‌توانستیم این فضا را در منطقه ایجاد کنیم، اصلاً دست ما نیست، ما نیستیم که این فضا را درست کرده‌ایم، مثل اینکه کار از دست همه در رفته است! من نمی‌خواهم فقط تو را بترسانم. خیلی سرعت تحولات  بالا رفته است. خیلی قدرت اسلام زیاد شده است، اصلاً این شرایط دست کسی نیست، از دست ما خارج است. یک خبری هست...

مدیر بازدید : 265 سه شنبه 26 فروردین 1393 نظرات (0)

گزیده ای از آخرین جلسه دهه اول ماه مبارک رمضان سخنرانی استاد پناهیان

محور بندگی این است که انسان «امام» داشته باشد/«امام» ما معرّف هویت ما در قیامت

امام رضا(ع) می‌فرماید: عبادت هفتاد وجه (مرتبه یا نوع) دارد. شصت و نه قسمت (مرتبه) عبادت تسلیم و راضی بودن به خدا و امام زمان(عج) است. أَنَّ الْعِبَادَةَ عَلَى‏ سَبْعِینَ‏ وَجْهاً فَتِسْعَةٌ وَ سِتُّونَ مِنْهَا فِی الرِّضَا وَ التَّسْلِیمِ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِأُولِی الْأَمْرِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِمْ؛

کسی که واقعاً عبد خداست، قطعاً می‌داند که این خدا و ارباب، بر روی زمین جانشینی دارد که این جانشین خدا یا «خلیفه الله» نیز بعد از خدا، ارباب و مولای او خواهد بود. از این رو امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید: من بنده‌ای از بندگان رسول خدا(ص) هستم؛ إِنَّمَا أَنَا عَبْدٌ مِنْ‏ عَبِیدِ مُحَمَّدٍ (ص).‏

محور عبادت و بندگی این است که انسان امام داشته باشد. لذا روز قیامت وقتی می‌خواهیم هویت خود را معرفی کنیم باید بگوییم امامِ ما کیست. امام صادق(ع) می‌فرماید : اگر کسی هر شب برای عبادت بیدار شود و هر روز، روزه بگیرد، همه اموال خود را صدقه بدهد، هر سال به حجّ برود ولی امام زمان خود را نشناسد و از او پیروی نکند و این کارها را به اشاره امام خودش انجام نداده باشد، چنین کسی یک ذرّه حق پیش خدا پیدا نمی‌کند و اجری نخواهد داشت و اصلاً از اهل ایمان نخواهد بود. أَمَا لَوْ أَنَّ رَجُلًا قَامَ‏ لَیْلَهُ‏ وَ صَامَ نَهَارَهُ وَ تَصَدَّقَ‏ بِجَمِیعِ‏ مَالِهِ وَ حَجَّ جَمِیعَ دَهْرِهِ وَ لَمْ یَعْرِفْ وَلَایَةَ وَلِیِّ اللَّهِ فَیُوَالِیَهُ وَ یَکُونَ جَمِیعُ أَعْمَالِهِ بِدَلَالَتِهِ إِلَیْهِ مَا کَانَ لَهُ عَلَى اللَّهِ جَلَّ وَ عَزَّ حَقٌّ فِی ثَوَابِهِ وَ لَا کَانَ مِنْ أَهْلِ الْإِیمَانِ ثُمَّ قَالَ أُولَئِکَ الْمُحْسِنُ مِنْهُمْ یُدْخِلُهُ اللَّهُ الْجَنَّةَ بِفَضْلِ رَحْمَتِه‏».

 

به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

مدیر بازدید : 273 جمعه 08 فروردین 1393 نظرات (1)
 
1 سيره رسول خدا - سیره پیامبر اکرم ص    
2 پيامبر امي - سیره پیامبر اکرم ص    
3 پيامبر اعظم ص - سیره پیامبر اکرم ص    
4 محمد راز آفرينش - سیره پیامبر اکرم ص    
5 رسول الله الگوي زندگي - سیره پیامبر اکرم ص    
6 سيري در سيره نبوي - سیره پیامبر اکرم ص    
7 يکصد و بيست درس زندگي از سيره حضرت محمد    
8 اهتمام براي مستضعفان - سیره پیامبر اکرم ص    
9 ستيز با استکبار و مستکبران‏ - سیره پیامبر اکرم ص    
10 عدم انظلام - ستم ناپذيري - - سیره پیامبر اکرم ص    
11 مساوات - سیره پیامبر اکرم ص    
12 سيماي آفتاب - سیره پیامبر اکرم ص    
13 رفتار پيامبر با کودکان و جوانان - سیره پیامبر اکرم ص    
14 پيامبري و جهاد - سیره پیامبر اکرم ص    
15 خاتم النبيين - سیره پیامبر اکرم ص    
16 محمد و زمامداران‏ - سیره پیامبر اکرم ص    
17 محمد اسوه حسنه (بهترين الگوي زندگي) - سیره پیامبر اکرم ص    
18 حاکميت سياسي پيامبر و امامان از نگاه قرآن - سیره پیامبر اکرم ص    
19 رسالت قرآن و پيامبر - سیره پیامبر اکرم ص

 

مدیر بازدید : 220 پنجشنبه 29 اسفند 1392 نظرات (0)

حضرت علی(ع) در خطبه 42 نهج البلاغه می فرمایند:

اى مردم شدیدترین خوف و هراسى كه درباره شما دارم، براى دو چیز است: پیروى از هوى و درازى آرزو. اما پیروى از هوى آدمى را از برخوردارى ‏از حق جلوگیرى مى ‏كند و درازى آرزو، آخرت را به فراموشى مى ‏سپارد.

پیروى از هوى مزاحم حق یابى

هوى عبارتست از امواجى كه از جوشش غرائز حیوانى سر مى‏ كشد و فضاى درون را تیره و تاریك مى سازد و عوامل و وسایل درك و دریافت‏ حقیقت ‏را فلج مى‏ كند. این هوى با اینكه داراى جوهر و مبناى اصیلى جز خواستن‏ بى ‏محاسبه چیز دیگرى نیست، مى ‏تواند همه اصالت‏ ها و حقایق ریشه ‏دار را از جلو چشم انسان و عقل و وجدان او دور كند. این همان ‏«میخواهم‏» است كه به هیچ علت و دلیلى جز خود تكیه نمیكند. و این یك سخن بى اساس‏ است كه در موقع سوال از كسی كه مطابق هوى عملى كرده است، بعنوان‏ جواب بگوید: كه‏ «دلم خواست‏» كدام دل؟

"دلم خواست" ویرانگر موجودیت انسان


دل و هوى؟! دل جایگاه دریافت عالى ‏ترین حقایق است، دل همان ‏جنبه ملكوتى انسان است كه خدا را بوسیله آن در مى‏ یابد. دل جایگاه تصفیه ‏همه مفاهیم و موضوعاتى است كه حواس طبیعى آنها را به عقل نظرى تحویل ‏مى ‏دهد و عقل نظرى بدون اینكه بتواند آنها را از جنبه ارزش ها و عظمت ‏ها درك كند،به دل تحویل مى‏ دهد. «دلم خواست كردم‏» از آن جملات ویرانگر موجودیت آدمى است كه با صورت حق بجانبش، آتش به ریشه همه اصول‏ و قوانین مبتنى بر حق و حقیقت مى ‏زند.هوى همان امواج بى‏ محاسبه ‏ایست كه ‏از جوشش غرایز انسانى سر بر مى ‏كشند و بدون اعتناء به‏ «باید»ها و «شاید»ها و «نباید»ها و «نشاید»ها همه اصالت ‏ها را به بازى گرفته و سرمایه‏ هاى حیات‏ گرانبهاى آدمى را مستهلك مى‏ سازند. گاهى‏«هوى محورى‏» بقدرى شدت ‏پیدا مى ‏كند كه تا سرحد معبودیت پیش مى ‏رود. این خطر تباه كننده را خداوند سبحان در قرآن مجید گوشزد فرموده است:

 


مدیر بازدید : 246 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)

در این مجموعه از صوت های استاد حاج آقای قرائتی بدین موضوع پرداخته شده است که عزاداری عملی مستحبی است و نباید به انجام واجبات لطمه ای وارد کند به خصوص نماز اول وقت دارای اهمیت ویژه ای در این باب می باشد . اشاره به روایتی که گریه کردن نباید شما را فریب دهد، عده ای ممکن است زیاد هم گریه کنند و حتی لخت هم بشوند و با شدت سینه زنی هم کنند ولی قلب شان تقوا نداشته باشد. نباید به ظاهر نگاه کرد باید دید او در عملش چقدر تقوا دارد. و هم چنین ایشان به سخنرانان هشدار دادند که به وسیله بزرگ جلوه دادن موضوع گریه، به مردم مجوز گناه ندهند.


 

گریه زیاد ، نشان انسان خوب بودن نیست

مجوز گناه ندهید

نماز اول وقت

 

سجاد عبداللهی بازدید : 266 جمعه 02 اسفند 1392 نظرات (0)
اَلسَّلامُ عَلَيْكَ یا اَبا الحَسَنِ یا عَلِیَّ بنَ مُحَمَّدٍ اَیُّهَا الهادیِ النِّقِیُّ
پرسمان و موضوعات :
زندگی نامه - امام هادي عليه السلام
چهل حدیث گهربار از امام هادی علیه السلام
کرامات امام هادي عليه السلام
زمینه های جامعه شناختی رفتار سیاسی امام هادی علیه السلام
وضعیت شیعه در دروان امام هادی علیه السلام را تشریح کنید؟
شيعيان امام علی النقی علیه السلام در ايران
چگونگي مواجهه امام هادي علیه السلام با خلفاي عباسي
امام هادي عليه السلام در كلام رهبر معظم انقلاب
عنایت امام هادی عیه السلام به مردم اصفهان
مسیر آمدن امام هادی علیه السلام از مدینه به سامرا
فرهنگی و رسانه مذهبی :
كتاب موبايل چهل حديث نقوی عليه السلام
دانلود کتاب - امام هادی علیه السلام
کتاب شناسی امام هادی علیه السلام
امام روشنایی ها
اشعار و پیامک ویژه امام هادی علیه السلام (شهادت - ولادت )
صوتی ویژه امام هادی علیه السلام ( مداحی - مولودی )
زیارت و توسل به امام هادی علیه السلام
داستان صوتی زندگی امام هادی علیه السلام
فایل های صوتی در محکومیت هتک حرمت امام هادی علیه السلام
بیانات رهبر انقلاب درباره نقش امام هادی علیه السلام در گسترش تشیع
تصاویر ویژه امام هادی علیه السلام ( شهادت - ولادت )
احادیث تصویری از امام نقی علیه السلام
آواتار و امضاهای ویژه ولادت امام هادی علیه السلام
فلش زيباي احادیث امام هادی علیه السلام
همش تو حاشیه ها موندیم از اصل غافل شدیم
ویژه نامه مبارزه با هتاکین امام هادی علیه السلام
نرم افزار مذهبی :
نرم افزار موبایل زندگینامه امام هادی علیه السلام
نرم افزار غدیر در سیره عملی امام هادی علیه السلام
نرم افزار چهل داستان و چهل حديث امام هادی (علیه السلام) - تولید اسک دین
ارسال کارت پستال صوتی امام هادی علیه السلام
مدیر بازدید : 232 چهارشنبه 30 بهمن 1392 نظرات (0)

انسان ۲۵۰ ساله | امام جواد علیه السلام، نشانه مقاومت


 


 

 

انسان ۲۵۰ ساله | امام جواد علیه السلام، نشانه مقاومت

بیانات امام خامنه ای (حفظه الله) درباره زندگی سیاسی ائمه اطهار علیهم السلام

 

مدیر بازدید : 203 سه شنبه 29 بهمن 1392 نظرات (0)

اینفوگرافیك | استكبار را بشناسید


 

 

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار ۵۰ هزار فرمانده بسیج با تشریح ویژگی‌های استكبار، بر شناخت خصوصیات آن برای تنظیم رفتار و مقابله خردمندانه با آن تاكید كردند. در این اینفوگرافیك خصوصیات استكبار در بیانات ایشان در این دیدار مرور شده است.

برای دریافت اینفوگرافیک به روی آن کلیک نمایید

مدیر بازدید : 219 سه شنبه 29 بهمن 1392 نظرات (0)

فواید 35 سال استکبار ستیزی ( قسمت ششم/پایانی )

 


 

 

به گزارش کانون هجرت هندوکلا به نقل از فرهنگ نیوز، پس از انجام توافق ژنو برخی از روشنفکر نمایان سعی نمودند تا در فضای رسانه با ایجاد شبهه در مورد یکی از اصول جمهوری اسلامی یعنی مبارزه «با ظلم و استکبار ستیزی»، اینگونه وانمود نمایند که استکبار ستیزی و بخصوص آمریکا ستیزی فقط برای کشورمان هزینه بر بوده و هیچ منافعی نداشته است؛ آنان سعی نمودند با این روش زمینه را برای کنار گذاشتن این اصل مهم از جمهوری اسلامی فراهم آورند. بر همین اساس این کانون قصد دارد به مناسبت سی و پنجمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، تنها 35 نمونه از منافعِ بسیارِ استکبار ستیزی را برشمارد.


 

مدیر بازدید : 253 یکشنبه 27 بهمن 1392 نظرات (1)

به گزارش روابط عمومی کانون هجرت هندوکلا به نقل از فرهنگ نیوز، دکتر محمدحسن شجاعی فرد، استاد دانشگاه و رئیس دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت، برخلاف رشته تحصیلی خود ازجمله افرادی است که سابقه اجرایی و مطالعاتی قابل توجهی نیز درحوزه های فرهنگ و اندیشه دارد. وی که کتاب «مناظره دکتر و شیخ» را برای روشنگری در خصوص مفاهیم اشتباه به کار گرفته شده توسط برادران اهل سنت نوشته است، نظرات مفیدی در خصوص افزایش جمعیت و نوع رابطه شیعیان و اهل تسنن دارد.

************

بخشی از مصاحبه با دکتر محمد حسن شجاعی فرد / نویسنده کتاب "مناظره دکتر وشیخ "

 

ضرورت توجه به موضوع جمعیت چیست و دیگر کشورها برای کنترل جمعیتشان چه کرده اند؟

هرم جمعیت در هر کشوری کاملا باید حساب شده باشد. این هرم باید آرايشش به گونه ای باشد که آنهایی که سنشان بالا می رود به تدریج مشخص باشند و این قاعده هرم آن وضعیت تحمل بالای هرم را داشته باشد و نوعا آن بخش کارا و فعالی که می تواند بدنه هرم را تحمل کند

به ادامه مطلب رجوع کنید...

مدیر بازدید : 294 یکشنبه 20 بهمن 1392 نظرات (0)

فواید 35 سال استکبار ستیزی ( قسمت سوم )

 


 

 

به گزارش روابط عمومی کانون هجرت به نقل از فرهنگ نیوز، پس از انجام توافق ژنو برخی از روشنفکر نمایان سعی نمودند تا در فضای رسانه با ایجاد شبهه در مورد یکی از اصول جمهوری اسلامی یعنی مبارزه «با ظلم و استکبار ستیزی»، اینگونه وانمود نمایند که استکبار ستیزی و بخصوص آمریکا ستیزی فقط برای کشورمان هزینه بر بوده و هیچ منافعی نداشته است؛ آنان سعی نمودند با این روش زمینه را برای کنار گذاشتن این اصل مهم از جمهوری اسلامی فراهم آورند. بر همین اساس این کانون قصد دارد به مناسبت سی و پنجمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، تنها 35 نمونه از منافعِ بسیارِ استکبار ستیزی را برشمارد.

 

 

مدیر بازدید : 216 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

اهمیت تشخیص تکلیف اهم و مهم

روزی در همین کشور ما، مبارزات ضدّ استعماری و ضدّ استبدادی و ضدّ دستگاه کفر و طاغوت، مطرح بود؛ اما بعضی، این تکلیف را تشخیص نمی دادند و به کارهای دیگر چسبیده بودند. احیاناً اگر کسی تدریسی داشت، اگر تألیفی داشت، اگر یک حوزه کوچک تبلیغی داشت، اگر هدایت جمع محدودی از مردم در کارهای دینی برعهده او بود، فکر می کرد اگر به آن مبارزه بپردازد، آن کارها معطل خواهد ماند! مبارزه به آن عظمت و به آن اهمیت را ترک می کرد، برای این که از این کارها باز نماند! یعنی اشتباه در شناختن آنچه لازم بود، آنچه مهم بود و آنچه اهمّ بود.
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار علما و روحانیان ـ 7/5/71

یازده شاخصه خط امام در کلام مقام معظم رهبری

من رئوس مطالبی را در خصوصیات این خط و این جهت گیری ـ که ما به آن «خطّ امام» می گوییم و مشخّصه حرکت نظام جمهوری اسلامی در ده سال حیات با برکت امام بوده است ـ عرض می کنم:

به ادامه مطلب رجوع کنید....

مدیر بازدید : 225 یکشنبه 29 دی 1392 نظرات (0)

 

اَلسَلامُ عَلَیکَ یا اَبَاالقاسِم یا رَسوُلَ اللّهِ یا اِمامَ الرَّحمَةِ
موضوعات و پرسمان :
زندگينامه حضرت محمد صلی الله علیه و آله
دین پیامبر صلی الله علیه و آله قبل از بعثت
چرا پیامبر اسلام قبل از بعثت, پیرو آئین ابراهیم خلیل علیه السلام بودند؟
پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله در مکه
زندگي پيامبر صلی الله علیه و آله در دوران کودکي و نوجواني چگونه بوده است؟
خاتمیت نبی اکرم صلی الله علیه و آله
آسماني ترين هديه ي خداوند
خلقت نور پیامبر صلی الله علیه و آله قبل از سایر مخلوقات
دوران شيرخوارگي و طفوليت و تحت سرپرستي پيامبر مكرم صلی الله علیه و آله
آیا پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله در سال عام الفیل بدنیا آمده است
تبرک جستن به پیامبر صلی الله علیه و آله در روایات اهل سنت
ویژگی و برتری های رسول گرامی اسلام (ص) نسبت به سایر انبیاء چیست؟
حضرت محمد صلی الله علیه و آله و اهل بیت پاک و پاکیزه در کتاب هندوان
پنج‏ سال در صحرا
اتفاقاتي كه هنگام ولادت نبي مكرم (صلي الله عليه و‌‌ آله) رخ داد!!
حديث لولاك
آیا ما شیعیان منبعی قدرتمند درباره سیره پیامبر صلی الله علیه و آله داریم؟
معرفی کتاب و منبع در مورد معراج پیامبر مهربانی صلی الله علیه و آله
حضرت محمّد صلی الله علیه و آله: موعود موسی علیه السلام
خلق و خوی حضرت محمد صلی الله علیه و آله
مکان ولادت پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله کجا بوده ؟
چرا با تولد پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله دیگر عذابهای الهی تمام شد؟
آیا پیامبر فرمود: من در زمان انوشیروان عادل متولد شدم؟
پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله در كلام اهل بيت علیهم السلام
پيامبر صلی الله علیه و آله مقام امامت داشت؟
آیا پیامبراکرم (ص) ازهمان ابتدای تولدشان از عصمت تکوینی برخوردار بودند؟
تعداد همسران پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله
مجموعه بحث و گفتمان با محوریت پیامبر شناسی
درسهای زندگی از سيره حضرت محمد صلی الله علیه و آله
مجموعه بحث و گفتمان با محوریت سیره پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله
سیره اخلاقی پیامبر رافت و مهـــــــربانی
رفتار پیامبر صلی الله علیه و آله با کودکان
توصیه ی پیامبر صلی الله علیه و آله به امام علی علیه السلام درباره همسایه کافر
شش جمله ی مهم پیامبر به امیرالمومنین امام علی علیهماالسلام
پیامبر صلی الله علیه و آله چگونه تشهد و سلام نماز را به جا می آوردند؟
پيامبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله در كلام انديشمندان جهان
دیدگاه دانشمندان جهان درباره شخصیت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله
اجداد خاتم النبین حضرت محمّد صلی الله علیه و آله
منظور از گناه پیامبر صلی الله علیه و آله در قرآن چیست؟
تایید یا تکذیب داستان پیامبر صلی الله علیه در سن دوازده سالگی و عالم یهودی
حقانیت محمّد صلی الله علیه و آله
مقایسه وحی به پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سایر پیامبران علیهم السلام
روایت های اهل سنت درباره اولین وحی به پیامبر صلی الله علیه و آله
حالت های جسمانی پیامبر صلی الله علیه و آله, هنگام دریافت وحی
چهل نکته ناب از سیره پیامبر مهربانی ها صلی الله علیه و آله
شوخي هاي پيامبر صلی الله علیه و آله
راز پنج سجده ی پیامبر صلی الله علیه و آله
مناظره های مخالفین اسلام با پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله
بررسی تاریخی معجزات پیامبر صلی الله علیه و آله
فارسی صحبت کردن های پیامبر صلی الله علیه و آله
شق القمر در چه روز و ماه و سالی اتفاق افتاد؟
فرهنگی و رسانه مذهبی :
کتابهای ویژه میلاد با سعادت پیامبر صل الله علیه و آله
دانلود کتاب شریف معراج پیامبر اکرم صل الله علیه و آله
کتاب سيره پيامبر صل الله علیه و آله با نگاهي به قرآن كريم
كتاب موبايل چهل حديث نبوي صل الله علیه و آله
کتاب اخلاق نبوی - جواد محدثی
سرود وحدت بخوانید رحمت دو جهان می آید
اشعاری در مدح رسول الله صل الله علیه و آله
پیامک میلاد نبی اکرم صل الله علیه و آله
مدیحه و مولودی رسول اکرم صل الله علیه و آله
شعر و سبک مداحی - ولادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله
دانلود سخنرانی با موضوع پیامبر صلی الله علیه و آله و هفته وحدت
سخنرانی امام خمینی (ره) به مناسبت میلاد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله
زندگانی پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) - کتاب صوتی
یار آفتاب - داستان صوتی زندگی حضرت خدیجه (س) و پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله
دانلود صلوات - عیدی انجمن فرهنگی
آلبوم تصویری با قاب ویژه اسک دین ویژه میلاد رسول رحمت صل الله علیه و آله
ماجرای پنجره ی بالای قبه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله + تصویر
تصاویری استثنائی از داخل مرقد مطهر پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله
احادیث تصویری از نبی اکرم صل الله علیه و آله
شجره نامه تصویری پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله
دانلود بسته های تصویری ویژه میلاد رسول رحمت صل الله علیه و آله
مجموعه ی تصاویر با موضوع پیامبر اکرم صل الله علیه و آله
احادیث محمدی (کلیپ فلش)
فلش زیارت حضرت رسول الله صل الله علیه و آله
انیمیشن های کوتاه از داستان های زندگی پیامبر صلی الله علیه و آله
طرحی برای هفته وحدت - با شرکت شما کاربر گفتگوی دینی
نرم افزار مذهبی :
تولید اسک دين - چهل داستان و چهل حديث پيامبر اکرم صل الله علیه و آله
پیامبر امی(ص) - نرم افزار تولید اسک دین(برگرفته ازاثر شهید مرتضی مطهری)
مدیر بازدید : 183 دوشنبه 23 دی 1392 نظرات (0)

حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر جواد سلیمانی امیری(محقق و پژوهشگر،  استاد حوزه و دانشگاه ،دکترای تاریخ و عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره))


مقدمه

در سال‌هاي اخير در کشور ما سخن از کوروش[1] به ميان آمده تا آنجا که برخي از دولتمردان از سنگ نبشته کوروش پرده برداري کرده‌ و برخی دیگر تعالیم او را در حدّ وحی خوانده اند و مدعی شده اند که با تعالیم کوروش می توان جوامع بشری را بر محور عدل اداره کرد، آنگاه به برخی از دانشجویان گفته چرا ما از رسول خاتم (صلي الله عليه و آله) که پیامبری از نسل عرب است باید تبعیت کنیم آیا بهتر نیست که از پیامبر ایرانی تبار یعنی کوروش کبیر تبعیت کنیم؟!

این نوشتار در صدد این نیست که تا به نقد و بررسی کفر یا ایمان کوروش بپردازد زیرا بررسی این موضوع مقاله و شاید کتاب مستقلی را می طلبد بلکه در صدد این است تا به این پرسش مهم پاسخ بگوید که آیا تجلیل از کوروش به خیر و صلاح جامعه اسلامی ایران است یا خیر؟ زیرا در شرایط کنونی ایران باید با بصیرت به مسائل فرهنگی نگریست و عواقب طرح برخی از افکار و اندیشه ها را پی گیری کرد. چه اینکه امیر مومنان(ع)می فرمود:

« قد فتح باب الحرب بينکم و بين أهل القبله  ألا یحمل هذا العَلَم إلا أهلُ البصر و الصبر و العلم بمواضع الحق»[2]

« دروازه جنگ بين شما و اهل قبله باز شده است کسي نمي‌تواند پرچم‌دار مبارزه اين ميدان باشد مگر اينکه درکارش اهل بصيرت و بردباري بوده و بداند کجا و چگونه موضع بگيرد.»

درباره ما
Profile Pic
وبسايت رسمي كانون فرهنگي هنري هجرت شهرستان آمل روستاي هندوكلا در سال 1392 تاسيس گرديده و تا حدودي تمامي اخبار و رويدادها و مطالب اعم از داخلي و خارجي را در خود گنجانده است. اميد است كه زحمات بي دريغ و شبانه روزي اعضاي اين كانون فرهنگي هنري مورد توجه خداوند متعال قرار گيرد. ان شاء الله
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • معرفی

    از انتخاب شما متشکریم.هرگونه نظر،انتقاد،پیشنهاد راجع به این وب سایت و مطالب آن را میتوانید به سامانه پیامک 5000515131 ارسال یا با شماره تماس 01143251145 ارتباط بر قرار کنید.

    آمار سایت
  • کل مطالب : 347
  • کل نظرات : 78
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 79
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 86
  • باردید دیروز : 46
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 263
  • بازدید ماه : 219
  • بازدید سال : 2,030
  • بازدید کلی : 256,382
  • کدهای اختصاصی
    تبادل لینک هوشمند

    تبادل لینک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان آمل روستای هندوکلا وآدرس http://hejratamol.rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

      عنوان :
      آدرس :
      کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد

      استخاره با قرآن کریم
      کانون هجرت هندوکلا

      مجله نایت پلاس