loading...
کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) آمل
مدیر بازدید : 246 شنبه 23 فروردین 1393 نظرات (0)

به گزارش بیت الزهرا (س) بنابر نام گذاری رهبر معظم انقلاب سال جدید به عنوان اقتصاد و فرهنگ،با عزم ملی و مدیریت جهادی لذا ایشان در اولین روز سفر خود به مشهد مقدس و در حرم مطهر رضوی به سوالات و ابهاماتی که درمورد اقتصاد مقاومتی گفته شده بود پاسخ دادند. آنچه در ادامه می‌آید پاسخ به این ده سوال است که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR آن را منتشر کرده است:

1. اقتصاد مقاومتی چه هست و چه نیست؟ خصوصیّات مثبت آن و خصوصیّات منفی و سلبیِ آن چیست؟
یک الگوی علمی متناسب با نیازهای کشور ما است ــ این آن جنبه‌ی مثبت ــ امّا منحصر به کشور ما هم نیست؛ یعنی بسیاری از کشورها، امروز با توجّه به این تکانه‌های اجتماعی و زیروروشدن‌های اقتصادی‌ای که در این بیست سی سال گذشته اتّفاق افتاده است، متناسب با شرایط خودشان به فکر یک چنین کاری افتاده‌اند. پس مطلب اوّل اینکه این حرکتی که ما داریم انجام میدهیم، دغدغه‌ی دیگر کشورها هم هست؛ مخصوص ما نیست.
2. اقتصاد مقاومتی درون‌زا  به چه معناست؟
این اقتصاد درون‌زا است. درون‌زا است یعنی چه؟ یعنی از دل ظرفیّتهای خود کشور ما و خود مردم ما میجوشد؛ رشد این نهال و این درخت، متّکی است به امکانات کشور خودمان؛ درون‌زا به این معنا است.
3. آیا درون‌زایی اقتصاد مقاومتی همان درون‌گرایی اقتصاد است؟
درون‌گرا نیست؛ یعنی این اقتصاد مقاومتی، به این معنا نیست که ما اقتصاد خودمان را محصور میکنیم و محدود میکنیم در خود کشور؛ نه، درون‌زا است، امّا برون‌گرا است؛ با اقتصادهای جهانی تعامل دارد، با اقتصادهای کشورهای دیگر با قدرت مواجه میشود. بنابراین درون‌زا است، امّا درون‌گرا نیست. اینها را که عرض میکنم، برای خاطر این است که در همین زمینه‌ها الان قلمها و زبانها و مغزهای مغرض، مشغول کارند که [القا کنند] «بله، اینها میخواهند اقتصاد کشور را محدود کنند و در داخل محصور کنند». انواع و اقسام تحلیل‌ها را برای اینکه ملّت را و مسئولان را از این راه ـ که راه سعادت است ـ جدا بکنند دارند میکنند. من عرض میکنم تا برای افکار عمومی‌مان روشن باشد.
  به ادامه مطلب بروید...
رضوان درکایی بازدید : 319 جمعه 22 فروردین 1393 نظرات (1)

تقویت اعتماد به نفس ملی مهمترین دستاورد پیشرفت‌های هسته‌ای/ فعالیتهای ایران در زمینه تحقیق و توسعه هسته‌ای متوقف یا کُند نخواهد شد/ مذاکره کنندگان کشورمان هیچ حرف زوری را نباید از طرف مقابل قبول کنند/ روابط آژانس با ایران باید متعارف و غیرفوق العاده باشد

مدیر بازدید : 259 جمعه 22 فروردین 1393 نظرات (0)

به گزارش بیت الزهرا(س) تیم محتوایی سایت بیت الزهرا سلام الله علیها سلسله مطالبی را با استفاده از کتاب بیت الاحزان شیخ عباس قمی که شیخ ،خود از منابع معتبری همچون ارشاد مرحوم مفید و... استفاده نموده است؛برای تان آماده کرده تا با هم نگاهی به گوشه ای از جریان سقیفه در ایام فاطمیه داشته باشیم.بخش پنجم آن را در زیر می خوانید :

"گوشه ای از جریان سقیفه"

روایت ابن ابی الحدید

ابن ابی الحدید از کتاب (السقیفه) به اسنادش تا امام باقر (ع) روایت کرده که امیر المومنین (ع) ، حضرت فاطمه (س) را سوار دراز گوشی کرد و شبانه او را در خانه ی انصار برد، هم خودش و هم حضرت فاطمه از آنان طلب یاری کنند ؛ ولی آنها میگفتند : ای دختر رسول الله ! از قبل با این مرد بیعت کرده ایم ، اگر پسر عمویت زودتر از ابوبکر نزد ما می آمد، ابوبکر را به جای او قرار نمی دادیم.

امیر المومنین(ع) فرمود : آیا جنازه ی رسول لله را در خانه اش رها میکردم و تجهیزش را انجام نمیدادم و نزد مردم میرفتم تا درباره ی ملکش با آنان کشمکش نمایم؟!

حضرت زهرا(س) فرمود : ابوالحسن جزآنچه سزاوار او بود انجام نداد،وآنها کاری را انجام دادند که خداوند از آنان درباره ی آن کار از آنان حسابرسی خواهد کرد.

غاصبان به اجبار بیعت میگیرند

ابن ابی الحدید وسلیم بن قیس از براء بن عازب روایت کرده اند که گفت:من همیشه محب بنی هاشم بودم ووقتی رسول الله از دنیا رفت مانند شخص سرگردان شتابان شدم،باآن ناراحتی که برای وفات آن حضرت داشتم ،پس نزد بنی هاشم پیش پیامبر (ص) در حجره میرفتم و می آمدم دنبال بزرگان قریش می گشتم.در همین حال دیدم ابوبکر و عمر نیستند و ناگهان از کسی شنیدم که میگوید :جمعیت در سقیفه بنی ساعده هستند . ناگهان دیدم کس دیگری میگوید :و با ابوبکر بیعت شد.

طولی نکشید که ناگهان دیدم ابوبکر آمدو همراهش عمر ، ابو عبیده و عده ای از اصحاب سقیفه هستند در حالی که کمر بند های صنعانی به کمر بسته بودند و به هرکس میرسیدند بدون استثنا او را به سختی میزدند ، جلو می انداختند ، و دستش را دراز میکردند و به دست ابوبکر می کشیدند که با او بیعت کند حال چه او بخواهد چه ابا کند.

مدیر بازدید : 255 جمعه 22 فروردین 1393 نظرات (1)

پوستر/ جهادی برای خشکاندن گناه

 


 

 

كسي را مي بينيد خلافي مر تكب مي شود، دروغي را ، غيبتي را ، بي اعتنايي به محرمات دين را ، بي اعتنايي به مقررات را ، پوشش نامناسب را ، هر كدام از اين كارها را كسي انجام داد يك كلمه،لازم نيست با خشم باشد، يك كلمه آسان بگوييد اين كار شما خلاف است، نكنيد.شما بگوييد، ديگري بگويد گناه در جامعه مي خشكد.

(سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان و دانش آموزان 1370/8/15)


برای دریافت تصویر با سایز بزرگ،به روی آن کلیک نمایید.

قدير رمضاني بازدید : 263 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)
خدا حافظ XP : پايان رسمي پشتيباني مايکروسافت از ويندوز محبوب ايکس پي

goodbye xp

سه شنبه هفته جاری، مایکروسافت براساس برنامه‌های خود، پشتیبانی از ویندوز ایکس‌پی را به پایان برد. با در دسترس قرار‌دادن بروزرسانی ویندوز 8.1، ویندوز ایکس‌پی از لیست پشتیبانی مایکروسافت رخت بسته و این کمپانی، مونس 12 ساله‌ی شماری از کاربران مخصوصاً در کشورمان را از لیست پشتیبانی خود کنار گذاشت.


عدم پشتیبانی از یک سیستم‌عامل به معنای عدم بروزرسانی و در نتیجه بالارفتن خطر آلودگی ابزار‌های مجهز به این نسخه از سیستم‌عامل است. در کشور ما نیز بسیاری از سازمان‌ها و ادارات به موجب کار با برخی از نرم‌افزار‌ها یا زمان‌بر بودن پروسه‌ی تعویض سیستم‌عامل و آموزش پرسنل، هنوز از سیستم‌عامل ایکس‌پی استفاده می‌کنند. مایکروسافت برای سازمان‌هایی با این شرایط، امکان پشتیبانی از طریق پرداخت مبلغی به‌عنوان حق اشتراک را در نظر گرفته است که در مواقع ضروری و مورد نیاز، با ارائه‌ی پچ‌ها و بروزرسانی‌ها از آن‌ها حمایت خواهد کرد. اما در هر حالت ردموندی‌ها بروزرسانی به نسخه‌های جدیدتر را مناسب‌تر عنوان می‌کنند.

درصورتی که هنوز از نسخه‌ی ایکس‌پی سیستم‌عامل مایکروسافت استفاده می‌کنید، بهتر است سیستم خود را به نسخه‌های جدیدتر بروز کنید. براساس آمار منتشر شده توسط NetMarketShare، در حال حاضر در حدود 25 درصد از کاربران از ویندوز ایکس‌پی استفاده می‌کنند. در این آمار نسخه‌های مورد استفاده در دستگاه‌های ATM احتساب نشده است. در حدود 95 درصد از کل دستگاه‌های ATM ‌مورد استفاده در سراسر جهان از ویندوز ایکس‌پی استفاده می‌کنند.

goodbye xp

NCR، کمپانی تولیدکننده‌ی دستگاه‌های ATM اعلام کرده است که در حال بروزرسانی سیستم‌عامل دستگاه‌های ATM بوده و تا امروز حدود 20 درصداز کل تولیدات خود را به نسخه‌ی جدیدتر بروز کرده است. هرچند این میزان بسیار کم بوده و این کمپانی اعلام کرده است که بانک‌ها تمایلی به بروزرسانی نداشته و غالب بانک‌ها تمایل به پرداخت مبلغ تعیین شده به مایکروسافت برای دریافت بروزرسانی‌ها دارند.

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، بسیاری از دولت‌ها نیز به این نسخه از ویندوز وابسته هستند که از جمله‌ی ان می‌توان به بریتانیا و هلند اشاره کرد. از جمله‌ی بزرگ‌ترین کشورهایی که پروسه ی بروزرسانی برای آن‌ها بسیار وقت‌گیر خواهد بود، کشور چین است که در حدود نیمی از پی‌سی‌های موجود در این کشور از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند.

امروز وقت آن رسیده است تا از ایکس‌پی خداحافظی کنیم. ویندوز ایکس‌پی یکی از سیستم‌عامل‌هایی است که در دوران حیات آن اینترنت به دوران اوج خود رسیده است. شاید بتوان لقب اولین سیستم‌عامل جذاب را به ایکس‌پی داد.


منبع : گجت نیوز | gadgetnews.ir
سجاد عبداللهی بازدید : 250 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)
قیمت آنلاین_لپ تاپ؛ث
اكثر كاربران كامپيوتر نسبت به داشتن يك لپ‌تاپ به جاي PC علاقه نشان مي‌دهند و از شخصي بودن اين وسيله كه هميشه مي‌تواند آنها را همراهي كند، لذت مي‌برند.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛ اكثر كاربران كامپيوتر نسبت به داشتن يك لپ‌تاپ به جاي PC علاقه نشان مي‌دهند و از شخصي بودن اين وسيله كه هميشه مي‌تواند آنها را همراهي كند، لذت مي‌برند.در اين ميان برخي از كاربران براساس سليقه خود به طراحي لپ‌تاپ‌ها و رنگ‌هاي آنها اهميت فراواني مي‌دهند و برخي ديگر به برند آن توجه دارند. اما كنار اين دسته از كاربران افرادي هستند كه تنها براساس كارآيي لپ‌تاپ و مناسب بودن قيمت آن به خريد مي‌پردازند و اهميت چنداني به شكل ظاهري و يا برند آن نمي‌دهند.
اصلي‌ترين مولفه در انتخاب لپ‌تاپ از سوي هر فرد بايد تعيين شود كه اساس آن نيازسنجي است و كاربر بايد با توجه به اينكه كامپيوتر را براي چه كاربردي مي‌خواهد، اقدام به خريد دستگاهي متناسب با نيازش كند.
دومين مولفه در خريد لپ‌تاپ كيفيت خدمات است می توان گفت خدمات پس از فروش مساله‌اي مهم است كه بايد مورد توجه خريداران باشد.  
برند لپ‌تاپ نيز مولفه سومي است كه مي‌توان در هنگام خريد به آن توجه كرد و كارشناسان معتقدند اعتبار شركت‌هاي سازنده لپ‌تاپ مي‌‌تواند ايجاد اعتماد بيشتري براي خريدار كند.
در این روزهای آخر سال بازار کامپیوتر هم ،دچار تب و تاب شده ما در اینجا لیستی از لپ تاپ هایی که خریداران نسبت به انتخاب آنها بیشتر علاقه مند نشان داده اند را در اختیارتان قرار داده ایم تا انتخاب خود را با سایر خریداران محک بزنید.

برند-مدل

قیمت(تومان)

گارانتی

Asus

 

Asus-Nseries-N550JV-i7-8-1T-4G-Win8-Touch

3.900.000

آواژنگ+طلایی لوتوس+عیدی لوتوس

Asus-Kseries-K56CB-i7-6-1T-2G

2,690,000

آوات+ طلایی لوتوس+عیدی لوتوس

Asus-Kseries-K56CB-i5-6-1T-2G

2.430.000

آواژنگ+طلایی لوتوس+عیدی لوتوس

Asus-Xseries-X550LC-i5-4-750-2G-

1.990.000

الماس+طلایی لوتوس+عیدی لوتوس

Asus-Xseries-X550CC-i5-4-750-2G

1.970.000

الماس+طلایی لوتوس+عیدی لوتوس

Lenovo

 

Lenovo-Ideapad-S510-i7-8-1TB-2G

2,210,000

الماس+طلایی لوتوس+عیدی لوتوس

Lenovo-Essential-G500-i7-6-1T-2G

2,120,000

امرتات + طلایی لوتوس+عیدی لوتوس

Acer

 

Acer-Aspire-V3-571G-i5-6-1T-2G

2,010,000

سازگار+طلایی لوتوس+عیدی لوتوس

Acer-Aspire-E1-572-i5-6-1T-2G

1,800,000

سازگار+طلایی لوتوس+عیدی لوتوس

Acer-Aspire-E1-572-i3-4-500-1G

1,360,000

الماس +طلایی لوتوس+عیدی لوتوس

Dell

 

DELL-Inspiron-5537-i7-4-500-2G

2,125,000

آواژنگ+طلایی لوتوس+عیدی لوتوس

Dell-Inspiron-3521-i5-4-1T-2G

1.870.000

آواژنگ+طلایی لوتوس+عیدی لوتوس

مدیر بازدید : 548 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (1)

دوشنبه, در, کوچه
.................................................. ........
علی فانی


زیر باران, دوشنبه بعد از ظهر, اتفاقی مقابلم رخ داد
وسط کوچه ناگهان دیدم, زن همسایه بر زمین افتاد

سیب ها روی خاک غلتیدند, چادرش در میان گرد و غبار
قبلا این صحنه را... نمیدانم, در من انگار میشود تکرار



دانلود با کیفیت عالی با حجم 6.72 مگابایت
دانلود با کیفیت عادی با حجم 2.26 مگابایت

 

بقیه در ادامه مطلب...

هادی خضری بازدید : 270 چهارشنبه 20 فروردین 1393 نظرات (2)

 



...سید شهیدان اهل قلم

.عجب از ما واماندگان زمین گیر که در جستجوی شهدا ، به قبرستان ها می آییم

 

 

 

 

شهید سید مرتضی آوینی در شهریور سال 1326 در شهر ری متولد شد تحصیلات ابتدایی

و متوسطه‌ی خود را در شهرهای زنجان، کرمان و تهران به پایان رساند و سپس به عنوان

دانش‌جوی معماری وارد دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد او از کودکی با هنر

انس داشت؛ شعر می‌سرود داستان و مقاله می‌نوشت و نقاشی می‌کرد تحصیلات

دانشگاهی‌اش را نیز در رشته‌ای به انجام رساند که به طبع هنری او سازگار بود ولی بعد از

پیروزی انقلاب اسلامی معماری را کنار گذاشت و به اقتضای ضرورت‌های انقلاب به

فیلم‌سازی پرداخت...

 

                             (برای خواندن ادامه زندگی نامه به ادامه مطلب بروید)

هادی خضری بازدید : 223 چهارشنبه 20 فروردین 1393 نظرات (0)

شهادت در رکاب امام خميني زيباست اما دفاع از ولي فقيه حاضر از آن زيباتر است.

خون دادن براي امام خميني زيباست اما خون دل خوردن براي امام خامنه اي از آن هم زيباتر است.

 

جاذبه خاک به ماندن میخواند آن عهد باطنی به رفتن ...

 

عقل به ماندن میخواند و عشق به رفتن ...

 

و این هر دو را خداوند آفریده است تا وجود انسان ، در آوارگی و حیرت میان عقل و عشق

 

معنا شود.

ایمان ژرف ترین پیوندهاست و فراتر از حسب و نسب و خون و نژاد می نشیند. ایمان ،

بهشت گمشده ی وجود است که انسان ، با گذر از تعلقات،آن را در خود باز خواهد یافت ؛

گنجینه ای است آسمانی ، زاد راه سفر زمینی انسان.



تعداد صفحات : 35

درباره ما
Profile Pic
وبسايت رسمي كانون فرهنگي هنري هجرت شهرستان آمل روستاي هندوكلا در سال 1392 تاسيس گرديده و تا حدودي تمامي اخبار و رويدادها و مطالب اعم از داخلي و خارجي را در خود گنجانده است. اميد است كه زحمات بي دريغ و شبانه روزي اعضاي اين كانون فرهنگي هنري مورد توجه خداوند متعال قرار گيرد. ان شاء الله
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • معرفی

    از انتخاب شما متشکریم.هرگونه نظر،انتقاد،پیشنهاد راجع به این وب سایت و مطالب آن را میتوانید به سامانه پیامک 5000515131 ارسال یا با شماره تماس 01143251145 ارتباط بر قرار کنید.

    آمار سایت
  • کل مطالب : 347
  • کل نظرات : 78
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 163
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 202
  • باردید دیروز : 46
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 379
  • بازدید ماه : 335
  • بازدید سال : 2,146
  • بازدید کلی : 256,498
  • کدهای اختصاصی
    تبادل لینک هوشمند

    تبادل لینک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان آمل روستای هندوکلا وآدرس http://hejratamol.rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

      عنوان :
      آدرس :
      کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد

      استخاره با قرآن کریم
      کانون هجرت هندوکلا

      مجله نایت پلاس