loading...
کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) آمل
مدیر بازدید : 230 دوشنبه 23 دی 1392 نظرات (0)

پرسش سائل و پاسخ امام علی (ع)…….


سائل از گوشه‌ی مسجد برخاست ، پرسید:

یا علی ، به من بگو واجب کدام است ؟ واجب تر کدام است ؟

نزدیک کدام است ؟ نزدیک تر کدام است ؟

عجیب کدام است ؟ عجیب تر کدام است ؟

مشکل کدام است ؟ مشکل تر کدام است ؟

امیرالمومنین (ع) در پاسخ فرمود:

واجب ، ترک گناه است و واجب‌ تر از آن توبه‌ی از گناه است.

نزدیک ، قیامت است و نزدیک تر از آن مرگ است.

عجیب ، بی‌وفایی دنیاست و عجیب تر از آن دل بستن به این دنیای بی‌وفاست.

مشکل ، سرازیر قبر شدن است و مشکل تر از آن با دست خالی سرازیر قبر شدن است.

مدیر بازدید : 184 دوشنبه 23 دی 1392 نظرات (0)

حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر جواد سلیمانی امیری(محقق و پژوهشگر،  استاد حوزه و دانشگاه ،دکترای تاریخ و عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره))


مقدمه

در سال‌هاي اخير در کشور ما سخن از کوروش[1] به ميان آمده تا آنجا که برخي از دولتمردان از سنگ نبشته کوروش پرده برداري کرده‌ و برخی دیگر تعالیم او را در حدّ وحی خوانده اند و مدعی شده اند که با تعالیم کوروش می توان جوامع بشری را بر محور عدل اداره کرد، آنگاه به برخی از دانشجویان گفته چرا ما از رسول خاتم (صلي الله عليه و آله) که پیامبری از نسل عرب است باید تبعیت کنیم آیا بهتر نیست که از پیامبر ایرانی تبار یعنی کوروش کبیر تبعیت کنیم؟!

این نوشتار در صدد این نیست که تا به نقد و بررسی کفر یا ایمان کوروش بپردازد زیرا بررسی این موضوع مقاله و شاید کتاب مستقلی را می طلبد بلکه در صدد این است تا به این پرسش مهم پاسخ بگوید که آیا تجلیل از کوروش به خیر و صلاح جامعه اسلامی ایران است یا خیر؟ زیرا در شرایط کنونی ایران باید با بصیرت به مسائل فرهنگی نگریست و عواقب طرح برخی از افکار و اندیشه ها را پی گیری کرد. چه اینکه امیر مومنان(ع)می فرمود:

« قد فتح باب الحرب بينکم و بين أهل القبله  ألا یحمل هذا العَلَم إلا أهلُ البصر و الصبر و العلم بمواضع الحق»[2]

« دروازه جنگ بين شما و اهل قبله باز شده است کسي نمي‌تواند پرچم‌دار مبارزه اين ميدان باشد مگر اينکه درکارش اهل بصيرت و بردباري بوده و بداند کجا و چگونه موضع بگيرد.»

سجاد عبداللهی بازدید : 229 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)
در حالیکه دولت باراک اوباما تمام تلاش خود را به کار گرفته است که مانع تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران شود رسانه‌های این کشور با فرافکنی در مورد شمار سناتورهای موافق با تحریم‌های جدید و ممانعت از وتوی اوباما این خبر را پررنگ می‌کنند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، آسوشیتدپرس در این باره می‌نویسد :  هم اکنون 59 سناتور آمریکایی حامی طرح تحریم‌های جدید ایران هستند. در همین حال  سی‌ان‌ان به نقل از یک مشاور مجلس سنا ادعا می‌کند که  رقم غیررسمی حامیان تحریم، 77 نفر است. 

در گزارش آسوشیتدپرس آمده است:  تعداد حمایت کنندگان از طرح تحریم های آمریکا با در نظر گرفتن سناتور رابرت منندز  از ایالت نیو جرسی و پیشنهاد دهنده آن به 59 نفر رسیده است. 
پنی یانگ نانس مدیر اجرایی زنان نگران در مورد آمریکا با ارسال نامه ای از سناتورها به سبب حمایت از طرح تحریم های ایران تشکر کرد.
در این نامه ادعا شده است :« تحریم های قبلی ایران که کنگره تصویب کرد مقامات ایران را پای میز مذاکره آورد. این تحریم ها آنها را پای میز مذاکره نگه داشته است. در حالی که دولت آمریکا برای دستیابی به توافق نهایی تلاش می کند ، ما باید به فشارهای خود ادامه دهیم. این طرح با تلاش های دیپلماتیک دولت آمریکا مطابقت دارد زیرا فقط در صورت شکست مذاکرات یا اگر ایران توافق موقت را نقض کند،  تحریم های بیشتر اجرا می شود.با وجود این ، ما به سبب امنیت اسرائیل و سراسر خاورمیانه نباید اهمال کنیم.»
اگر چهل و سه یا همه چهل و پنج نماینده جمهوریخواه حمایت خود را از طرح تحریم ها اعلام کنند که تقریبا حمایت همه جمهوریخواهان محسوب می شود و حمایت آشکار شانزده دموکرات نیز وجود داشته باشد ، بقیه دموکرات ها در وضعی بد قرار می گیرند. دموکرات ها می گویند اگر پای رای گیری در میان باشد ، از این طرح حمایت می کنند ولی همراه با هم از این طرح حمایت نمی کنند.
 بر اساس قوانین موجود، در صورتی که 67 سناتور به طرحی رای مثبت بدهند، رئیس‌جمهور نمی‌تواند آن طرح را وتو کند.
محمد حسن زاده بازدید : 210 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (1)

خاطره تکان دهنده آیت الله مرعشی نجفی

 



 

حضرت آیت الله العظمی مظاهری در نقل خاطره‌ای از استادشان آیت الله مرعشی نجفی می‌فرمایند: «خدا رحمتش‌ کند، درجاتش‌ عالیست، عالی‌تر کند، مرحوم‌ آیت‌ الله مرعشی، من‌ مکاسب‌ پیش‌ ایشان‌ خواندم، هم‌ کفایه‌ خواندم، هم‌ مکاسب... ایشان‌ بنایشان‌ این‌ بود برای‌ این‌که‌ خسته‌ نشوند، یک‌ قصه‌ای‌ گاهی‌ اوقات‌ یا خیلی‌ از اوقات‌ در میان‌ درس‌ برای‌ شاگردها می‌گفتند و یکی‌ از قصه‌هایشان‌ این‌ بود که‌ می‌گفتند:

 

«پدر من‌ از علمای‌ نجف‌ بوده‌ یک‌ شاگرد سنی‌ داشت، این‌ فرد می‌خواست‌ برود کردستان‌ و کرمانشاه، با پدر من‌ خداحافظی‌ کرد و رفت، پدر من‌ آمد ایران‌ و رفت‌ مشهد، در زمان برگشت‌ قافله‌ ما غروب‌ به کرمانشاه رسید، من‌ خیلی‌ وحشت‌ کردم‌ که‌ حالا چه‌ می‌شود، آن‌ وقت‌ وضع‌ کرمانشاه‌ و وضع‌ کردستان‌ به خاطر شیعه‌ و سنی‌گری‌ خیلی‌ بد بود، ناگهان‌ آن‌ شاگرد من‌ پیدا شد، خیلی‌ با من‌ گرم‌ گرفت‌ و بالاخره‌ با زور و رودربایستی‌ من‌ را خانه برد‌ خیلی‌ هم‌ خدمت‌ کرد به‌ من، بعد آخر شب‌ به‌ من‌ گفت:‌ آقا ما یک‌ جلسه‌ای‌ داریم‌ شما بیاید برویم‌ توی‌ این‌ جلسه، گفتم‌ می‌آیم، خلاصه مرا بردند توی‌ آن‌ جلسه، وقتی‌ نشستم‌ توی‌ جلسه، دیدم‌ این‌ سبیل‌ گُنده‌ها، سبیل‌ کشیده‌ها می‌آیند، تعجب‌ کردم، چه‌ خبر است، یک‌ وقت‌ مَنقَلی‌ پر از آتش‌ که‌ آتش‌ زغالی‌ که‌ اَلُو داشت، این‌را هم‌ آوردند، یک‌ مجمع‌ را هم‌ آوردند گذاشتند روی‌ این‌ آتش‌ها، روی‌ این‌ منقل‌ .من‌ تعجب‌ کردم، ترس‌ هم‌ من‌را گرفته‌ بود که‌ این‌ها چه‌ کار می‌خواهند بکنند، یک‌وقت‌ دیدم‌ یک‌ جوانی‌ زیر غُل‌ و زنجیر، قیافه‌ای شبیه مردم‌ همدان‌ داشت، آوردند. یک‌ سفره‌ چرمی‌ هم‌ پَهْن‌ کردند، او را نشاندند روی‌ سفره‌ چرمی‌ و کسی‌ با یک‌ ضربت‌ گردنش ‌را زد، آن‌ مجمع‌ که‌ داغ‌ بود گذاشتند روی‌ گردن‌ این‌که‌ خون‌ بیرون‌ نیاید، غُل‌ و زنجیرها را هم‌ باز کردند این‌ هی‌ دست‌ و پا می‌زد این‌ها هم‌ قاه‌ قاه‌ می‌خندیدند. من‌ غش‌ کردم‌.

به ادامه مطلب مراجعه کنید...

تعداد صفحات : 35

درباره ما
Profile Pic
وبسايت رسمي كانون فرهنگي هنري هجرت شهرستان آمل روستاي هندوكلا در سال 1392 تاسيس گرديده و تا حدودي تمامي اخبار و رويدادها و مطالب اعم از داخلي و خارجي را در خود گنجانده است. اميد است كه زحمات بي دريغ و شبانه روزي اعضاي اين كانون فرهنگي هنري مورد توجه خداوند متعال قرار گيرد. ان شاء الله
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • معرفی

    از انتخاب شما متشکریم.هرگونه نظر،انتقاد،پیشنهاد راجع به این وب سایت و مطالب آن را میتوانید به سامانه پیامک 5000515131 ارسال یا با شماره تماس 01143251145 ارتباط بر قرار کنید.

    آمار سایت
  • کل مطالب : 347
  • کل نظرات : 78
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 331
  • باردید دیروز : 39
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 512
  • بازدید ماه : 1,052
  • بازدید سال : 2,863
  • بازدید کلی : 257,215
  • کدهای اختصاصی
    تبادل لینک هوشمند

    تبادل لینک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان آمل روستای هندوکلا وآدرس http://hejratamol.rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

      عنوان :
      آدرس :
      کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد

      استخاره با قرآن کریم
      کانون هجرت هندوکلا

      مجله نایت پلاس