loading...
کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) آمل
مدیر بازدید : 259 پنجشنبه 22 اسفند 1392 نظرات (0)

به گزارش بیت الزهرا(س) به نقل از گروه فرهنگی مشرق وحید جلیلی مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در ابتدای این نشست وضعیت سینمای انقلاب را از سه زاویه مورد بحث قرار داد و گفت: ‌وقتی کار واجبی روی زمین مانده است انجام دادن کار مستحب درست نیست؛ همانطور که در حال حاضر اگر چه فیلم‌های خوبی ساخته می‌شود اما واجب و اولی ساخت فیلم‌های دیگری است.

مشخص است که طراحی دشمن به کجا رسیده و نقطه‌ای مثل سینما را حساس تشخیص داده اما در چنین شرایطی مجموعه دستگاه‌های مدیریت فرهنگی کوچکترین اهمیتی به این حوزه نداشته‌اند و در سایر زمینه‌ها مشغول شده‌اند بطوری‌که این کوتاهی سایر کارهای خوبشان را هم زیر سوال می‌برد. مثلا حوزه هنری با گذشت 4 سال از فتنه 88 کارهای بسیاری ساخته که هیچ کدام درباره فتنه نیست علیرغم این همه تاکید رهبری و تلاش‌های بچه حزب‌الهی‌ها چرا باید یک قرارگاه مهم هنری تا این حد مهمترین مسئله سی سال اخیر بی‌توجه بوده در حالیکه می‌بیند دشمن اینقدر روی این موضوع مانور می‌دهد . نمی‌شود گفت ما فقط می‌خواهیم کار خوب ارائه دهیم و اصلا برای ما مهم نیست که اولویت رهبری چیست.

رضوان درکایی بازدید : 246 پنجشنبه 22 اسفند 1392 نظرات (0)

نظام اسلامی رونق اقتصادی بدون عدالت اجتماعی را قبول ندارد/ وضع طبقات محروم در هرگونه پیشرفت اقتصادی باید بهبود یابد/ اقتصاد را قوی و مستحکم کنیم تا دشمن مأیوس شود/ اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیریت جهادی است/ موانع مزاحم پیش روی فعالان اقتصادی برداشته شود:


قدير رمضاني بازدید : 210 پنجشنبه 22 اسفند 1392 نظرات (1)

پایگاه خبری تحلیلی تازه (tazehnews.com) :

درخواست ناسا از مردم برای نجات زمین

سازمان فضایی آمریکا ( ناسا) با برگزاری مسابقه ای از افرادی که با توجه به علایق شخصی دارای تلسکوپ های قوی هستند، خواست سیارک های در حال چرخش اطراف زمین را رصد و آنهایی که ممکن است خطرناک برای زمین باشند، اعلام کنند.

 

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری سی نت cnet ، ناسا تعهد کرده است که به برندگان این مسابقه 35 هزار دلار جایزه بدهد .

 

در حال حاضر میلیون ها سیارک در حال گردش در منظومه شمسی ما هستند و نگرانی انسان ها بر روی زمین این است که این سیارک ها به زمین برخورد نکند.

 

برخی از دانشمندان براین باورند که انقراض نسل دایناسورها نیز در اثر برخورد یک سیارک با زمین رخ داد.

 

در حال حاضر دانشمندان از برخورد شهاب سنگ هایی مانند شهاب سنگ آپوفیس که الگوی حرکتی آن نشان می دهد احتمال دارد در سال 2036 با زمین برخورد کند، نگران هستند.

 

پیش از این نیز شهاب سنگ چلیابینسک در 27 بهمن 1391 با سرعت 54 هزار کیلومتر بر ساعت (تقریبا معادل با 44 برابر سرعت صوت ) ، از فراز منطقه اورال جنوبی روسیه عبور کرد و در بالای شهر چلیابینسک متلاشی شد. برخورد تکه های این شهاب سنگ با زمین خسارات زیادی بر جای گذاشت .

 

دانشمندان با استفاده از روش های تشخیص و تعقیب فعلی تنها قادر هستند یک درصد از سیارک هایی را که به دور خورشید در حال دوران هستند ، شناسایی کنند و همین موضوع باعث شده تا دانشمندان ناسا بیش از پیش به فکر این اجرام آسمانی به شدت خطرناک باشند.

 

ناسا اعلام کرد که هدف از برگزاری چنین مسابقه ای این است که ساکنان زمین با استفاده از میکروسکوپ های قوی در تلاش برای رصد سیارک ها باشند.

 

ناسا گفت : پس از برپایی این مسابقه در صورتی که الگوی حرکتی سیارکی خطرناک تشخیص داده شود ، از امکانات و تجهیزات سازمان برای رفع این خطر و تغییر الگوی حرکتی سیارک استفاده می شود.

 

این مسابقه از 26 اسفندماه امسال ( 17 مارس ) آغاز می شود و تا شش ماه دیگر ادامه دارد.

قدير رمضاني بازدید : 257 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)

معاون حمل و نقل پلیس راهور ناجا بیشترین تصادفات اتوبوس‌های بین شهری از ساعت 12 تا 6 بامداد رخ می‌دهد گفت:در 9 ماه نخست امسال بیشترین تصادفات مربوط به اتوبوس‌های بین شهری در استان‌های اصفهان، سمنان، خراسان رضوی، قم و آذربایجان شرقی رخ داده است. به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ وهاب زاده، در همایش فوق تخصصی بررسی سوانح جاده‌ای با تاکید بر اینکه در 9 ماه اول سال جاری 51 درصد رانندگان در تصادفات فوتی و جرحی مقصر بوده‌اند، افزود: در تصادفات اتوبوس های بین شهری راننده عامل اصلی است که به دلیل عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه، خستگی و خواب آلودگی و انحراف به چپ از مهمترین عوامل بروز تصادفات در جاده‌های بین شهری بوده است. معاون حمل و نقل پلیس راهوار ناجا، اظهار داشت: بیشترین تصادفات اتوبوس‌های بین شهری از ساعت 12 تا 6 بامداد رخ می‌دهد. وی با اشاره به استان‌های پر تصادف خاطر نشان کرد: در 9 ماه نخست امسال بیشترین تصادفات مربوط به اتوبوس‌های بین شهری در استان‌های اصفهان، سمنان، خراسان رضوی، قم و آذربایجان شرقی رخ داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ وهاب زاده، در همایش فوق تخصصی بررسی سوانح جاده‌ای با تاکید بر اینکه در 9 ماه اول سال جاری 51 درصد رانندگان در تصادفات فوتی و جرحی مقصر بوده‌اند، افزود: در تصادفات اتوبوس های بین شهری راننده عامل اصلی است که به دلیل عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه، خستگی و خواب آلودگی و انحراف به چپ از مهمترین عوامل بروز تصادفات در جاده‌های بین شهری بوده است.

معاون حمل و نقل پلیس راهوار ناجا، اظهار داشت: بیشترین تصادفات اتوبوس‌های بین شهری از ساعت 12 تا 6 بامداد رخ می‌دهد.

وی با اشاره به استان‌های پر تصادف خاطر نشان کرد: در 9 ماه نخست امسال بیشترین تصادفات مربوط به اتوبوس‌های بین شهری در استان‌های اصفهان، سمنان، خراسان رضوی، قم و آذربایجان شرقی رخ داده است.

به گفته وهاب زاده، 17 درصد تصادفات اتوبوس‌های بین شهری با عابرین پیاده و 83 درصد تصادفات اتوبوس‌های بین شهری با وسائل نقلیه بوده است.

95 درصد تصادفات کشور جاده‌ای است

در این همایش همچنین دکتر داود فدایی- رئیس کمیته تخصصی بررسی تصادفات دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر ضرورت ایجاد کمیته تخصصی بین دانشگاه‌های کشور برای بررسی علمی و تخصصی موضوع تصادفات، ادامه داد: کمیته تخصصی دانشگاه های کشور باید متشکل از متخصصین دانشگاه، متخصصین صنعت، سیاستگذاران و برنامه ریزان و نمایندگان پلیس باشد.

فدایی با بیان اینکه دانشگاه نگاه آموزشی دارد، افزود: در کشور ما عامل 97.5 درصد تصادفات جاده‌ای کشور راننده است بنابراین باید با کمک دانشگاه‌ها سیستم‌های یاور راننده در اتوبوس‌ها نصب شود تا این سیستم‌ها در مواقع عدم تمرکز به کمک راننده بیایند.

بیشترین مشکلات اتوبوس‌ها

مهندس محمد طاهریان- نماینده شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران طی سخنانی در این همایش با اشاره به گزارش مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین، خاطر نشان کرد: 66 درصد اتوبوس‌های مراجعه کننده به این مراکز مشکلی نداشته‌اند ودر مقابله 13 درصد اتوبوس‌ها مردود شدند و  21 درصد بعد از رفع عیب و در مراجعه دوم به مرکز معاینه فنی دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در بررسی‌های مراکز معاینه فنی 21 درصد اتوبوس‌های مراجعه کننده دارای مشکل ترمز بوده‌اند.

مدیر بازدید : 190 یکشنبه 18 اسفند 1392 نظرات (0)

به گزارش بیت الزهرا(س) به نقل از فرهنگ نیوز، حسن رحیم‌پور ازغدی ظهر روز یکشنبه در نشست بررسی ریشه‌های فکری جریان‌های افراطی در جهان تشیع که در تالار اهل‌بیت(ع)، به همت دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان برگزار شده بود، اظهار کرد: با تعالیم اهل‌بیت(ع) بیشترین مبارزات با افراطی‌گری در این مذهب صورت گرفت و مذهبی که همواره تحت فشار بوده چراکه با انواع حکومت‌های غیرالهی مبارزه کرده است.

تنها موردی که در حکومت علی (ع) مرتد اعلام شده است افراطیان شیعه بوده‌اند و امام علی (ع) کسی را به جرم ارتداد ایمانی اعدام نکرد مگر کسانی که علی را الله نامیدند. علی (ع) معتقد بود اگر در این مورد سکوت می‌کرد همان بلایی که بر سر مسیحیت آمد بر سر تشیع می‌آمد، گروه دیگری که به اسلام ضربه می‌زنند کسانی هستند که مقام اهل‌بیت(ع) را تنزل می‌بخشند و گروه دیگر اهانت‌کنندگان به مقدسات هستند.

افراطیان برای القای شور تصنعی در مجالس عزاداری امام حسین(ع) به هر کاری متوسل می شوند

کسانی که در حق ائمه غلو می‌کنند اغلب به دنبال منفعت خود هستند و برخی دیگر از روی جهالت به این افراط روی می‌آوردند، این خط عوام فریبی از زمان پیامبر (ص) شروع شد و جریان‌های افراطی در انقلاب اسلامی ما نیز وجود داشتند که با شاه مصالحه و با امام خمینی(ره) مخالف بودند.

افراطیان در دل مرض دارند، امروز نیز برخی در مجالس عزاداری امام حسین (ع) تنها برای القای شور تصنعی به دروغ و هر کار دیگر متوسل می‌شوند این افراد حتی در زمان امام صادق (ع) نیز وجود داشتند و به دنبال کسب منفعت برای خود بودند. اولین هسته‌های بابیت و بهاییت عده‌ای نماز شب‌خوان جاهل بودند و جاهلان قربانیان این جریان هستند.

قدير رمضاني بازدید : 266 یکشنبه 18 اسفند 1392 نظرات (0)

دنیای فناوری همیشه در حال پیشرفت است. اما اگر عمیق‌تر به این قضیه نگاه کرده باشید قطعاً دریافته اید که برخی از آنها ماندگار و آینده دار می شوند و سرانجام زندگی شما را در عمل متحول می کنند و برخی دیگر در همان اوایل راه از گود خارج می شوند. دانشگاه ام.آی.تی به عنوان یکی از طلایه داران حقیقی دانش و فناوری در جهان، ۱۰ فناوری رو به رشد را که به نظر محققان آن مطمئناً زندگی همه ما را تحت تأثیر خود قرار خواهند داد مورد بررسی قرار داده است. در ادامه مطلب به اجمال، شما را با این ده فناوری تأثیر گذار آشنا می کنیم...

مدیر بازدید : 195 یکشنبه 18 اسفند 1392 نظرات (0)

بحث تداخل ایام فاطمیه و آغاز سال جدید که نوروز نامیده می شود، بحث این روزهای رسانه ها و مردم شده است.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، برخی افراد بر محدودکردن ایام فاطمیه در دو، سه روز حول روز شهادت حضرت زهرا(س) که به فاطمیه دوم شهرت دارد، بسنده می کنند و عده ای دیگر، نظر متفاوتی در این زمینه دارند.

براساس این گزارش، تعداد معدودی نیز هستند که البته علیرغم هیاهوهای رسانه ای در این زمینه و تکرار این شبهه که شیعه، ملت گریه است، می کوشند تا به زعم خود در رابطه میان محبان و آل الله(ع) خدشه وارد کنند و البته کمیت و کیفیت این جماعت بسیار اندک است.

"خیبرآنلاین" در روز 26 بهمن با انتشار مطلبی نوشت: "امروز گفتیم تا فردا نگویند نمی دانستیم؛ سراسر نوروز 93 مقارن با ایام فاطمیه است" و طی آن به برنامه ریزان، به ویژه مسئولان صداوسیما یادآوری و تذکر داد تا در چیدمان برنامه های خود به این اصل مهم دقت کنند که سراسر نوروز امسال با ایام عزای اهل بیت(ع) متقارن شده است.

در ذیل همین مطلب، مخاطبان گرانقدر نظرات و دیدگاه های خود را مطرح کردند و البته بازتاب آن نیز در سایر رسانه ها متفاوت بود. برخی از آن استقبال کردند و برخی دیگر با اهدای القابی مانند خشک مقدس و...، واکنش انتقادی نشان دادند.

 

قدير رمضاني بازدید : 235 شنبه 17 اسفند 1392 نظرات (0)
 

 

شاید تصور کنید رهبری روبات های قاتل خودکار دنیا تنها در دستان ایالات متحده یا ژاپن باشد و فقط این دو کشور مشغول کار بر روی چنین پروژه هایی باشند. اگر چه مطمئنا هر دو کشور بر روی نسخه های ویژه خود از سربازهای رباتیک کار می کنند. اما اکنون روسیه هم به این گروه اضافه شده و در حال استخدام گروهی «پلیس آهنی» برای مبارزه با تروریستها است.

متخصصان تکنولوژی روسی در حال توسعه مجموعه ای از ربات ها هستند که به طور ویژه برای نبرد در اردوگاه های تروریست ها و خنثی کردن فعالیت های تروریستی طراحی شده اند. Dmitry Rogozin معاون نخست وزیر روسیه می گوید از این روبوکاپ ها برای پاک سازی مناطق مورد حمله تروریست ها استفاده خواهد شد.

دیگر تکنولوژی های ضد تروریسم مانند سیستم های دید از پشت دیوار و شناسایی تیراندازان از فاصله دور هم در این ربات ها به کار گرفته خواهند شد. البته وی در خصوص زمان احتمالی استفاده از این ربات ها در سرویس های امنیتی و اطلاعاتی کشورش چیزی نگفته است.

اگرچه نباید فراموش کرد این تکنولوژی ها هنوز بسیار جوان هستند. و اغلب آنها فعلا مانند هواپیماهای بدون سرنشین، به کنترل انسانی از راه دور نیاز دارند. اما ربات های خودکاری که روسیه امیدوار است روزی آنها را به خدمت بگیرد، احتمالا از نسلی هستند که می توانند خودشان به تنهایی وارد عمل شده و تصمیم گیری نموده و با قصد کُشتن شلیک کنند. در این میان هیچ عامل انسانی هم دخالتی نخواهد داشت. در واقع این یک مرحله جلوتر از رویای پلیس های سایبرگی (انسان-ماشین) است!

هرچند ربات های کاملا خودکار که بدون دخالت انسان بتوانند وارد میدان نبرد شوند، هنوز راه زیادی تا واقعیت داند و پیش بینی می شود این جنگجوها ۲۰ تا ۳۰ سال آینده جزو رویاهای دولتمردان باقی بمانند.

اما مساله اینجا است که در صورت تولید چنین موجوداتی تکلیف قوانین سه گانه رباتیک وضع شده توسط آیزاک آسیموف، ویروسها، هک شدن سیستم این موجودات مخوف و سواستفاده از آنها و در نهایت امنیت انسان ها چه می شود؟ آیا قرار است داستان ترمیناتور رنگ واقعیت به خود بگیرد؟
مدیر بازدید : 207 جمعه 16 اسفند 1392 نظرات (0)

گزیده‌ای از مباحث مطرح شده در پنجمین جلسه از قسمت دوم مباحث «تنها مسیر» استاد پناهیان

از کجا بفهمیم که شهوت پنهان داریم؟ / از روی آثار شهوات پنهان: عصبانی‌ شدن‌های بی‌خود یا بیش از حد،  منفی‌بافی،  غم و اندوه بی‌جا

حالا از کجا بفهمیم که شهوت پنهان داریم؟ از روی آثار شهوات پنهان خودمان می‌توانیم به وجود آنها در خودمان پی ببریم. مثلاً یکی از آثار بدی‌های پنهان، عصبانی‌ شدن‌های بی‌خود است. بعضی‌ها سر یک چیزهایی، زیادی عصبانی می‌شوند(بیش از حدّ عصبانی می‌شوند) مثلاً کسی یک کاری می‌کند که شما خیلی عصبانی می‌شوید و به‌هم می‌ریزید، در حالی که واقعاً آن کار نباید شما را این‌قدر عصبانی می‌کرد. در برخی از این مواقع باید بفهمید که ایراد شما از یک جای دیگری است. باید ببینید کدام شهوتِ برآورده نشدۀ شماست که باعث عصبانیت شما شده؛ خواستۀ پنهانی که نمی‌توانید به کسی بگویید و حتی پیش خودتان هم حاضر نیستید به آن اعتراف کنید ولی برآورده نشدن آن دوست‌داشتنی پنهان، شما را به شدت عصبانی و ناراحت کرده است.
یکی دیگر از آثار شهوات پنهان این است که آدم منفی‌باف می‌شود. مثلاً بعضی‌ها همه‌چیز را به اوضاع و احوال مملکت ربط می‌دهند و مدام منفی‌بافی می‌کنند. به عنوان مثال وقتی می‌بینند که یک کسی از چراغ قرمز رد شده، شروع به سیاهنمایی اوضاع مملکت می‌کنند و همۀ نظام را زیر سؤال می‌برند فقط به خاطر اینکه یک نفر از چراغ قرمز عبور کرده است!

قدير رمضاني بازدید : 277 جمعه 16 اسفند 1392 نظرات (0)

 

السلام علیک یا بنت امیرالمومنین یا زینب کبری سلام الله علیها
موضوعات و پرسمان :
صفحـــــاتی از زندگی حضـرت زینب علیهاالسلام
مقام حدیثی حضرت زینب سلام الله علیها
القاب حضرت زینب سلام الله علیها
شکوفه بهشتی - میلاد حضرت زینب سلام الله علیها
خطابه های زینب کبرى سلام الله علیها
شخصیت حضرت زینب سلام الله علیها در حماسۀ عاشورا
تحلیلی بر کلام حضرت زینب سلام الله علیها که فرمود: «ما رایت الا جمیلا»
آیا حضرت عباس(علیه السلام) و حضرت زینب (سلام الله علیها) معصومند؟
حجاب های هفتگانه حضرت زینب سلام الله علیها چی بود؟
زینب (سلام الله علیها), آموزگار حیا و پاکدامنی
آیا حضرت زینب (س) زمان حضرت علی علیه السلام در کوفه به زنان درس می داد؟
آیا درسته که برخی قائلند قبر حضرت زینب سلام الله علیها در مصر است؟
فرهنگی و رسانه مذهبی :
گزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد پرستاران
کتابشناسی حضرت زینب کبری علیها السلام
دانلود کتاب، زینب عقیله بنی هاشم سلام الله علیها - رایانه و همراه
کتاب دانستنیهای حضرت زینب سلام الله علیها
اشعار با مضمون حضرت زینب سلام الله علیها
پیامک میلاد حضرت زینب کبری سلام الله علیها و روز پرستار
تصاویر ویژه میلاد زینب کبری سلام الله علیها
مولودی های تصویری ولادت حضرت زینب سلام الله علیها
شعر و سبک مداحی ویژه ولادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها
دانلود مولودی ولادت حضرت زینب سلام الله علیها
سخنرانی های کوتاه صوتی رهبر انقلاب پیرامون حضرت زینب سلام الله علیها و پرستار
صوتی-آیت الله جوادی آملی - زینب کبری سلام الله علیها همچون علی علیه السلام
ویژه نامه سال 1390
ویژه نامه بهار سال 1391
ویژه نامه سال 1392
نرم افزار:
نرم افزار ویژِه ی ولادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها
نرم افزار دویست داستان از فضایل ،مصایب و کرامات حضرت زینب (س)(موبایل)
نرم افزار دويست داستان از فضايل و کرامات حضرت زينب (س) (تولید اسک دین)

 

تعداد صفحات : 35

درباره ما
Profile Pic
وبسايت رسمي كانون فرهنگي هنري هجرت شهرستان آمل روستاي هندوكلا در سال 1392 تاسيس گرديده و تا حدودي تمامي اخبار و رويدادها و مطالب اعم از داخلي و خارجي را در خود گنجانده است. اميد است كه زحمات بي دريغ و شبانه روزي اعضاي اين كانون فرهنگي هنري مورد توجه خداوند متعال قرار گيرد. ان شاء الله
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • معرفی

    از انتخاب شما متشکریم.هرگونه نظر،انتقاد،پیشنهاد راجع به این وب سایت و مطالب آن را میتوانید به سامانه پیامک 5000515131 ارسال یا با شماره تماس 01143251145 ارتباط بر قرار کنید.

    آمار سایت
  • کل مطالب : 347
  • کل نظرات : 78
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 78
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 85
  • باردید دیروز : 46
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 262
  • بازدید ماه : 218
  • بازدید سال : 2,029
  • بازدید کلی : 256,381
  • کدهای اختصاصی
    تبادل لینک هوشمند

    تبادل لینک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان آمل روستای هندوکلا وآدرس http://hejratamol.rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

      عنوان :
      آدرس :
      کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد

      استخاره با قرآن کریم
      کانون هجرت هندوکلا

      مجله نایت پلاس