loading...
کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) آمل
مدیر بازدید : 223 پنجشنبه 11 دی 1393 نظرات (0)

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR همزمان با سالروز حماسه ۹ دی کلیپ صوتی «نفاق فتنه‌گری» را با موضوع برخوردهای دوگانه اهالی فتنه درباره تقلب منتشر می‌کند.

نفاق فتنه‌گری

mp3
مدیر بازدید : 238 یکشنبه 02 آذر 1393 نظرات (0)



راه بسیج، راه امام حسین-علیه السلام

عاشق کربلا

برای دریافت فایل ، با توجه به سرعت اینترنت خود ، یکی از سه لینک روبرو را کلیک نمایید:

تناسبی هست میان هویت و حقیقت بسیج با هویت محرم و عاشورا. بسیج افتخار دارد که پیرو مکتب عاشوراست. البته عاشورا اوج فداکاری و ایثار است. همه‌ی تاریخ، همه‌ی عالم، مسئله‌ی عاشورا و حسین‌بن‌علی (علیه‌السّلام) و اصحاب وفادار او را با این خصوصیت شناخته‌اند؛ فداکاری، ایثار در راه خدا و در راه تحقق اهداف الهی؛ لیکن مسئله‌ی عاشورا فقط این نیست. بله، برجسته‌ترین و نمایانترین خصوصیت عاشورا، همین فداکاری و شهادت است؛ ولی در ماجرای عاشورا حقایق دیگری هم وجود دارد. از آغاز حرکت از مدینه، بذر معرفت پاشیده شد - این یکی از خصوصیات حادثه‌ی عاشوراست - بذر بصیرت پاشیده شد. اگر مردمی، امتی از بصیرت برخوردار نباشند، حقایق گوناگون، کار آنها را اصلاح نخواهد کرد؛ گره از مشکلات آنها گشوده نخواهد شد. بنابراین اخلاص، موقع‌شناسی، پاشیدن بذر یک حرکت فزاینده‌ی تاریخی، از خصوصیات مهم عاشوراست. ماجرا فقط در ظهر عاشورا تمام نشد؛ در واقع از ظهر عاشورا یک جریانی در تاریخ شروع شد، که همچنان رو به افزایش و گسترش است. بعد از این هم همین خواهد بود. امام حسین (علیه‌السّلام) برای اعلای کلمه‌ی حق و برای نجات خلق، همه‌ی داشته‌های خود را به میدان آورد.
 بسیج، همین راه است؛ همین حرکت است؛ همین هدفهاست؛ همین ابزارها و وسیله‌هاست.
۱۳۹۰/۰۹/۰۶


راه زنده‌ماندن فضیلت‌های انقلاب
اگر روحیه بسیجی را ازدست دادیم چه؟ اگربه جای توجّه به تکلیف و وظیفه وآرمان الهی، به فکر تجمّلات شخصی خودمان افتادیم چه؟ اگر جوان بسیجی را، جوان مؤمن را، جوان بااخلاص را - که هیچ چیزنمیخواهد جز این‌که میدانی باشد که در راه خدا مجاهدت کند - درانزوا انداختیم و آن آدم‌پرروىِ افزون‌خواهِ پرتوقّعِ بیصفاىِ بیمعنویّت را مسلّط کردیم چه؟ آن وقت همه چیز دگرگون خواهد شد. اگر در صدر اسلام فاصله بین رحلت نبىّ‌اکرم صلوات‌اللَّه‌وسلامه‌علیه و شهادت جگرگوشه‌اش پنجاه سال شد، در روزگار ما، این فاصله، خیلی کوتاهتر ممکن است بشود و زودتر از این حرفها، فضیلتها و صاحبان فضایل ما به مذبح بروند. باید نگذاریم. باید در مقابل انحرافی که‌ممکن است دشمن بر ما تحمیل کند، بایستیم.

... بسیجی باید در وسط میدان باشد تا فضیلتهای اصلی انقلاب زنده بماند.
۱۳۷۱/۰۴/۲۲

 

مدیر بازدید : 170 سه شنبه 29 مهر 1393 نظرات (0)
در پی ارتحال عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی رضوان الله علیه، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کردند.
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری در پی ارتحال عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی رضوان الله علیه، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیتی، با اشاره به نقش‌آفرینی شجاعانه این یار صادق و وفادار امام بزرگوار در همه عرصه‌های مهم کشور، تأکید کردند: این انسان بزرگ و پرهیزگار، همه جا و همه وقت در موضع یک عالم دینی و یک سیاستمدار صادق و یک انقلابی صریح ظاهر شد و همه‌ی وزن وزین خود را در همه‌ی حوادث این سالها در کفه‌ی حق و حقیقت نهاد.

متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم

با تأسف و تأثر اطلاع یافتیم که عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت الله آقای حاج شیخ محمّد رضا مهدوی‌کنی رضوان الله علیه دار فانی را وداع گفته و دوستان و ارادتمندان خود را داغدار کرده است. این عالم بزرگوار از جمله‌ی نخستین مبارزان راه دشوار انقلاب و از چهره‌های اثرگذار و یاران صمیمی نظام جمهوری اسلامی و از وفاداران غیور و صادق امام بزرگوار بود و در همه‌ی عرصه‌های مهم کشور در دوران انقلاب شجاعانه و با صراحت تمام نقش‌آفرینی کرد. از عضویت در شورای انقلاب و سپس تشکیل کمیته‌های انقلاب در آغاز تأسیس نظام اسلامی تا تصدی وزارت کشور و سپس قبول نخست وزیری در یکی از سخت‌ترین دوران‌های جمهوری اسلامی، و تا ورود در عرصه‌ی تولید علم و تربیت جوانان صالح و تأسیس دانشگاه امام صادق(ع) و تا امامت جمعه تهران و سرانجام ریاست مجلس خبرگان، همه جا و همه وقت در موضع یک عالم دینی و یک سیاستمدار صادق و یک انقلابی صریح ظاهر شد و هرگز ملاحظات شخصی و انگیزه‌های جناحی و قبیله‌ئی را به حیطه‌ی فعالیتهای گسترده و اثرگذار خود راه نداد.

این انسان بزرگ و پرهیزگار، همه‌ی وزن وزین خود را در همه‌ی حوادث این دهها سال در کفه‌ی حق و حقیقت نهاد و در دفاع از راه و سیره‌ی انقلاب و نظام، کوتاهی نورزید. رحمت و رضوان الهی بر روان پاک او باد.

اینجانب به خاندان گرامی و برادر عالیقدر ایشان، و به مردم ایران و روحانیت عظیم الشأن و همه‌ی ارادتمندان و شاگردان و دست‌پروردگان آن مرحوم صمیمانه تسلیت می‌گویم و علوّ درجات وی را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

سیّد علی خامنه‌ای
29 مهر 1393
مدیر بازدید : 193 دوشنبه 17 شهریور 1393 نظرات (0)
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه‌ی عزیمت به بیمارستان برای انجام عمل جراحی، در پاسخ به واحد مرکزی خبر گفتند: من یک عمل جراحی دارم و اکنون عازم بیمارستان هستم.
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه‌ی عزیمت به بیمارستان برای انجام عمل جراحی، در پاسخ به واحد مرکزی خبر گفتند: من یک عمل جراحی دارم و اکنون عازم بیمارستان هستم.
 
ایشان افزودند: البته جای نگرانی نیست. این به معنای آن نیست که مردم دعا نکنند لیکن ان‌شاءالله جای نگرانی نیست و یک عمل خیلی معمولی و عادی است.
 
حضرت آیت الله خامنه‌ای در پایان خاطرنشان کردند: ان‌شاءالله لطف خدای متعال شامل خواهد شد و کارها بخوبی پیش خواهد رفت.
 
لازم به ذکر است: رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلیل عارضه پروستات صبح امروز (دوشنبه) در یکی از بیمارستان‌های دولتی، تحت عمل جراحی قرار گرفتند که بحمدالله این عمل با موفقیت به پایان رسید.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
مدیر بازدید : 191 پنجشنبه 13 شهریور 1393 نظرات (0)

رهبر معظم انقلاب درگذشت حجت‌الاسلام حاج سیدصابر جباری را تسلیت گفتند



حضرت آیت الله خامنه‌ای با صدور پیامی درگذشت روحانی مجاهد و عالمِ عامل، حجت‌الاسلام حاج سید صابر جباری نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر را تسلیت گفتند.

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب درگذشت حجت‌الاسلام حاج سیدصابر جباری را تسلیت گفتند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت روحانی مجاهد و عالمِ عامل، حجت‌الاسلام حاج سید صابر جباری نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

درگذشت روحانی مجاهد و مردمی مرحوم حجت الاسلام آقای حاج سیّد صابر جباری رحمة الله علیه امام جمعه‌ی بهشهر و عضو مجلس خبرگان را به مردم مؤمن و انقلابی استان مازندران بویژه مردم عزیز بهشهر و به جامعه‌ علمی آن استان و بخصوص به خاندان محترم و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم.

خدمات این روحانی بزرگوار در سنگر تبلیغ و تبیین و استقامت ایشان در خط قویم انقلاب و حضور در صحنه‌های مردمی، برای مردم آن سامان آشکار و مایه‌ی نام نیک و ذخیره‌ی الهی است ان‌شاء الله.

از خداوند متعال رحمت و غفران و حشر با اجداد طاهرینش را برای آن عالمِ عامل مسألت می‌نمایم.

سیّد علی خامنه‌ای

11/ شهریور/1393

مدیر بازدید : 187 چهارشنبه 08 مرداد 1393 نظرات (0)


با نام خدا

به گزارش عرش نیوز، آنچه می خوانید، دلنوشته محسن لاهوتیان است که در فضای مجازی منتشر کرده است: در اخبار فقط صورتش را نشان دادند

که یک تار مو هم در آن نبود، با خود گفتم این عزیز حتما جانباز شیمیایی است و شیمی درمانی کرده است ...

دیگر نمی دانستم که دست هم ندارد ...



اظهار لطف رهبر فرزانه انقلاب به یکی از جانبازان در حاشیه

مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین(ع)


خاک پایت سرمه چشمانم که دستت را مقابل آقا پنهان کردی تا دلش بیشتر نشکند...قربان اخلاصت...فدای دست قطع شده و صورت چروک افتاده ات...علمدار کربلا با همان دستهای قلم شده اش دستت را بگیرد...


جانباز اسلام، سرت را بالا نگیر که از خجالت آب می شویم...
مدیر بازدید : 226 شنبه 07 تیر 1393 نظرات (0)
امام خمینی
.................................................. ....



آن چیزی که انسان را به ضیافتگاه خدا راه میدهد، این است که غیر خدا را کنار بگذارد...


 

مدیر بازدید : 245 پنجشنبه 29 خرداد 1393 نظرات (0)

پوستر/ پاسخی روشن به رفع حصر

 


 


 

 

 

این کسانی که شما بهشان میگویید سران فتنه، کسانی بودند که دشمن اینها را هل داد وسط صحنه. البته گناه کردند. نبایستی انسان بازیچه دشمن شود؛ باید فورا قضیه را بفهمد و راهش را عوض کند اما عوض نکردند. به خیال خودشان می خواستند مثل سایه هایی حرکت یک قهرمان را تقلید کنند، ادای قهرمانها را، ادای انقلاب را دربیاورند، اما ملت ایران توی دهن اینها زد و بساط اینها را جمع کرد.

(رهبر معظم انقلاب 19/10/89)

برای دیدن سایز اصلی به روی عکس کلیک نمایید

مدیر بازدید : 337 سه شنبه 27 خرداد 1393 نظرات (0)

کلیپ تصویری / خبری هست...



 


 

دانلود فیلم با کیفیت پایین (با حجم 13 مگابایت)
دانلود فیلم با کیفیت متوسط (با حجم 44 مگابایت)
دانلود فیلم با کیفیت بالا (باحجم 132 مگابایت)

 

تذکر: دیدن برخی قسمتهای این فیلم برای کودکان و بیماران قلبی مناسب نیست.



 

بخش هایی از متن فیلم :
با خدایی زندگی کن که تو را تا مرز ناامیدی می‌بَرد/خدای گهوارۀ موسای رود نیل، خدای یوسف ته چاه،...

با این خدا زندگی کن، به او ایمان بیاور، قبولش کن، باورش کن، به او تکیه کن. ایشان اخلاقش این‌طوری است که [تو را] تا مرز ناامیدی می‌بَرد، با این خدا زندگی کن، به این خدا ایمان بیاور...

این هنرنمایی‌های خدا را ببینید. ببینید چکار می‌کند! خداوند متعال یک کارهایی می‌کند، که این کارها را سرِ ما هم در می‌آورد. هم نترسید و هم آماده باشید. ببینید خداوند متعال از دلِ چه بحران‌ها و چه تاریکی‌ها و چه مظلومیت‌هایی اسلام ناب را عبور می‌دهد...

حالا با این خدا زندگی کن! با خدای گهوارۀ موسای رود نیل، با خدای یوسف تهِ چاه، با خدای ابراهیمِ در دلِ آتش، با خدای اسماعیل تنهای در مکان لم‌یزرع، با خدای هابیل مقتول و قابیل مسلّط...

همیشه اسلام از همین تنگه‌ها عبور کرده است، از همین باریکی‌ها و در اوج ناامیدی عبور کرده است. روایت داریم که فرج در اوج ناامیدی، می‌رسد.(امام رضا(ع): فَعَلَیْکُمْ بِالصَّبْرِ فَإِنَّهُ إِنَّمَا یَجِی‏ءُ الْفَرَجُ‏ عَلَى الْیَأْس»(کمال الدین/2/645) اصلاً خود فرج حضرت هم همین‌طوری می‌آید. (امام صادق(ع)؛ وَ لَا یَکُونُ الّذی تَمُدُّونَ إلیه أعناقکم إلّا بَعدَ إیاسٍ؛ غیبت نعمانی/208)
این‌طوری امام زمان(عج) نمی‌آید...

ظاهراً شما آقایان، الان خیلی اوضاع‌تان خوب است! می‌بینم که چهره‌های شما -ماشاءالله- حسابی گُل انداخته است! پس احتمالاً [حضرت] به این سادگی‌ها نمی‌آید! هر موقع ضجه زدی و زمین و آسمان را چنگ زدی و گفتی: «آقا جان! همه‌چیز تمام شد، دیگر پس کِی می‌آیی؟ مثل اینکه اصلاً دیگر نمی‌خواهی بیایی!» آن‌وقت است که آقا می‌آید. ولی الان که از سرِ سیری می‌گوییم: «اوضاع که خوب است، ان‌شاءالله آقا هم بیاید، بهتر بشود!» این‌طوری آقا نمی‌آید. من دارم طبق روایات به شما می‌گویم.
وضعیت منطقه را ببینید تا به لحظه‌های اضطرار برسید

دوستان من، الان اگر سرتان را کمی از محل خودتان بالاتر بگیرید- مثلاً یک جای بلندی بایستید و بتوانید منطقه را ببینید- الان اگر کل خاور میانه را ببینید، [متوجه می‌شوید] که الان همان لحظه‌های اضطرار است. فلوجه را ببینید، لاذقیه را ببینید، طرابلس را ببینید، ضاحیه را ببینید، بحرین را ببینید، اگر واقعاً اینها را ببینید، فردا صبح ضجه می‌زنی و می‌گویی: «یابن الحسن! پس دیگر کِی؟ پس دیگر کِی؟»

بحران هست، بحران‌های خیلی سخت. اگر بپذیری سخت است، دیگر سخت‌تر نمی‌شود، ولی اگر نپذیری که سخت است، سخت‌تر می‌شود! سخت است ولی ناامید نباش. [خواهی دید که] از دل همین سختی‌ها چه چیزهایی در خواهد آمد و خدا چکار خواهد کرد!
غریب‌‌ترین نقطه‌ها آغاز بزرگترین تحولات بوده است/ یک خبری هست! یک کسی دارد می‌آید...

سوریه دیگر تقریباً با خاک یکسان شده است. ولی [در همین سوریه] چنان سربازهایی دارد برای امام زمان(ع) درست می‌شود که آدم واقعاً می‌ماند حسرت این‌همه ظلم و جور را بخورد یا آن شکوفایی را؟ یک خبری هست!

از اول تا حالا، غریب‌‌ترین نقطه‌ها آغاز بزرگترین تحولات بوده است. سخت‌ترین شرایط بر این اسلام گذشته است و [همان شرایط سخت] آغاز بزرگترین تحولات بوده است، [حالا حساب کنید] الان چه خواهد شد؟ بیست میلیون نفر در اربعین، با پای پیاده دور کربلای اباعبدالله الحسین(ع) جمع می‌شوند، این قدرت تا حالا نبوده است، یک خبری هست، یک خبری هست! یک کسی دارد می‌آید. باور کن! آماده‌ای؟!

یک عراقی در موکب می‌گفت: اصلاً دست خودمان نیست که می‌آییم و برای پذیرایی از زائرین اربعین پول خرج می‌کنیم. یک کسی این را در دل ما می‌اندازد که بیاییم و در این راه، پول خرج کنیم. به حدّی که همۀ هستی خودمان را می‌دهیم، در حالی که ما قبلاً این‌طوری نبودیم.

این قضایا اصلاً عادی نیست. واقعاً چه شده است؟ از این تاریخِ گذشته، که خداوند از هیچ‌چیز، همه‌چیز درست کرده است، از این شرایط که همه‌چیز هست، خدا می‌خواهد چی درست کند؟! از این زاویه هم نگاه کنید! خبری هست! این قدرت اَلَکی جمع نمی‌شود.

حتی اگر تمام بودجۀ سی سال جمهوری اسلامی را هم جمع می‌کردیم، نمی‌توانستیم این فضا را در منطقه ایجاد کنیم، اصلاً دست ما نیست، ما نیستیم که این فضا را درست کرده‌ایم، مثل اینکه کار از دست همه در رفته است! من نمی‌خواهم فقط تو را بترسانم. خیلی سرعت تحولات  بالا رفته است. خیلی قدرت اسلام زیاد شده است، اصلاً این شرایط دست کسی نیست، از دست ما خارج است. یک خبری هست...

محمد حسن زاده بازدید : 235 یکشنبه 25 خرداد 1393 نظرات (0)

به نقل از پایگاه مقام معظم رهبری،ایشان در جمع مسؤولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی بحث های زیبا و دلنشیینی را مطرح نمودند که خوب است ما دوست داران و محبین ولایت و ائمه اطهار از این پندهای پدرانه ی ایشان کمال استفاده را ببریم.

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌
والحمدلله و صلّى الله على محمّد و آله الطّاهرین و على صحبه المنتجبین و من اتّبعهم الى یوم الدّین.

تبریک عرض میکنم سالگرد بعثت نبى مکرّم اسلام را - که درواقع بزرگ‌ترین عید بشریّت است - به همه‌ى شما حضّار گرامى؛ برادران عزیز، خواهران عزیز، میهمانان عزیز، سفیران کشورهاى اسلامى که در مجلس حضور دارند و به همه‌ى ملّت ایران که نشان دادند پایبند به پیام بعثت پیامبرند و امتحان بزرگ و دشوارى را در این راه ملّت ما از خودشان بروز دادند.
همچنین تبریک عرض میکنم این روز بزرگ را به همه‌ى ملّتهاى مسلمان، به دنیاى اسلام و یکایک مسلمانان در هر نقطه‌ى عالم و همچنین به همه‌ى آزادگان عالم؛ آن کسانى که از پیام آزادى و پیام عدالت و پیام انسانیّت و تکریم انسان، احساس هیجان میکنند و از آن لذّت میبرند.
برادران و خواهران عزیز! درباره‌ى بعثت پیامبر سخنان گوناگونى قابل بررسى کردن و گفتن است؛ آنچه امروز براى ما مردم  و براى دنیاى اسلام لازم است و باید به آن توجّه شود، دو سه نقطه‌ى اصلى است: یکى آن نقطه‌اى است که امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) در خطبه‌ى نهج‌البلاغه به آن اشاره فرمود که علّت بعثت پیامبر و پیامبران بزرگ الهى را این‌گونه معرّفى کرده است: لِیَستَأدُوهُم مِیثاقَ فِطرَتِهِ وَ یُذَکِّروهُم مَنسِىَّ نِعمَتِهِ ... وَ یُثیروا لَهُم دَفائِنَ العُقول؛ (۱) انسانها را به فطرت انسانى و سرشت انسانیّت که همراه با شرف و کرامت است برگردانَد؛ نعمتهاى فراموش‌شده‌ى الهى را به یاد آنها بیاورَد و خِرَدهاى دفن‌شده را مبعوث کند.

محمد حسن زاده بازدید : 264 سه شنبه 20 خرداد 1393 نظرات (0)

گزیده ای از بیانات مقام معظم رهبری الامام خامنه ای(حفظه الله) پیرامون حرکت مبارزه ای نظام جمهوری اسلامی در دیدار نمایندگان مجلس شوراى اسلامى۱۳۹۳/۰۳/۰۴‌

نظام اسلامى با مبارزه به‌وجود آمد، بدون مبارزه این نظام تحقّق‌پذیر نبود

نکته‌اى که وجود دارد این است که نظام اسلامى با مبارزه به‌وجود آمد، بدون مبارزه این نظام تحقّق‌پذیر نبود؛ همه‌ى آرزوهاى بزرگ در دنیا همین‌جور است. حفظ نظام و پایدارى نظام هم با مبارزه به‌وجود آمد؛ اگر مبارزه‌ى مردم نبود، اگر مبارزه‌ى امام نبود، اگر مبارزه‌ى مسئولان در میدانهاى مختلف نبود، این نظام باقى نمیماند و از بین میرفت.

حرکت ملّت ایران، حرکت صمیمى بود، صادقانه بود؛ فَلَمّا رَأَى اللهُ صِدقَنا اَنزَلَ بِعَدُوِّنَا الکَبتَ وَ اَنزَلَ عَلَینَا النَّصر؛ (1) این را امیرالمؤمنین فرمود. صدق ملّت ایران در میدانهاى مختلف نشان داده شد. خب حالا میشود نشست یک گوشه‌اى، از این گوشه آن گوشه عیوبى پیدا کرد، اشکالاتى پیدا کرد، اعتراض کرد؛ خب بله، معلوم است، امّا این را تعمیم نباید داد، تعمیم نمیشود داد، آنچه قابل تعمیم است این است: صدق، حرکت، مبارزه.

کار من و شما ادامه‌ى آن مبارزه است، و بدون مبارزه نمیتوانید به آن هدفها دست پیداکنید

من عرض میکنم کار من و شما ادامه‌ى آن مبارزه است، و بدون مبارزه نمیتوانید به آن هدفها دست پیداکنید؛ علّت هم معلوم است؛ علّت این نیست که نظام جمهورى اسلامى یک نظام جنگ‌طلب است؛ نه، به‌هیچ‌وجه قضیّه این نیست. شما وقتى از یک منطقه‌اى در دریا که در آنجا دزدان دریایى مستقرّند، میخواهید با کشتى عبور کنید، باید مجهّز باشید؛ طبیعت کار این است.

تئوریزه کردن سازش و تسلیم خیانت است

اینهایى که براى تئوریزه کردن سازش و تسلیم و اطاعت در مقابل زورگویان، نظام را متّهم میکنند به جنگ‌طلبى یا به تئوریزه کردن جنگ، دارند خیانت میکنند، دروغ میگویند. نه، نظام نظام انسانى است، نظام شرف است، نظام احترام به کرامت بشر است، نظام سلامت است؛ وَ الصُّلحُ خَیر. (2) در همه‌ى این صحنه‌ها، چه عرصه‌ى اداره‌ى کشور، چه عرصه‌ى فعّالیّتهاى گوناگون اقتصادى، علمى، فرهنگى و غیره، چه عرصه‌ى سیاست‌گذارى، چه عرصه‌ى تقنین، چه عرصه‌ى مذاکرات خارجى و غیره، باید بدانیم ما در حال مبارزه‌ایم؛ در ادامه‌ى مبارزاتى و راهى که به پیدایش نظام و بقاى نظام منتهى شد، داریم حرکت میکنیم؛ این را باید بدانیم. این بایستى مثل یک تفکّر گسترده‌اى بر تمام فعّالیّتهاى ما حاکم باشد، هر کارى میکنیم، این بایست در ضمن آن ملحوظ باشد.

مبارزه و جهاد به‌یک‌معنا تمام‌نشدنى است - چون شیطان همیشه در دنیا هست

کار اساسى مجلس ادامه‌ى مبارزاتى است که به پیروزى انقلاب منتهى شد و مبارزاتى که به بقاى این انقلاب منتهى شد.

خب، حالا این مبارزه تا کِى طول خواهد کشید؟ مبارزه و جهاد به‌یک‌معنا تمام‌نشدنى است - چون شیطان همیشه در دنیا هست - به‌یک‌معنا با موقعیّتهاى مختلف، شکل جهاد تغییر پیدا میکند. اگر کشورها و ملّتهایى، بتوانند همّت کنند و جامعه‌ى بشرى را و جامعه‌ى جهانى را از زیر بختک استعمار و استکبار بیرون بکشند، مشکل حل خواهد شد. یعنى عمده‌ى مشکل بشریّت این است.

 

1) نهج البلاغه، خطبه‌ى ۵۶

2) سوره‌ى نساء، بخشى از آیه‌ى ۱۲۸

مدیر بازدید : 291 سه شنبه 20 خرداد 1393 نظرات (0)

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب صبح دیروز(دوشنبه) در دیدار رئیس، مدیران، پژوهشگران و محققان جهاد دانشگاهی، لازمه ادامه صحیح و پرشتاب حرکت علمی کشور را، «کار و مدیریت جهادی» و تقویت روحیه «ما می توانیم» با حفظ جهت گیریهای انقلابی و اسلامی و ترسیم دقیق جایگاه و وظایف، در چارچوب نقشه جامع علمی دانستند و تأکید کردند: هدف گذاری حرکت علمی کشور باید افزایش دانش جهانی از طریق تولید فرآورده های جدید و ناشناخته دانش بشری در چارچوب ارزشهای انسانی، باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه پرهیزگاری، نیت الهی و توکل به خداوند متعال، از لوازم تلاش و حرکت جهادی است، افزودند: چنین تفکر و روحیه ای در کارهای علمی، موجب عنایت پروردگار و باز شدن راهها بسوی پیشرفت علمی خواهد شد.

ایشان در همین خصوص به شبهه ای اشاره کردند و گفتند: ممکن است برای برخی این سؤال پیش بیاید که اگر تقوای الهی زمینه ساز پیشرفت علمی است، پس چگونه برخی دانشمندان که تقوا نداشتند و حتی به خدا هم معتقد نبودند، توانسته اند به پیشرفتهای علمی دست پیدا کنند؟
رهبر انقلاب اسلامی برای پاسخ به این سؤال، به وعده الهی در قرآن کریم مبنی بر اینکه هر فردِ برخوردار از تلاش و پشتکار، به محصول و هدف مورد نظر در مسیر حرکت خود، خواهد رسید، اشاره کردند و افزودند: اما میان کیفیت محصول و پیشرفتی که در چارچوب تلاش با جهت گیری الهی و حرکت در مسیر غیرخدایی به دست می آیند، تفاوت اساسی وجود دارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین این تفاوت گفتند: امروز با وجود پیشرفت های گسترده علمی در عرصه های مختلف، خطرات، ضررها، انحطاط ها و قدرت طلبی هایی نیز برای بشریت بوجود آمده و این آفات انسانها را دچار رنج ها و گرفتاریهای فراوانی کرده است.

ایشان خاطرنشان کردند: اگر تلاش ها و حرکت های علمی در چارچوب جهت گیریها و تقوای الهی باشند، قطعاً نتایج و محصولات آنها، از ضررها و فجایع به دور و برای بشریت نافع خواهند بود.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: با چنین دیدگاهی می توان نتیجه گرفت که دستاوردهای علمی مجموعه دانشگاهی و تحقیقاتی کشور در ۳۵ سال گذشته، قطعاً از دستاوردهای ۳۵ سال بدون شرایط و روحیه جهادی، بیشتر و با کیفیت تر است.

ایشان گفتند: امروز ما به واسطه پیشرفتهای علمی کشور، می توانیم برخی از پیچیده ترین و پیشرفته ترین فناوریهای دنیا را بسازیم که مایه افتخار است اما این پیشرفتها قبلاً بوسیله دانشمندان دیگر کشورها به دست آمده، بنابراین باید به دنبال تولید محصولات جدید علمی باشیم که دانش بشری تاکنون نتوانسته است آنها را به دست آورد و دارای آثار مخربی هم برای بشریت نباشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: ما باید در مسیر پیشرفت علمی خود بدنبال کشف ناشناخته های علمی باشیم که زندگی انسانها را متناسب با ارزشهای انسانی، ارتقاء دهد و در عین حال آثار مخربی برای بشریت نداشته باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان تأکید کردند: جهاد دانشگاهی باید با پرهیز از کارهای جزئی، به سراغ کارهای اساسی و عمیق تر برود.

مدیر بازدید : 265 دوشنبه 12 خرداد 1393 نظرات (0)

گزیده بیانات مقام معظم رهبری الامام خامنه ای(حفظه الله) در دانشگاه افسرى و تربیت پاسداری امام حسین علیه‌السلام۱۳۹۳/۰۲/۳۱

آنچه مهم است این است که نگاه نسل نو به آینده‌ى دور، ایجاد تمدن اسلامى باشد؛

آنچه مهم است این است که نگاه نسل نو و همه‌ى کسانى که نیروى جوانى را در خدمت به اهداف و آرمانهاى بلند میخواهند، باید به آینده‌هاى روشن و دور باشد - فقط جلوى پاى خودمان را نبینیم - آینده‌ى دور، ایجاد تمدن اسلامى است؛ تمدن نوین، متناسب با نیازها و ظرفیتهاى امروز بشریتى که از حوادث گوناگون قرنهاى اخیر زخم خورده است، مجروح است، غمگین است و نسلهاى جوان آن دچار یأس و نومیدى و افسردگى‌اند. اسلام میتواند این نسلها را به آفاق جدیدى برساند، دلهاى آنها را شاد کند و آنها را آن‌چنان‌که متناسب و شایسته‌ى کرامت انسان است، کرامت ببخشد؛ تمدن نوین اسلامى یعنى این. و شما هسته‌هاى مهم و اساسى و اصلى در ایجاد این تمدنید. آینده متعلق به شما است. سازندگان آینده‌ى کشور و آینده‌ى این تمدن و در واقع آینده‌ى جهان، شما جوانهاى امروزید.

 

دولتهاى استکبارى عادت کرده‌اند که سلطه‌گرى کنند، زور بگویند

من به شما جوانهاى عزیز این نکته را بگویم: دنیا در یکى دو قرن اخیر، با بُروز پدیده‌ى ننگین و شوم استعمار و استکبار بین‌المللى، دچار آفتهاى بزرگى شد؛ مهم‌ترینِ این آفتها نظام سلطه است. نظام سلطه به معناى آن است که در روى زمین، ملتها به دو گروه تقسیم بشوند: یک گروه سلطه‌گر، و یک گروه سلطه‌پذیر. دولتهاى استکبارى عادت کرده‌اند که سلطه‌گرى کنند، زور بگویند، در اقتصاد ملتها، در فرهنگ ملتها، در سیاست‌ورزى ملتها، در تربیت ملتها، در سبک زندگى ملتها، از سر استکبار و سلطه‌طلبى دخالت کنند؛ همه‌چیزِ دنیا در اختیار آنها باشد. دولتهاى غربى و در برهه‌ى چند ده سال اخیر در رأس آنها دولت آمریکا، به این پدیده‌ى نفرت‌انگیز عادت کرده‌اند؛ به اینکه زور بگویند، به اینکه اقتصاد دنیا در دست آنها، فرهنگ ملتها در اختیار آنها، و خلاصه اختیار کشورهاى دیگر در دست آنها باشد؛ به این عادت کرده‌اند.

 

آنها از این ناراحت اند که ، یک ملت توانسته علی رغم میل آنها،با ایستادگی و دشمنی در برابرشان،عرض اندام کند

دشمنىِ دشمنان ما به‌خاطر این است که نظام جمهورى اسلامى در مقابل نظام سلطه ایستاده است؛ در مقابل عادت بدِ تقسیم دنیا به سلطه‌گر و سلطه‌پذیر ایستاده است؛ بقیه‌ى چیزها بهانه است. امروز بهانه، مسئله‌ى هسته‌اى است؛ یک روز بهانه، حقوق بشر است؛ یک روز بهانه، یک چیز دیگر است. آنها میخواهند نظام جمهورى اسلامى را از ایستادگى در مقابل قلدرها و گردن‌کلفت‌ها و باج‌بگیرها و زورگویان عالم منصرف کنند؛ البته این اتفاق نخواهد افتاد.

 

آنها از این ناراحتند؛ [اینکه] یک ملت و یک کشور و یک نظام با استغناى از زورگویان و باج‌بگیران و سرگردنه‌بگیران بین‌المللى، با بى‌اعتنایى به آنها، حتى با مخالفت و دشمنى آنها بتواند خود را از مشکلات بیرون بکشد، عرض اندام بکند و حضور خود و نفوذ خود را على‌رغم آنها و به‌کورى چشم آنها، بر آنها تحمیل بکند است که آنها را عصبانى کرده است. عصبانى شده‌اند؛ عصبانى بشوند و به‌تعبیر شهید عزیزمان مرحوم شهید بهشتى، از عصبانیت بمیرند.

 

موافق نیستم که تعبیر دروغین «جامعه‌ى جهانى» را برای کسانی که مقابل جمهوری اسلامی هستند،به کار برده شود.

بنده موافق نیستم که تعبیر دروغین «جامعه‌ى جهانى» را در مقابل جمهورى اسلامى - که دشمنان ما به کار میبرند - به کار ببریم؛ کدام جامعه‌ى جهانى؟ کسانى که در مقابل جمهورى اسلامى قرار دارند جامعه‌ى جهانى نیستند، چند دولت مستکبرند که آنها هم عمدتاً زیر نفوذ یک مشت کمپانى‌دارانِ صهیونیستِ غارتگرِ بدنامِ بددلند؛ این جامعه‌ى جهانى نیست؛ آنهاخودشان را جامعه‌ى جهانى مینامند.

محمد حسن زاده بازدید : 243 جمعه 09 خرداد 1393 نظرات (0)

به گزارش بیت الزهرا(س) به نقل از فرهنگ نیوز ، بعضی از درآمد های مردم حرام است و بدان توجه ندارند و مشاهده شده است که در بسیاری از موارد افراد اصلا نسبت به اینکه این درآمدها حرام است اطلاعی ندارند.

از جمله آنها می توان به این موارد اشاره کرد:

تولید کنندگان و فروشندگان انگشتر طلای مردانه
ریش تراشی
برندگان بازی های قمارگونه (به عنوان مثال فرد سکه را در دستگاه می اندازد و گاهی برنده می شود)
تکثیر نوار و سی دی های مبتذل، مفسده انگیز و حرام
درآمد از راه موسیقی حرام
کرایه دادن بلندگو و وسایل برای مجالس گناه
خرید و نگهداری اجناس و کالا ها به قصد گران شدن در آینده (احتکار) و ....(1)

این موارد تنها قسمتی از شغل های حرام هستند و تنها با این امید چندی از آنها بیان شده است تا هشداری باشد برای همگان تا بیش از پیش در نوع و راه آنچه به دست می آوریم دقت کنیم.

نکته آخر اینکه فراموش نکنیم که، پیشگیری همیشه به خصوص در این مورد بهتر و آسان تر از درمان است. از این رو کاسبین محترم می توانند با مطالعه کتب فقهی مربوط به تمام موارد حرامی که در کسب و کارهای روزانه شان سهوا ممکن است صورت بگیرد آشنا شوند.

به همین جهت باید بدانیم که مکاسب محرمه به معنای روش‌های کسب و کار و درآمد حرام و ممنوع از دیدگاه اسلام است، و این عنوان برای کتاب‌های فقهی که به این موضوع می‌پردازند هم بکار می رود که منبع خوبی برای مطالعه اهل بازار و کاسب ها می باشد:

مکاسب محرمه: میرزا یدالله دوزدوزانی (بیع)
مکاسب محرمه آیت الله العظمی ابوالقاسم خوئی
مکاسب محرمه (فقه) شیخ مرتضی انصاری (اطلاق بی قید منصرف به مکاسب محرمه شیخ انصاری است)

این کتاب در دوره سطح حوزه و ابواب آن زیرساختی برای ترتیب مباحث دوره خارج فقه است.

مدیر بازدید : 246 چهارشنبه 07 خرداد 1393 نظرات (0)

به گزارش بیت الزهرا (س) برخی رفتارهای دولتمردان با رویکرد اشرافی گری و به عبارتی دور شدن از ساده زیستی روی داده است ؛ لذا "کلیپ صوتی اشرافی گری ممنوع ! " که بیاناتی از مقام معظم رهبری الامام خامنه ای (حفظه الله) پیرامون این موضوع می باشد، را آورده ایم تا بایکدیگر دیدگاه امام خامنه ای را مروری کرده باشیم.در ادامه شما را به شنیدن این کلیپ صوتی دعوت می نماییم .

 

کلیپ صوتی اشرافی گری ممنوع !

محمد حسن زاده بازدید : 267 دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

نظر امام روشن تر از روز/با توسل به دامن آمریکا ضعف و ناتوانی خود را بر ملا نسازید و از گرگها و درنده ها برای شبانی و حفظ منافع خود استمداد نطلبید.


 

به گزارش بیت الزهرا(س) ، همزمان با مذاکرات ۵+۱ و اظهار نظرات برخی از غرب زدگان، به مرور برخی از دیدگاه های امام راحل(ره) در مورد رابطه با آمریکا ،می پردازیم.

«آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، آمریکا در مقابل مسلمین نمی‌تواند خودنمایی کند، ما یقین داریم اگر دقیقاً به وظیفه مان که مبارزه با آمریکای جنایتکار است ادامه دهیم، فرزندان مان شهد پیروزی را خواهند چشید، ما دنبال این نیستیم که آمریکا برای ما کار بکند، ما آمریکا را زیر پا می گذاریم، ما آن قدر صدمه که از آمریکا دیدیم از هیچ کس ندیدیم، آمریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستعضف جهان است، سلطه آمریکا تمام بدبختی های ملل مستضعف را به دنبال دارد، همه گرفتاری که ما داریم از دست آمریکا داریم،  همه مصیبت ما زیر سر آمریکا است و آمریکا شیطان بزرگ است»

اینها تنها بخشی از اظهار نظرهای امام راحل در رابطه با آمریکاست. ایشان همواره از دسیسه های شیطان بزرگ هشدار می دادند و در توصیه های خودشان وابستگی به غرب را یکی از خطرات بزرگ قلمداد می کردند.

مدیر بازدید : 262 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

به گزارش بیت الزهرا به نقل از خبرگزاری فارس:

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهدا به کتاب «من زنده هستم» اشاره کردند و فرمودند: «بنده این کتاب را در ۲ روز خوانده‌ام».

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی‌محلاتی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در اولین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت که اظهار داشت: یکی از برنامه‌های رهبر معظم انقلاب این است که ضمن دعوت از چند تن از خانواده‌های شهدا پای صحبت‌ها و روایت‌های آنها می‌نشینند؛ در یکی از دیدارها که خانم معصومه آباد به همراه مادرشان حضور داشتند، بنده هم در این جمع بودم.

وی ادامه داد: در این دیدار مادر خانم آباد معامله خود با خداوند در جوار حرم حضرت معصومه (س) و آزادی خانم آباد از اسارت عراقی‌ها را روایت کرد و رهبر معظم انقلاب نیز به کتاب «من زنده هستم» خاطرات خانم آباد اشاره کردند و فرمودند: «بنده این کتاب را در ۲ روز خوانده‌ام»؛ لذا بنده هم تشویق شدم تا این کتاب را بخوانم.

حجت‌الاسلام شهیدی افزود: زنانی که در این مراسم حضور دارند، اسوه‌های صبر و مقاومت هستند، از آن جمله خانم مرضیه دباغ که زنی مقاوم و شجاع است. لذا باید بکوشیم تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه و پر رنگ شود، چرا که هر چه داریم از این فرهنگ است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: در دیدار با خانواده جانبازان یکی از نمونه‌های ایثار را دیدیم؛ همسر جانباز ۷۰ درصد آقای روغنی نمونه صبر و مقاومت است؛ این جانباز وضعیت خاصی دارد طوری که در خنثی‌کردن مین دوچم، دو دست و یک پای خود را از دست می‌دهد؛ ۴ ـ ۵ سال بعد این خانم با آقای روغنی ازدواج می‌کند و بسیار هم از زندگی خود راضی است.

* زنان خالقان حماسه دفاع مقدس هستند


مریم مجتهدزاده رئیس سازمان مشارکت زنان در دفاع مقدس در این مراسم بیان داشت: مکتب فاطمی مکتبی انسان‌ساز و حماسه‌ساز است. بنا به فرمایش مقام معظم رهبری این مکتب در خور عقول برجسته انسان‌های بزرگ، در اصلی‌ترین رشته تفکر است.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه(س) این دردانه هستی تربیت کننده و هدایتگر اندیشه‌های نابی است که به شهادت، ایثار و حماسه خو گرفته‌اند. این بانو الگویی تمام‌عیار برای تمام زنان آزاده است. رهبر معظم انقلاب چه نکو فرموده‌اند «بازماندگان شهدا باید به شهدایشان افتخار کنند ولی به این کار اکتفا نکنند» و به تدبیر ایشان شهادت، گل خوش‌بو و معطری است که جز دست برگزیدگان خداوند، در میان انسان‌ها به آن نمی‌رسد.

مجتهدزاده خاطرنشان کرد: به راستی شما زنان غیور، پرورش دهندگان و نگهبانان این گلستان ابراهیمی هستید و یادشان در تاریخ گوشه گوشه این سرزمین به نیکی سروده خواهد شد که این منزلتی آسمانی است.

وی خطاب به همسران و مادران شهدا گفت: شما همسران شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان نه‌تنها میراث‌دار مکتب شهادت، بلکه خالقان این حماسه هستید و به یقین این فراقت بار مسئولیتی سنگین‌تر را برای همه شما به دنبال خواهد داشت و البته خداوند یاری دهنده کسانی است که به امید نصرت الهی، پویندگان و جویندگان صراط مستقیم بوده و هستند.

مدیر بازدید : 246 شنبه 23 فروردین 1393 نظرات (0)

به گزارش بیت الزهرا (س) بنابر نام گذاری رهبر معظم انقلاب سال جدید به عنوان اقتصاد و فرهنگ،با عزم ملی و مدیریت جهادی لذا ایشان در اولین روز سفر خود به مشهد مقدس و در حرم مطهر رضوی به سوالات و ابهاماتی که درمورد اقتصاد مقاومتی گفته شده بود پاسخ دادند. آنچه در ادامه می‌آید پاسخ به این ده سوال است که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR آن را منتشر کرده است:

1. اقتصاد مقاومتی چه هست و چه نیست؟ خصوصیّات مثبت آن و خصوصیّات منفی و سلبیِ آن چیست؟
یک الگوی علمی متناسب با نیازهای کشور ما است ــ این آن جنبه‌ی مثبت ــ امّا منحصر به کشور ما هم نیست؛ یعنی بسیاری از کشورها، امروز با توجّه به این تکانه‌های اجتماعی و زیروروشدن‌های اقتصادی‌ای که در این بیست سی سال گذشته اتّفاق افتاده است، متناسب با شرایط خودشان به فکر یک چنین کاری افتاده‌اند. پس مطلب اوّل اینکه این حرکتی که ما داریم انجام میدهیم، دغدغه‌ی دیگر کشورها هم هست؛ مخصوص ما نیست.
2. اقتصاد مقاومتی درون‌زا  به چه معناست؟
این اقتصاد درون‌زا است. درون‌زا است یعنی چه؟ یعنی از دل ظرفیّتهای خود کشور ما و خود مردم ما میجوشد؛ رشد این نهال و این درخت، متّکی است به امکانات کشور خودمان؛ درون‌زا به این معنا است.
3. آیا درون‌زایی اقتصاد مقاومتی همان درون‌گرایی اقتصاد است؟
درون‌گرا نیست؛ یعنی این اقتصاد مقاومتی، به این معنا نیست که ما اقتصاد خودمان را محصور میکنیم و محدود میکنیم در خود کشور؛ نه، درون‌زا است، امّا برون‌گرا است؛ با اقتصادهای جهانی تعامل دارد، با اقتصادهای کشورهای دیگر با قدرت مواجه میشود. بنابراین درون‌زا است، امّا درون‌گرا نیست. اینها را که عرض میکنم، برای خاطر این است که در همین زمینه‌ها الان قلمها و زبانها و مغزهای مغرض، مشغول کارند که [القا کنند] «بله، اینها میخواهند اقتصاد کشور را محدود کنند و در داخل محصور کنند». انواع و اقسام تحلیل‌ها را برای اینکه ملّت را و مسئولان را از این راه ـ که راه سعادت است ـ جدا بکنند دارند میکنند. من عرض میکنم تا برای افکار عمومی‌مان روشن باشد.
  به ادامه مطلب بروید...
رضوان درکایی بازدید : 319 جمعه 22 فروردین 1393 نظرات (1)

تقویت اعتماد به نفس ملی مهمترین دستاورد پیشرفت‌های هسته‌ای/ فعالیتهای ایران در زمینه تحقیق و توسعه هسته‌ای متوقف یا کُند نخواهد شد/ مذاکره کنندگان کشورمان هیچ حرف زوری را نباید از طرف مقابل قبول کنند/ روابط آژانس با ایران باید متعارف و غیرفوق العاده باشد

مدیر بازدید : 314 دوشنبه 18 فروردین 1393 نظرات (0)



Colonizing Nations



امام خامنه ای:

استعمار ملتها لکه ننگ تاریخ بشر در دو قرن اخیر است. دولتهای انگلیس، فرانسه و... در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین بومی‌ها را قتل عام کردند و منابع کشورها را دزدیدند.


۱۳۸۶/۰۲/۲۵

استعمار نمونه بارز ناکامی غرب در اداره‌ی بشر است. اروپایی‌ها در دو قرن اخیر، با کشتار و قتل و غارت در آفریقا، استعداد انسانی و طبیعی این قاره را نابود کردند.

۱۳۸۴/۰۲/۱۹

کشتار، ربودن و اسیر کردن سیاهان، یکی از ماجراهای گریه آور تاریخ است که نظام سلطه دوست ندارد این وقایع بازخوانی شود.

۱۳۹۲/۰۸/۲۹

مدیر بازدید : 454 پنجشنبه 14 فروردین 1393 نظرات (0)

 



این شبها علی بر بالین فاطمه می نشیند ...
.
بغض می کند از اینکه امشب شاید شب آخر باشد ...
.
بغض می کند از کبودی ماه ...
.
علی تا صبح نمی خوابد ...
.
با هر گردش فاطمه در بستر هزار بار میمیرد ...
.
می گوید فاطمه جان، ببین می توانی بمانی ؛ بمان!
.
پس چه شد با علی همسفر ماندنت؟

 

سوره آل عمران آیه 185 :

نیست زندگانی دنیا مگر کالائی فریبنده که زود فانی و نابود میگردد.
 


مواظب باشیم که باقی را به فانی نفروشیم
مدیر بازدید : 273 جمعه 08 فروردین 1393 نظرات (1)
 
1 سيره رسول خدا - سیره پیامبر اکرم ص    
2 پيامبر امي - سیره پیامبر اکرم ص    
3 پيامبر اعظم ص - سیره پیامبر اکرم ص    
4 محمد راز آفرينش - سیره پیامبر اکرم ص    
5 رسول الله الگوي زندگي - سیره پیامبر اکرم ص    
6 سيري در سيره نبوي - سیره پیامبر اکرم ص    
7 يکصد و بيست درس زندگي از سيره حضرت محمد    
8 اهتمام براي مستضعفان - سیره پیامبر اکرم ص    
9 ستيز با استکبار و مستکبران‏ - سیره پیامبر اکرم ص    
10 عدم انظلام - ستم ناپذيري - - سیره پیامبر اکرم ص    
11 مساوات - سیره پیامبر اکرم ص    
12 سيماي آفتاب - سیره پیامبر اکرم ص    
13 رفتار پيامبر با کودکان و جوانان - سیره پیامبر اکرم ص    
14 پيامبري و جهاد - سیره پیامبر اکرم ص    
15 خاتم النبيين - سیره پیامبر اکرم ص    
16 محمد و زمامداران‏ - سیره پیامبر اکرم ص    
17 محمد اسوه حسنه (بهترين الگوي زندگي) - سیره پیامبر اکرم ص    
18 حاکميت سياسي پيامبر و امامان از نگاه قرآن - سیره پیامبر اکرم ص    
19 رسالت قرآن و پيامبر - سیره پیامبر اکرم ص

 

مدیر بازدید : 225 چهارشنبه 06 فروردین 1393 نظرات (0)

 

مجموعه گزیده بیانات مقام معظم رهبری الامام خامنه ای پیرامون بیداری اسلامی و تحولات سوریه

راهبرد دشمن در برابر بیداری اسلامی چیست؟

امروز مهمترين دستاويز دشمن براى مقابله‌ى با بيدارى اسلامى، ايجاد اختلاف است. مسلمان را در مقابل مسلمان قرار دادن، مسلمان را به دست مسلمان از بين بردن، اينها را به هم مشغول كردن؛ چه چيزى بهتر از اين براى دشمنان استقلال اسلامى كه مسلمانان را به هم مشغول كنند؟ ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
غربيها و آمريكا  بعد از آنكه عوامل خود را در اين كشورها از دست دادند، دو تا ترفند را در پيش گرفتند: يكى فرصت‌طلبى، يكى شبيه‌سازى. فرصت‌طلبى‌شان اين بود كه خواستند اين انقلابها را مصادره كنند؛ يعنى سر مردم را كلاه بگذارند، با آنها اظهار همراهى كنند، افراد طرفدار خودشان را سر كار بياورند. آنها در اين كار شكست خوردند. دوم، شبيه‌سازى بود. شبيه‌سازى يعنى شبيه آنچه را كه در مصر و در تونس و در ليبى و در بعضى از كشورهاى ديگر اتفاق افتاده است، مثلاً بتوانند در ايران - ايرانِ مردم‌سالارى دينى، ايرانِ ملت - پياده كنند! عواملشان در داخل كشور، مردمان ضعيف، فرومايه، حقيقتاً دستخوش هوى‌هاى نفسانى، سعى كردند شايد بتوانند اين كار را بكنند. خواستند در اينجا حركتِ شكست‌خورده، حركت كاريكاتورىِ مضحك به وجود بياورند؛ اما خب، ملت ايران توى دهنشان زد. ۱۳۹۰/۰۱/۰۱
روحانيان و رجال دين‌‌شناس كمابيش در همه جا  مرجع فكرى و سنگ صبور روحى مردم بوده‌‌اند و هرجا كه در هنگامه‌‌ى تحولات بزرگ، در نقش هدايتگر و پيشرو ظاهر شده و در پيشاپيش صفوف مردم در مواجهه با خطرات حركت كرده‌‌اند، پيوند فكرى ميان آنان و مردم افزايش يافته و انگشت اشاره‌‌ى آنان در نشان دادن راه به مردم، اثرگذارتر بوده است. اين به همان اندازه كه براى نهضت بيدارى اسلامى داراى سود و بركت است، براى دشمنان امت و كينه‌‌ورزان با اسلام و مخالفان حاكميت ارزشهاى‌‌اسلامى ، دغدغه‌‌آفرين و نامطلوب است و سعى ميكنند اين مرجعيت فكرى را از پايگاه‌‌هاى دينى سلب كرده و قطبهاى جديدى براى آن بتراشند؛ كه به تجربه دريافته‌‌اند كه با آنان ميتوان بر سر اصول و ارزشهاى ملى  براحتى معامله كرد! چيزى كه در مورد عالمان باتقوا و رجال دينىِ متعهد هرگز اتفاق نخواهد افتاد. ۱۳۹۲/۰۲/۰۹

مدیر بازدید : 244 دوشنبه 04 فروردین 1393 نظرات (0)

گزیده بيانات مقام معظم رهبری الامام خامنه ای (حفظه الله) در ديدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى۱۳۹۲/۱۲/۱۵

وظيفه‌ى علما فقط گفتنِ مسئله‌ى نماز و روزه نيست

در نظام اسلامى وظيفه‌ى علما فقط گفتنِ مسئله‌ى نماز و روزه نيست، مردم را بيدار ميكنند، هوشيار ميكنند، حقايق را به مردم ميگويند، بصيرت‌افزايى ميكنند - هم به حيث اعتبار اين مجلس كه يك نهاد حكومتى است، وظايفى بر عهده است.

امروز اين آرامش به هم خورده است.

اين ها ( جبهه‌ى مسلط جهانى - یعنى همین قدرت هاى سنتى‌اى كه در دنیا حاكم بودند، چه قدرت آمریكا، چه قدرت هاى اروپایى) مجهّز بودند و هنوز هم هستند، هم به پول، هم به سلاح، هم به ابزارهاى تبليغاتى، و نيز به علم. بنابراين قدرتى كه با اين چند چيز مجهّز است، بايد ديگر خيالش راحت باشد و آرامشى بر آنها حاكم باشد و بود؛ اين آرامش سالهاى متمادى بر اينها حاكم بود؛ امروز اين آرامش به هم خورده است.

خيلى از مسئولين فرهنگى ما، با مسائل فرهنگى، در ميدان مرتبط نيستند

گفتم به بعضى از مسئولين فرهنگى كه متأسفانه خيلى از مسئولين فرهنگى ما، با مسائل فرهنگى، در ميدان مرتبط نيستند [كه مثلاً] كتاب بخوانند، كتاب هاى گوناگون را ببينند؛ غالباً بركنارند. گفتم كه اين ها به حضرت موسى اهانت ميكنند، به حضرت عيسى اهانت ميكنند، به پيامبران بزرگ اهانت صريح ميكنند؛ اين امروز وجود دارد. بنابراين در جبهه‌ى اخلاقى هم اين جبهه‌ى مستكبرى كه اوضاع دنيا را كنترل ميكرد، شكست خورده، يعنى در آنجا هم اشكالات فراوانى بر او وارد شده.

استقامت اسلامى اوج گرفته

حالا ما گفتيم بيدارى اسلامى در منطقه‌ى شمال آفريقا و منطقه‌ى عربى، عليه اين تعبير جبهه‌گيرى شد كه نه، اين بيدارى اسلامى نيست، ربطى به اسلام ندارد؛ معلوم شد كه چرا، كاملاً ربط به اسلام دارد؛ خب، حالا به‌حسب ظاهر [آن را] خاموش كردند امّا خاموش شدنى نيست. وقتى احساس وظيفه‌ى اسلامى در يك ملّتى به‌وجود آمد، احساس هويّت اسلامى وقتى در يك ملّتى به‌وجود آمد، به اين آسانى‌ها نميشود اين را از بين برد؛ حالا گيرم يك دولتى سركوب بشود يا بركنار بشود - يا با كودتا، يا با هر عارضه‌ى ديگرى - لكن آن روحى كه در مردم به‌وجود مى‌آيد، آن خودباورى و خودبازيابى هويّت اسلامى، اين به اين آسانى‌ها از بين نخواهد رفت و از بين هم نرفته است. امروز در همان مناطقى و در همان كشورهايى كه بيدارى اسلامى به‌وجود آمده بود، همچنان مثل ديگ جوشانى در حال غَلَيان است؛ اين‌جور نيست كه اين بيدارى از بين رفته باشد. اين هم يكى از واقعيّت هاى دنيا است؛ استقامت اسلامى اوج گرفته.

تحولات اساسى است دارد اتفاق مى‌افتد

در یك چنین دنیایى هستیم: در آنجا - در اطراف ما و در مجموعه‌ى جهان - آن حوادث كه نشان‌دهنده‌ى تحولات اساسى است دارد اتفاق مى‌افتد، در كشور ما هم این رشد تفكر اسلامى و استقامت اسلامى و بالندگى و تناور شدن درخت حكومت اسلامى و نظام اسلامى است كه وجود دارد. بنابراین با این توجه، باید عرض كرد كه نگاه ما به مسائل خودمان و مسائل جهان، باید نگاه جدى‌اى باشد.

 

ما باید واقعیتهاى موجود جامعه‌ى خودمان را ببینیم. معمولاً در نگاه به واقعیتها، طبیعت انسان این است كه سراغ نقاط ضعف میرویم. همه‌ى این چیزهایى كه ما مى‌بینیم، فرض بفرمایید كه گرانى را مى‌بینیم [یا] تحقق نیافتن برخى از اهداف اسلامى را مشاهده میكنیم، اینها خب یك واقعیتهایى است و غالباً اینها را مى‌بینیم - بعضى‌ها هم البته همینها را درشت میكنند - لكن واقعیتهاى دیگرى هم وجود دارد در این كشور؛ اینها را باید دید. یك واقعیت همین است كه عرض كردیم، واقعیت ایستادگىِ نظامِ مبتنى بر اسلام؛ این یك واقعیتى است. توقع دشمنان اسلام و دشمنان ایران این بود كه مردم بعد از یك سال دو سال پنج سال، خسته بشوند، یادشان برود، از انقلاب دست بكشند؛ كمااینكه در بسیارى از انقلابهاى دنیا همین اتفاق افتاده است؛ اینكه من میگویم "بسیارى"، در واقع باید گفت همه؛ در این انقلابهایى كه در دویست، دویست‌وپنجاه سال اخیر در دنیا اتفاق افتاده است، تا آنجایى كه بنده سراغ دارم همه‌جا همین‌جور بوده است، بعد از گذشت یك مدتى آبها از آسیاب افتاده است و آن موج انقلاب فروكش كرده و تمام شده، برگشته به حالت سابق.

 

مدیر بازدید : 240 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)
مهمترین جمله رهبر معظم انقلاب در سال ۹۲ انتخاب شد
"اگر غلطی از رژيم صهيونيستی سر بزند، جمهوری اسلامی تل‌آويو و حيفا را با خاك يكسان خواهد كرد" این پاسخ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به تهدیدهای رژیم صهیونیستی به عنوان مهمترین جمله رهبر انقلاب اسلامی در سال ۹۲ از نظر مردم انتخاب شد.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، در نظرسنجی‌ که از دهم تا بیست‌و‌چهارم اسفندماه توسط پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR با موضوع مهمترین جمله سال رهبر انقلاب از دید کاربران برگزار شد، مردم، جملات گوناگونی را انتخاب کردند. مجموع حدود ۱۴هزار پیامک و ۴هزار و پانصد نظر دریافت شده نشان میدهد سه جمله‌ پرتکرار زیر در میان پاسخ‌ها، مهمترین جملات رهبر انقلاب از نظر کاربران در سال نود و دو هستند: [دریافت نماهنگ جمله سال]

 
سومین جمله برتر به انتخاب مخاطبان، جمله‌ای از بيانات در مراسم تنفيذ حكم رياست جمهورى آقای روحانی بود: «درس بزرگى كه ما از فشارهاى اقتصادى دريافت كرديم، اين است كه هرچه مي‌توانيم، بايد به استحكام ساخت داخلى قدرت بپردازيم.»
 
دومین جمله برتر به انتخاب مخاطبان، مسأله‌ی خوش‌بین نبودن رهبر انقلاب به مذاکره با آمریکا در مسئله‌ هسته‌ای در ديدار مسئولان نظام‌ (۱۳۹۲/۰۴/۳۰) بود: «در مسائل خاص، مذاكره را منع نميكنم ليكن من خوشبين نيستم؛ چون تجربه‌ى من اين را نشان ميدهد. آمريكائى‌ها، هم غيرقابل اعتمادند، هم غير منطقى‌اند، هم در برخوردشان صادق نيستند.»
 
و اما مهمترین جمله سال ۹۲ از نظر مردم:

در هفته‌های پایانی سال پیش، سران رژیم صهیونیستی در ادامه تهمت‌های بی‌اساس درباره برنامه هسته‌ای نظامی ایران، بارها جمهوری اسلامی را به حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای تهدید میکردند و دامنه این تهدیدها روز بروز گسترده تر میشد؛ رهبر انقلاب در اولین سخنرانی عمومی سال ۹۲ در مشهد مقدس پاسخ این تهدیدها را اینگونه دادند: «اگر غلطی از آنها [سردمداران رژيم صهيونيستی] سر بزند، جمهوری اسلامی «تل‌آويو» و «حيفا» را با خاك يكسان خواهد كرد.»



برای دیدن نماهنگ جمله سال اینجا را کلیک کنید
مدیر بازدید : 259 پنجشنبه 22 اسفند 1392 نظرات (0)

به گزارش بیت الزهرا(س) به نقل از گروه فرهنگی مشرق وحید جلیلی مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در ابتدای این نشست وضعیت سینمای انقلاب را از سه زاویه مورد بحث قرار داد و گفت: ‌وقتی کار واجبی روی زمین مانده است انجام دادن کار مستحب درست نیست؛ همانطور که در حال حاضر اگر چه فیلم‌های خوبی ساخته می‌شود اما واجب و اولی ساخت فیلم‌های دیگری است.

مشخص است که طراحی دشمن به کجا رسیده و نقطه‌ای مثل سینما را حساس تشخیص داده اما در چنین شرایطی مجموعه دستگاه‌های مدیریت فرهنگی کوچکترین اهمیتی به این حوزه نداشته‌اند و در سایر زمینه‌ها مشغول شده‌اند بطوری‌که این کوتاهی سایر کارهای خوبشان را هم زیر سوال می‌برد. مثلا حوزه هنری با گذشت 4 سال از فتنه 88 کارهای بسیاری ساخته که هیچ کدام درباره فتنه نیست علیرغم این همه تاکید رهبری و تلاش‌های بچه حزب‌الهی‌ها چرا باید یک قرارگاه مهم هنری تا این حد مهمترین مسئله سی سال اخیر بی‌توجه بوده در حالیکه می‌بیند دشمن اینقدر روی این موضوع مانور می‌دهد . نمی‌شود گفت ما فقط می‌خواهیم کار خوب ارائه دهیم و اصلا برای ما مهم نیست که اولویت رهبری چیست.

مدیر بازدید : 195 یکشنبه 18 اسفند 1392 نظرات (0)

بحث تداخل ایام فاطمیه و آغاز سال جدید که نوروز نامیده می شود، بحث این روزهای رسانه ها و مردم شده است.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، برخی افراد بر محدودکردن ایام فاطمیه در دو، سه روز حول روز شهادت حضرت زهرا(س) که به فاطمیه دوم شهرت دارد، بسنده می کنند و عده ای دیگر، نظر متفاوتی در این زمینه دارند.

براساس این گزارش، تعداد معدودی نیز هستند که البته علیرغم هیاهوهای رسانه ای در این زمینه و تکرار این شبهه که شیعه، ملت گریه است، می کوشند تا به زعم خود در رابطه میان محبان و آل الله(ع) خدشه وارد کنند و البته کمیت و کیفیت این جماعت بسیار اندک است.

"خیبرآنلاین" در روز 26 بهمن با انتشار مطلبی نوشت: "امروز گفتیم تا فردا نگویند نمی دانستیم؛ سراسر نوروز 93 مقارن با ایام فاطمیه است" و طی آن به برنامه ریزان، به ویژه مسئولان صداوسیما یادآوری و تذکر داد تا در چیدمان برنامه های خود به این اصل مهم دقت کنند که سراسر نوروز امسال با ایام عزای اهل بیت(ع) متقارن شده است.

در ذیل همین مطلب، مخاطبان گرانقدر نظرات و دیدگاه های خود را مطرح کردند و البته بازتاب آن نیز در سایر رسانه ها متفاوت بود. برخی از آن استقبال کردند و برخی دیگر با اهدای القابی مانند خشک مقدس و...، واکنش انتقادی نشان دادند.

 

علی محسن زاده بازدید : 293 جمعه 09 اسفند 1392 نظرات (4)


صبح روز کریسمس یعنی عید پاک ارامنه، آقا فرمودند خانة چند ارمنی و عاشوری اگر برویم خوب است. ما آدرسی از ارامنه نداشتیم. سری به کلیساهای‌شان زدیم که آن‌ها از ما بی‌خبرتر بودند. رفتیم بنیاد شهید، دیدیم خیلی اطلاعات ندارند. کمی اطلاعات خانوادة شهدا را از بنیاد شهید، مقداری از کلیساها و یک سری هم توی محله‌ها پیدا کردیم و با این دیدگاه رفتیم. صبح رفتیم گشتیم توی محلة مجیدیه شمالی، دو سه تا خانواده پیدا کردیم. در خانواده‌ها را زدیم و با آن‌ها صحبت کردیم. توی خانواده مسلمان‌ها ما می‌رویم سلام می‌کنیم و می‌گوییم از هیئت آمدیم از بسیج، پایگاه ابوذر، بالاخره یک چیزی می‌گوییم و کارتی نشان می‌دهیم. بین ارمنی‌ها بگوییم که از بسیج آمدیم که بالاخره فرهنگش... بگوییم از دادستانی آمدیم که باید دربروند. کارت صداوسیما نشان دادیم و گفتیم از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران هستیم. امشب شب کریسمس که شب پاک شماهاست می‌خواهیم فیلمی از شماها بگیریم و روی آنتن بفرستیم.
برای نماز مغرب‌وعشا با یک تیم حفاظتی وارد مجیدیه شدیم.....

محمد حسن زاده بازدید : 220 جمعه 02 اسفند 1392 نظرات (0)

مجموعه گزیده بیانات مقام معظم رهبری الامام خامنه ای (حفظه الله) پیرامون اقتصاد مقاومتی

هدف فشار اقتصادی دشمن جدا كردن مردم از نظام اسلامی است

ما چند سال پيش «اقتصاد مقاومتى» را مطرح كرديم. همه‌ى كسانى كه ناظر مسائل گوناگون بودند، ميتوانستند حدس بزنند كه هدف دشمن، فشار اقتصادى بر كشور است. معلوم بود و طراحى‌ها نشان ميداد كه اينها ميخواهند بر روى اقتصاد كشور متمركز شوند. اقتصاد كشور ما براى آنها نقطه‌ى مهمى است. هدف دشمن اين بود كه بر روى اقتصاد متمركز شود، به رشد ملى لطمه بزند، به اشتغال لطمه بزند، طبعاً رفاه ملى دچار اختلال و خطر شود، مردم دچار مشكل شوند، دلزده بشوند، از نظام اسلامى جدا شوند؛ هدف فشار اقتصادى دشمن اين است، و اين محسوس بود؛ اين را انسان ميتوانست مشاهده كند.
من سال ۸۶ در صحن مطهر على‌بن‌موسى‌الرضا (عليه الصّلاة و السّلام) در سخنرانىِ اول سال گفتم كه اينها دارند مسئله‌ى اقتصاد را پيگيرى ميكنند؛ بعد هم آدم ميتواند فرض كند كه اين شعارهاى سال حلقه‌هائى بود براى ايجاد يك منظومه‌ى كامل در زمينه‌ى مسائل اقتصاد؛ يعنى اصلاح الگوى مصرف، مسئله‌ى جلوگيرى از اسراف، مسئله‌ى همت مضاعف و كار مضاعف، مسئله‌ى جهاد اقتصادى، و امسال توليد ملى و حمايت از كار و سرمايه‌ى ايرانى. ما اينها را به عنوان شعارهاى زودگذر مطرح نكرديم؛ اينها چيزهائى است كه ميتواند حركت عمومى كشور را در زمينه‌ى اقتصاد ساماندهى كند؛ ميتواند ما را پيش ببرد. ما بايد دنبال اين راه باشيم. [1]

 

ايده اقتصاد مقاومتى را تبيين كنيد

اقتصاد مقاومتى فقط جنبه‌ى نفى نيست؛ اينجور نيست كه اقتصاد مقاومتى معنايش حصار كشيدن دور خود و فقط انجام يك كارهاى تدافعى باشد؛ نه، اقتصاد مقاومتى يعنى آن اقتصادى كه به يك ملت امكان ميدهد و اجازه ميدهد كه حتّى در شرائط فشار هم رشد و شكوفائى خودشان را داشته باشند. اين يك فكر است، يك مطالبه‌ى عمومى است. شما دانشجو هستيد، استاد هستيد، اقتصاددان هستيد؛ بسيار خوب، با زبان دانشگاهى، همين ايده‌ى اقتصاد مقاومتى را تبيين كنيد؛ حدودش را مشخص كنيد؛ يعنى آن اقتصادى كه در شرائط فشار، در شرائط تحريم، در شرائط دشمنى‌ها و خصومتهاى شديد ميتواند تضمين كننده‌ى رشد و شكوفائى يك كشور باشد.[2]

 

از هر طریقی كه لازم است مردم را فعال كنید

بخش خصوصى را بايد كمك كرد. اينكه ما «اقتصاد مقاومتى» را مطرح كرديم، خب، خود اقتصاد مقاومتى شرائطى دارد، اركانى دارد؛ يكى از بخشهايش همين تكيه‌‌ى به مردم است؛ همين سياستهاى اصل 44 با تأكيد و اهتمام و دقت و وسواسِ هرچه بيشتر بايد دنبال شود؛ اين جزو كارهاى اساسى شماست. در بعضى از موارد، من از خود مسئولين كشور ميشنوم كه بخش خصوصى به خاطر كم‌‌توانى‌‌اش جلو نمى‌‌آيد. خب، بايد فكرى بكنيد براى اينكه به بخش خصوصى توانبخشى بشود؛ حالا از طريق بانكهاست، از طريق قوانين لازم و مقرراتِ لازم است؛ از هر طريقى كه لازم است، كارى كنيد كه بخش خصوصى، بخش مردمى، فعال شود. بالاخره اقتصاد مقاومتى معنايش اين است كه ما يك اقتصادى داشته باشيم كه هم روند رو به رشد اقتصادى در كشور محفوظ بماند، هم آسيب‌‌پذيرى‌‌اش كاهش پيدا كند. يعنى وضع اقتصادى كشور و نظام اقتصادى جورى باشد كه در مقابل ترفندهاى دشمنان كه هميشگى و به شكلهاى مختلف خواهد بود، كمتر آسيب ببيند و اختلال پيدا كند. يكى از شرائطش، استفاده از همه‌‌ى ظرفيتهاى دولتى و مردمى است؛ هم از فكرها و انديشه‌‌ها و راهكارهائى كه صاحبنظران ميدهند، استفاده كنيد، هم از سرمايه‌‌ها استفاده شود.[3]

 


[1] بیانات در دیدار كارگزاران نظام ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
[2] بیانات در دیدار دانشجویان ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
[3] بیانات در دیدار رئیس‌جمهوری و اعضاى هیئت دولت‌ ۱۳۹۱/۰۶/۰۲

سجاد عبداللهی بازدید : 266 جمعه 02 اسفند 1392 نظرات (0)
اَلسَّلامُ عَلَيْكَ یا اَبا الحَسَنِ یا عَلِیَّ بنَ مُحَمَّدٍ اَیُّهَا الهادیِ النِّقِیُّ
پرسمان و موضوعات :
زندگی نامه - امام هادي عليه السلام
چهل حدیث گهربار از امام هادی علیه السلام
کرامات امام هادي عليه السلام
زمینه های جامعه شناختی رفتار سیاسی امام هادی علیه السلام
وضعیت شیعه در دروان امام هادی علیه السلام را تشریح کنید؟
شيعيان امام علی النقی علیه السلام در ايران
چگونگي مواجهه امام هادي علیه السلام با خلفاي عباسي
امام هادي عليه السلام در كلام رهبر معظم انقلاب
عنایت امام هادی عیه السلام به مردم اصفهان
مسیر آمدن امام هادی علیه السلام از مدینه به سامرا
فرهنگی و رسانه مذهبی :
كتاب موبايل چهل حديث نقوی عليه السلام
دانلود کتاب - امام هادی علیه السلام
کتاب شناسی امام هادی علیه السلام
امام روشنایی ها
اشعار و پیامک ویژه امام هادی علیه السلام (شهادت - ولادت )
صوتی ویژه امام هادی علیه السلام ( مداحی - مولودی )
زیارت و توسل به امام هادی علیه السلام
داستان صوتی زندگی امام هادی علیه السلام
فایل های صوتی در محکومیت هتک حرمت امام هادی علیه السلام
بیانات رهبر انقلاب درباره نقش امام هادی علیه السلام در گسترش تشیع
تصاویر ویژه امام هادی علیه السلام ( شهادت - ولادت )
احادیث تصویری از امام نقی علیه السلام
آواتار و امضاهای ویژه ولادت امام هادی علیه السلام
فلش زيباي احادیث امام هادی علیه السلام
همش تو حاشیه ها موندیم از اصل غافل شدیم
ویژه نامه مبارزه با هتاکین امام هادی علیه السلام
نرم افزار مذهبی :
نرم افزار موبایل زندگینامه امام هادی علیه السلام
نرم افزار غدیر در سیره عملی امام هادی علیه السلام
نرم افزار چهل داستان و چهل حديث امام هادی (علیه السلام) - تولید اسک دین
ارسال کارت پستال صوتی امام هادی علیه السلام
مدیر بازدید : 205 پنجشنبه 01 اسفند 1392 نظرات (0)

به گزارش روابط عمومی کانون هجرت هندوکلا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابلاغ سیاست‌های كلی «اقتصاد مقاومتی» بر اساس بند یك اصل ۱۱۰ قانون اساسی كه پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، تأكید كردند: پیروی از الگوی علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی، عامل شكست و عقب نشینی دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی علیه ملت ایران خواهد شد، همچنین اقتصاد مقاومتی خواهد توانست در بحران‌های رو به افزایش جهانی، الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم كند.

سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری به شرح ذیل می باشد :

به ادامه مطلب بروید...

مدیر بازدید : 232 چهارشنبه 30 بهمن 1392 نظرات (0)

انسان ۲۵۰ ساله | امام جواد علیه السلام، نشانه مقاومت


 


 

 

انسان ۲۵۰ ساله | امام جواد علیه السلام، نشانه مقاومت

بیانات امام خامنه ای (حفظه الله) درباره زندگی سیاسی ائمه اطهار علیهم السلام

 

مدیر بازدید : 259 چهارشنبه 30 بهمن 1392 نظرات (0)

به گزارش روابط عمومی کانون هجرت هندوکلا به نقل از فرهنگ نیوز : شاید دیگر به دیدن تصاویر و فیلم هایش عادت کرده باشیم.

جنایاتی که هر روز بر شدت و قساوتش افزوده می شود و عکس العملی از هیچ نهادی شنیده نمی شود.نهادها

و سازمانهایی که خود را مدافع حقوق بشر می دانند در خواب عمیقی فرو رفته اند یا خود را به خواب زده اند.


با جستجویی در اینترنت هر روز تصاویر و فیلم های هولناک تری مشاهده می شود و این یعنی بر باطل خود استوار بودن. این جنایتکاران، سعی می کنند در تهیه فیلم ها از نمادهای اسلامی همچون ذکر الله اکبر و آیات قرآنی سوء استفاده نمایند تا برای جنایاتشان توجیهی داشته باشند. شناخت سنگدلی و بی رحمی تکفیری ها نیاز به داشتن ایمان ندارد. بلکه هر انسان آزاده ای در هر کجای دنیا این جنایات را در محکمه عدل و انصاف محکوم می کند.



در فیلمی که مشاهده می کنید : تکفیری ها راه مواصلاتی عراق به سمت سوریه را به بهانه ممانعت از امداد رسانی به حامیان نظام سوریه بسته اند. آنها ضمن توقف وسائل نقلیه، با ذکر سؤالاتی از قبیل تعداد رکعت های هر نماز و ... پی می برند که آنها از فرقه نصیریه (یکی از فرقه های نزدیک به شیعیان) هستند. لذا آنها را به ضرب گلوله به قتل می رسانند. یکی از تروریستها پس از قتل این سه راننده می گوید: "نوری مالکی (نخست وزیر عراق) و هوادارانش و کسانی که مدعی هستند  جاده های بین المللی بغداد، دمشق و امان را امن کرده اند، ببینند .. این هم امنیت." سپس جنازه این سه نفر را برای درس عبرت آویزان می کنند.

 



دانلود فیلم

مدیر بازدید : 203 سه شنبه 29 بهمن 1392 نظرات (0)

اینفوگرافیك | استكبار را بشناسید


 

 

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار ۵۰ هزار فرمانده بسیج با تشریح ویژگی‌های استكبار، بر شناخت خصوصیات آن برای تنظیم رفتار و مقابله خردمندانه با آن تاكید كردند. در این اینفوگرافیك خصوصیات استكبار در بیانات ایشان در این دیدار مرور شده است.

برای دریافت اینفوگرافیک به روی آن کلیک نمایید

مدیر بازدید : 220 سه شنبه 29 بهمن 1392 نظرات (0)

فواید 35 سال استکبار ستیزی ( قسمت ششم/پایانی )

 


 

 

به گزارش کانون هجرت هندوکلا به نقل از فرهنگ نیوز، پس از انجام توافق ژنو برخی از روشنفکر نمایان سعی نمودند تا در فضای رسانه با ایجاد شبهه در مورد یکی از اصول جمهوری اسلامی یعنی مبارزه «با ظلم و استکبار ستیزی»، اینگونه وانمود نمایند که استکبار ستیزی و بخصوص آمریکا ستیزی فقط برای کشورمان هزینه بر بوده و هیچ منافعی نداشته است؛ آنان سعی نمودند با این روش زمینه را برای کنار گذاشتن این اصل مهم از جمهوری اسلامی فراهم آورند. بر همین اساس این کانون قصد دارد به مناسبت سی و پنجمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، تنها 35 نمونه از منافعِ بسیارِ استکبار ستیزی را برشمارد.


 

مدیر بازدید : 253 یکشنبه 27 بهمن 1392 نظرات (1)

به گزارش روابط عمومی کانون هجرت هندوکلا به نقل از فرهنگ نیوز، دکتر محمدحسن شجاعی فرد، استاد دانشگاه و رئیس دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت، برخلاف رشته تحصیلی خود ازجمله افرادی است که سابقه اجرایی و مطالعاتی قابل توجهی نیز درحوزه های فرهنگ و اندیشه دارد. وی که کتاب «مناظره دکتر و شیخ» را برای روشنگری در خصوص مفاهیم اشتباه به کار گرفته شده توسط برادران اهل سنت نوشته است، نظرات مفیدی در خصوص افزایش جمعیت و نوع رابطه شیعیان و اهل تسنن دارد.

************

بخشی از مصاحبه با دکتر محمد حسن شجاعی فرد / نویسنده کتاب "مناظره دکتر وشیخ "

 

ضرورت توجه به موضوع جمعیت چیست و دیگر کشورها برای کنترل جمعیتشان چه کرده اند؟

هرم جمعیت در هر کشوری کاملا باید حساب شده باشد. این هرم باید آرايشش به گونه ای باشد که آنهایی که سنشان بالا می رود به تدریج مشخص باشند و این قاعده هرم آن وضعیت تحمل بالای هرم را داشته باشد و نوعا آن بخش کارا و فعالی که می تواند بدنه هرم را تحمل کند

به ادامه مطلب رجوع کنید...

مدیر بازدید : 271 جمعه 25 بهمن 1392 نظرات (0)

 

به گزارش روابط عمومی کانون هجرت هندوکلا رهبر انقلاب در دیدارها و پیام‌های گوناگون موضوعات مختلفی را برای فیلمسازی به اهالی سینما پیشنهاد كرده‌اند كه پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در این اینفوگرافیك به مرور آنها پرداخته است.

برای دانلود اینفوگرافیک بر روی آن کلیک نمایید...خیلی زیباست.

مدیر بازدید : 200 پنجشنبه 24 بهمن 1392 نظرات (1)

 

در متن زیر به جای آمریکا از شیطان استفاده کردیم

شیطان، دانشمندان رشید و رعنا و جوان ما را نابود کرد.
شیطان، در طول 8سال دفاع مقدس، جوانان نورانی و مقدس مارابه شهادت رساند.
شیطان، بعد از انقلاب، از سازمانهای مخوفی همچون مجاهدین خلق حمایت میکند.
شیطان، برعلیه ملت ایران، تحریم های شدید و بی رحمانه ای صادر کرد.
شیطان، رژیم بعث عراق را به سلاح های شیمیایی تجهیز کرد.
شیطان، دست و پای یک دختر افغانی 3چهارساله را قطع کرد و چشمانش رانیز کور کرد.

آیا دیگر نباید بگوییم مرگ بر شیطان؟! آیا دیگر نباید بگوییم مرگ بر آمریکا؟!

 

41 فایل تصویری در مورد جنایات آمریکا                  |    http://s2.picofile.com/file/7616657418/587760_eKGi1o3K.gif    

«سیاهه جنایات آمریکا» در بیانات رهبر انقلاب          |   http://s2.picofile.com/file/7616657418/587760_eKGi1o3K.gif   

تصاویر منتشرنشده از جنایات آمریکا در منطقه 16+   |  http://s2.picofile.com/file/7616657418/587760_eKGi1o3K.gif    

منبع: ثامن تم
مدیر بازدید : 294 یکشنبه 20 بهمن 1392 نظرات (0)

فواید 35 سال استکبار ستیزی ( قسمت سوم )

 


 

 

به گزارش روابط عمومی کانون هجرت به نقل از فرهنگ نیوز، پس از انجام توافق ژنو برخی از روشنفکر نمایان سعی نمودند تا در فضای رسانه با ایجاد شبهه در مورد یکی از اصول جمهوری اسلامی یعنی مبارزه «با ظلم و استکبار ستیزی»، اینگونه وانمود نمایند که استکبار ستیزی و بخصوص آمریکا ستیزی فقط برای کشورمان هزینه بر بوده و هیچ منافعی نداشته است؛ آنان سعی نمودند با این روش زمینه را برای کنار گذاشتن این اصل مهم از جمهوری اسلامی فراهم آورند. بر همین اساس این کانون قصد دارد به مناسبت سی و پنجمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، تنها 35 نمونه از منافعِ بسیارِ استکبار ستیزی را برشمارد.

 

 

مدیر بازدید : 631 جمعه 18 بهمن 1392 نظرات (0)

فواید 35 سال استکبار ستیزی ( قسمت اول )

 


 

 

به گزارش روابط عمومی کانون هجرت به نقل از فرهنگ نیوز، پس از انجام توافق ژنو برخی از روشنفکر نمایان سعی نمودند تا در فضای رسانه با ایجاد شبهه در مورد یکی از اصول جمهوری اسلامی یعنی مبارزه «با ظلم و استکبار ستیزی»، اینگونه وانمود نمایند که استکبار ستیزی و بخصوص آمریکا ستیزی فقط برای کشورمان هزینه بر بوده و هیچ منافعی نداشته است؛ آنان سعی نمودند با این روش زمینه را برای کنار گذاشتن این اصل مهم از جمهوری اسلامی فراهم آورند. بر همین اساس این کانون قصد دارد به مناسبت سی و پنجمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، تنها 35 نمونه از منافعِ بسیارِ استکبار ستیزی را برشمارد.

 


 

 

برای مشاهده قسمت دوم به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

مدیر بازدید : 216 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

اهمیت تشخیص تکلیف اهم و مهم

روزی در همین کشور ما، مبارزات ضدّ استعماری و ضدّ استبدادی و ضدّ دستگاه کفر و طاغوت، مطرح بود؛ اما بعضی، این تکلیف را تشخیص نمی دادند و به کارهای دیگر چسبیده بودند. احیاناً اگر کسی تدریسی داشت، اگر تألیفی داشت، اگر یک حوزه کوچک تبلیغی داشت، اگر هدایت جمع محدودی از مردم در کارهای دینی برعهده او بود، فکر می کرد اگر به آن مبارزه بپردازد، آن کارها معطل خواهد ماند! مبارزه به آن عظمت و به آن اهمیت را ترک می کرد، برای این که از این کارها باز نماند! یعنی اشتباه در شناختن آنچه لازم بود، آنچه مهم بود و آنچه اهمّ بود.
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار علما و روحانیان ـ 7/5/71

یازده شاخصه خط امام در کلام مقام معظم رهبری

من رئوس مطالبی را در خصوصیات این خط و این جهت گیری ـ که ما به آن «خطّ امام» می گوییم و مشخّصه حرکت نظام جمهوری اسلامی در ده سال حیات با برکت امام بوده است ـ عرض می کنم:

به ادامه مطلب رجوع کنید....

مدیر بازدید : 225 یکشنبه 29 دی 1392 نظرات (0)

 

اَلسَلامُ عَلَیکَ یا اَبَاالقاسِم یا رَسوُلَ اللّهِ یا اِمامَ الرَّحمَةِ
موضوعات و پرسمان :
زندگينامه حضرت محمد صلی الله علیه و آله
دین پیامبر صلی الله علیه و آله قبل از بعثت
چرا پیامبر اسلام قبل از بعثت, پیرو آئین ابراهیم خلیل علیه السلام بودند؟
پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله در مکه
زندگي پيامبر صلی الله علیه و آله در دوران کودکي و نوجواني چگونه بوده است؟
خاتمیت نبی اکرم صلی الله علیه و آله
آسماني ترين هديه ي خداوند
خلقت نور پیامبر صلی الله علیه و آله قبل از سایر مخلوقات
دوران شيرخوارگي و طفوليت و تحت سرپرستي پيامبر مكرم صلی الله علیه و آله
آیا پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله در سال عام الفیل بدنیا آمده است
تبرک جستن به پیامبر صلی الله علیه و آله در روایات اهل سنت
ویژگی و برتری های رسول گرامی اسلام (ص) نسبت به سایر انبیاء چیست؟
حضرت محمد صلی الله علیه و آله و اهل بیت پاک و پاکیزه در کتاب هندوان
پنج‏ سال در صحرا
اتفاقاتي كه هنگام ولادت نبي مكرم (صلي الله عليه و‌‌ آله) رخ داد!!
حديث لولاك
آیا ما شیعیان منبعی قدرتمند درباره سیره پیامبر صلی الله علیه و آله داریم؟
معرفی کتاب و منبع در مورد معراج پیامبر مهربانی صلی الله علیه و آله
حضرت محمّد صلی الله علیه و آله: موعود موسی علیه السلام
خلق و خوی حضرت محمد صلی الله علیه و آله
مکان ولادت پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله کجا بوده ؟
چرا با تولد پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله دیگر عذابهای الهی تمام شد؟
آیا پیامبر فرمود: من در زمان انوشیروان عادل متولد شدم؟
پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله در كلام اهل بيت علیهم السلام
پيامبر صلی الله علیه و آله مقام امامت داشت؟
آیا پیامبراکرم (ص) ازهمان ابتدای تولدشان از عصمت تکوینی برخوردار بودند؟
تعداد همسران پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله
مجموعه بحث و گفتمان با محوریت پیامبر شناسی
درسهای زندگی از سيره حضرت محمد صلی الله علیه و آله
مجموعه بحث و گفتمان با محوریت سیره پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله
سیره اخلاقی پیامبر رافت و مهـــــــربانی
رفتار پیامبر صلی الله علیه و آله با کودکان
توصیه ی پیامبر صلی الله علیه و آله به امام علی علیه السلام درباره همسایه کافر
شش جمله ی مهم پیامبر به امیرالمومنین امام علی علیهماالسلام
پیامبر صلی الله علیه و آله چگونه تشهد و سلام نماز را به جا می آوردند؟
پيامبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله در كلام انديشمندان جهان
دیدگاه دانشمندان جهان درباره شخصیت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله
اجداد خاتم النبین حضرت محمّد صلی الله علیه و آله
منظور از گناه پیامبر صلی الله علیه و آله در قرآن چیست؟
تایید یا تکذیب داستان پیامبر صلی الله علیه در سن دوازده سالگی و عالم یهودی
حقانیت محمّد صلی الله علیه و آله
مقایسه وحی به پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سایر پیامبران علیهم السلام
روایت های اهل سنت درباره اولین وحی به پیامبر صلی الله علیه و آله
حالت های جسمانی پیامبر صلی الله علیه و آله, هنگام دریافت وحی
چهل نکته ناب از سیره پیامبر مهربانی ها صلی الله علیه و آله
شوخي هاي پيامبر صلی الله علیه و آله
راز پنج سجده ی پیامبر صلی الله علیه و آله
مناظره های مخالفین اسلام با پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله
بررسی تاریخی معجزات پیامبر صلی الله علیه و آله
فارسی صحبت کردن های پیامبر صلی الله علیه و آله
شق القمر در چه روز و ماه و سالی اتفاق افتاد؟
فرهنگی و رسانه مذهبی :
کتابهای ویژه میلاد با سعادت پیامبر صل الله علیه و آله
دانلود کتاب شریف معراج پیامبر اکرم صل الله علیه و آله
کتاب سيره پيامبر صل الله علیه و آله با نگاهي به قرآن كريم
كتاب موبايل چهل حديث نبوي صل الله علیه و آله
کتاب اخلاق نبوی - جواد محدثی
سرود وحدت بخوانید رحمت دو جهان می آید
اشعاری در مدح رسول الله صل الله علیه و آله
پیامک میلاد نبی اکرم صل الله علیه و آله
مدیحه و مولودی رسول اکرم صل الله علیه و آله
شعر و سبک مداحی - ولادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله
دانلود سخنرانی با موضوع پیامبر صلی الله علیه و آله و هفته وحدت
سخنرانی امام خمینی (ره) به مناسبت میلاد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله
زندگانی پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) - کتاب صوتی
یار آفتاب - داستان صوتی زندگی حضرت خدیجه (س) و پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله
دانلود صلوات - عیدی انجمن فرهنگی
آلبوم تصویری با قاب ویژه اسک دین ویژه میلاد رسول رحمت صل الله علیه و آله
ماجرای پنجره ی بالای قبه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله + تصویر
تصاویری استثنائی از داخل مرقد مطهر پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله
احادیث تصویری از نبی اکرم صل الله علیه و آله
شجره نامه تصویری پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله
دانلود بسته های تصویری ویژه میلاد رسول رحمت صل الله علیه و آله
مجموعه ی تصاویر با موضوع پیامبر اکرم صل الله علیه و آله
احادیث محمدی (کلیپ فلش)
فلش زیارت حضرت رسول الله صل الله علیه و آله
انیمیشن های کوتاه از داستان های زندگی پیامبر صلی الله علیه و آله
طرحی برای هفته وحدت - با شرکت شما کاربر گفتگوی دینی
نرم افزار مذهبی :
تولید اسک دين - چهل داستان و چهل حديث پيامبر اکرم صل الله علیه و آله
پیامبر امی(ص) - نرم افزار تولید اسک دین(برگرفته ازاثر شهید مرتضی مطهری)
مدیر بازدید : 191 پنجشنبه 26 دی 1392 نظرات (0)

پوتيـن (رئيس جمهور روسيه) :

من مسيح را نديدام ، اما تعاريف او را در انجيل شنيده و خوانده ام ، من مسيح را در رهبري ايران ديده ام.

دکوئيــار (دبير کل اسبق سازمان ملل) :

من مدرک دکتراي علوم سياسي دارم و سي سال کار سياسي کرده ام ، چند سال است دبير کل سازمان ملل هستم ، تا کنون شخصيتي به سياست مداري و هوشمندي او نديده ام .

ادامه مطلب...

مدیر بازدید : 244 سه شنبه 17 دی 1392 نظرات (0)

 

 

به گزارش بیت الزهرا(س)بابل، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، 25 توصیه رهبر انقلاب به دانشجویان را منتشر کرد.

در این اینفوگرافی، به مرور توصیه‌های مطرح‌شده در دیدار اخیر دانشجویان که روز شانزدهم مردادماه سال جاری برگزار شد، پرداخته شده است.

این اینفوگرافی اینجا قابل دریافت است.

مدیر بازدید : 243 سه شنبه 17 دی 1392 نظرات (0)


بخش اول گزیده بيانات حضرت آیت الله الامام خامنه ای(حفظه الله) پیرامون وحدت حوزه و دانشگاه در دیدار جمعی از دانشجویان و طلاب1372/09/24

هدف ؛شعبه حوزه علمیه قم شدن دانشگاه ها نیست

اين را همه مى‌فهمند: نه امام و نه ديگر بزرگواران نخواستند بگويند كه دانشگاهها جمع شوند و قم بروند، يا شعبه‌اى از حوزه قم شوند. يا اين‌كه حوزه قم جمع شود و بيايد در دانشگاهها حل گردد، يا شعبه‌اى از آنها شود. هيچ‌كس اين را نخواست و مطرح نكرد. مسأله اين است كه ما دو نهادِ اصيلِ دانشجويى داريم. يكى متوجّه به كسب علومِ مربوط به فهم و تبليغ دين و نوآورى در مباحث دينى و نوآورى در فهم مسائل روز و حادث شونده در زندگى است، كه اين حوزه است و كارش عبارت است از تحقيق در مسائل دينى و فراگرفتن احكام الهى در همه شئون زندگى. آن هم نه فقط در آنچه كه مربوط به كنج محراب يا كنج خانه است؛ بلكه در قلمرو وسيع زندگى بشر.

نهاد دانشجويىِ ديگر، ناظر به اداره امور زندگى مردم، منهاى مسائل مربوط به دين است. مردم معاش دارند، كسب دارند، ساختمان دارند، راه دارند، جسم دارند؛ شناساييهاى گوناگون لازم است، تحقيق در امور زندگى مردم لازم است. علوم مختلف و انواع و اقسام دانشها، براى بهتر كردن و راه انداختن زندگى مردم وجود دارد. اين نهاد هم مشغول فراگيرى اين دانشهاست كه اينها را فرا گيرد و در آنها متخصّص و صاحب‌نظر شود؛

حوزه جهتگيرى زندگى جامعه را تصحيح مى‌كنند؛ دانشگاه حركات زندگى جامعه را تسهيل مى‌كنند

حال اگر اين دو نهادِ دانشجويى خوب كار كنند و با هم رابطه متقابل دوستانه و از خود دانستن يكديگر داشته باشند، معنايش اين خواهدشد كه اين جامعه، هم دينش و هم دنيايش آباد خواهد شد. آنها جهتگيرى زندگى جامعه را تصحيح مى‌كنند؛ اينها حركات زندگى جامعه را تسهيل مى‌كنند. آنها فكر و ذهن و روح جامعه را آن‌چنان از زشتيها و نادرستيها دور مى‌كنند كه بفهمد به كجا بايد حركت كند، و اينها وسيله اين حركت را به‌دست او مى‌دهند تا حركت كند.

انسانِ امروز، از اين نظر عقب مانده است ، دستش خالى است ، معنويّت در دنيا نيست.

امروز، در نظامهاى ساخته و پرداخته فرهنگ غرب - چه در خود منطقه جغرافيايى غرب، چه در جاهاى ديگر دنيا در بخش ابزار و وسايل زندگى تا آن‌جا پيشرفت كرده‌اند كه به كرات آسمانى رسيده‌اند. اين از لحاظ علمى، انصافاً فوق‌العاده است. اين را كه ديگر نمى‌شود منكر شد. فرض بفرماييد به آسمانها بروند و دوربينهاى تلسكوپ را در آن‌جا تعمير كنند. اين، پيشرفت عظيمى براى بشر است. اما اگر از نظر جهتگيرى زندگى، بينشى كه انسان به آن احتياج دارد، نباشد، اصلاً اين ابزار براى بشر هم لازم نيست؛ بلكه مضرّ است. انسانِ امروز، از اين نظر عقب مانده است. دستش خالى است. معنويّت در دنيا نيست. جهتگيرى درست، نيست. براى همين است كه دنيا پر از ظلم و جور است. افسوس كه بعضى، مطلبى به اين وضوح را نمى‌فهمند! مگر اين دنيا مال بشر نيست؟! مگر اين علم و پيشرفت براى اين نيست كه انسان از آنها استفاده كند؟! وقتى ما مى‌بينيم در دنيا وضعى است كه اكثر انسانها، روزبه‌روز بدبخت‌تر مى‌شوند و عدّه‌اى با همان ابزار پيشرفتهاى علمى كه مال انسان است، بر انسانيّت اين‌گونه فشار مى‌آورند، اين كافى نيست كه كسى بفهمد يك بال انسانيّت شكسته و افتاده است؟!

از اواخر سلطنت ناصرالدّين شاه مبارزه با دين و تلاش براى منزوى كردن دين هم شروع شد.

اين، بال معنويّت است. اگر ما هم در جامعه خودمان، جنبه معنوى را نديده بگيريم؛ آن را حذف نماييم، يا كوشش كنيم از صحنه خارجش كنيم، همين خواهد شد. از وقتى كه ترشّحات و نشانه‌ها و طليعه‌هاى فرهنگ غرب، به صورت قصّه و نقشه - نه به صورت طبيعى و آنچه كه لازمه زندگى عمومى بشر باشد - به كشور ما سرازير شد - از اواخر سلطنت ناصرالدّين شاه - مبارزه با دين و تلاش براى منزوى كردن دين هم شروع شد. البته عدّه‌اى، اينها را از زمان رضاخان مى‌دانند و مربوط به سلاطين قاجار نمى‌دانند. اما اين، يك واقعيّت است. منزوى كردن علماى دين؛ منزوى كردن دين؛ سعى در استخدام نيروهايى براى مقاصد خبيث كه شروع شود، جامعه، جامعه‌اى خواهد شد كه از لحاظ وسايل و ابزار زندگى - كه ما به‌آن مى‌گوييم: دنيا؛ يعنى همان كه در علوم امروز، علوم دانشگاهى ناميده مى‌شود - پيشرفت مى‌كند. اما آن جامعه، يك جهتش ناقص است و آن، جنبه معنوى است.

«خسرالدّنياوالاخره» شديم!

حالا يك وقت است كه جامعه‌اى در جنبه علومِ مربوط به ابزار زندگى پيشرفتى دارد. مثل جوامع غربى. امّا يك وقت در همان هم پيشرفت ندارد. مثل بسيارى از جوامع تابع غرب كه معنويّت را حذف كردند، ماديّت را هم نتوانستند جلب كنند! مثل وضع زندگى خود ما در دوران حكومت پهلويها: معنويت را طرد كرديم، ماديّت را هم نتوانستيم به شكل مدرن و جديد و علمى و واقعى‌اش به داخل كشور بياوريم. يعنى «خسرالدّنياوالاخره» شديم!

آن طرف قضيه هم، همين‌طور است. يعنى اگر جامعه‌اى، فقط به جنبه‌هاى معنوى بپردازد و از علوم غافل بماند؛ از پيشرفت علمى، از كشفيّات علمى، از نوآوريهاى علمى، از تحصيل علم ميان فرزندان ميهن، از ساختن انسانهايى كه بتوانند زندگى را به شكل متناسب با نيازهاى بشر درآورند - با سهولت و سرعتى كه امروز دنيا طلب مى‌كند و نيازمند آن است - غافل بماند، باز يك بال ديگرش شكسته است. خيال نكنيد كه اسلام طرفدار اين است كه همه چيز منحصر بشود در مسائل روحى و معنوى و نظر به ماديّات نباشد! نه! اين انحراف، همان اندازه بزرگ است كه آن انحرافِ اوّل. اسلام، انزوا از دنيا و زندگى را، به‌صورتى بسيار روشن رد كرده است.

در كلمات اميرالمؤمنين عليه‌السّلام در نهج‌البلاغه، اين را مشاهده مى‌كنيد. نهج‌البلاغه‌اى كه كتاب زهداست، بر سرِ آن كسى كه زندگى دنيا را رها كرده است، به خيال اين‌كه آخرت خودش را درست كند، فرياد مى‌زند. اسلام اين‌گونه نيست.

مدیر بازدید : 244 چهارشنبه 11 دی 1392 نظرات (0)

 

گناه بزرگ فتنه‌گران در سال ۸۸ اين بود كه اگر خوشبينانه نگاه كنيم و بگوئيم اينها يك شبهه‌اى، خدشه‌اى در ذهنشان بود، اين خدشه را به صورت ايجاد چالش براى نظام اسلامى مطرح كردند. اين گناه بزرگ، قابل اغماض هم نيست؛ آثار آن هم همچنان در جامعه‌ى ما موجود است.

بيانات رهبر انقلاب در تاریخ۱۳۹۰/۰۳/۰۸

درباره ما
Profile Pic
وبسايت رسمي كانون فرهنگي هنري هجرت شهرستان آمل روستاي هندوكلا در سال 1392 تاسيس گرديده و تا حدودي تمامي اخبار و رويدادها و مطالب اعم از داخلي و خارجي را در خود گنجانده است. اميد است كه زحمات بي دريغ و شبانه روزي اعضاي اين كانون فرهنگي هنري مورد توجه خداوند متعال قرار گيرد. ان شاء الله
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • معرفی

    از انتخاب شما متشکریم.هرگونه نظر،انتقاد،پیشنهاد راجع به این وب سایت و مطالب آن را میتوانید به سامانه پیامک 5000515131 ارسال یا با شماره تماس 01143251145 ارتباط بر قرار کنید.

    آمار سایت
  • کل مطالب : 347
  • کل نظرات : 78
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 162
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 201
  • باردید دیروز : 46
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 378
  • بازدید ماه : 334
  • بازدید سال : 2,145
  • بازدید کلی : 256,497
  • کدهای اختصاصی
    تبادل لینک هوشمند

    تبادل لینک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان آمل روستای هندوکلا وآدرس http://hejratamol.rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

      عنوان :
      آدرس :
      کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد

      استخاره با قرآن کریم
      کانون هجرت هندوکلا

      مجله نایت پلاس