loading...
کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) آمل
قدير رمضاني بازدید : 244 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)
همچنین به گزارش تسنیم، صادقی رئیس مدیریت بحران استان تهران با تأیید خبر گفت: با دوربین مرکز مدیریت بحران در حال مشاهده صحنه حادثه هستم. در خیابان لشکری، چهارراه مینا این هواپیما سقوط کرده است. یک تکه بزرگ هواپیما در محوطه و نیمه دیگر در پارک افتاده است. آتش‌نشانی و هلال‌احمر و ناجا در حال پاکسازی هستند. آتش‌سوزی ناشی از سقوط مهار شده است. ابعاد و تعداد تلفات معلوم نیست.

به گزارش نامه نیوز، همچنین محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس که ریاست مجلس را برعهده داشت با اشاره به سقوط هواپیمای مسافربری در فرودگاه مهرآباد، گفت: مطلع شدیم که هواپیمای مسافربری ساعتی قبل در حوالی فرودگاه مهرآباد سقوط کرده و تعدادی از هموطنان و تیم پرواز به لقاء حق پیوستند و حدود 9 نفر از سرنشینان به بیمارستان منتقل شدند. برای خانواده های سوگوار و معزا از خداوند صبر و اجر جمیل خواستاریم و برای برادران و خواهران گرانقدر تیم پرواز علو درجات مسالت داریم. 

وی افزود: از رییس کمیسیون عمران می خواهیم بررسی این حادثه را در دستور کار خود قرار دهند. با پیگیری های دولت و مجلس شاهد بهبود فضای پرواز بودیم. امیدواریم در خطوط پروازی شاهد بروز این چنین حوادثی نباشیم. 

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری:تیم بررسی سازمان هواپیمایی به محل سانحه اعزام شد

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری از اعزام تیم بررسی سازمان هواپیمایی به محل سانحه سقوط هواپیمای ایران ۱۴۰ سپاهان خبر داد.

حمید حبیبی اظهار کرد: صبح امروز یک فروند هواپیمای مسافربری ایران 140 که در ساعت 9:18 دقیقه در مسیر تهران - طبس پرواز کرده بود، دچار سانحه شد.
وی تصریح کرد: این هواپیما به شماره ثبت EP-GPA متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان حوالی ورزشگاه آزادی دچار سانحه شد.

به گزاش تسنیم، وی خاطرنشان کرد: به محض وقوع سانحه تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به محل سانحه اعزام شده اند و اطلاعات تکمیلی در اطلاعیه های بعدی به اطلاع عموم خواهد رسید.


برخی گزارش های جدیدتر نیز نیز حکایت از آن دارد که این هواپیما با ۵۰ نفر سرنشین هنگام بلند شدن از باند فرودگاه مهرآباد در انتهای باند دچار مشکل شده و بر فراز شهرک آزادی و نزدیکی اتوبان فتح دچار سانحه شده است. این در حالی است که گزارش های رسیده حکایت از جدا شدن یکی از بال‌های هواپیما بر فراز منطقه تهرانسر تهران دارد.

یک مقام آگاه در این باره به مهر گفت: در حال حاضر نیروهای امدادی و آتش نشانی راهی محل حادثه شده و هنوز میزان خسارات و تلفات مشخص نشده است. در حال حاضر ماموران انتظامی اجازه ورود خبرنگاران به محل حادثه را نمی‌دهند.

تاکنون 6 پیکر بی جان از میان لاشه های هواپیما بیرون کشیده شده است. آتش سوزی در محل حادثه مهار شده و نیروهای امدادی در حال جست‌وجو برای یافتن کشته ها و مجروحان این حادثه هستند.

شنیده می‌شود خلبان این پرواز اوکراینی بوده است؛ این در حالی است که هواپیمای ایران 140، نوعی پلت فرم بومی از هواپیمای آنتونوف اوکراین است و در سال‌های گذشته چندین سابقه سقوط از آن در میان سوانح هوایی کشورمان می‌توان یافت.

هواپیمای سقوط کرده با ساختمان‌های نظامی برخورد نکرده است

حمید حبیبی در گفت‌وگو با  ایسنا اظهار کرد: یک فروند هواپیمای مسافربری ایران 140 که در ساعت 9:18 دقیقه در مسیر تهران - طبس پرواز کرده بود، دچار سانحه شد.


به گفته وی این هواپیما به شماره ثبت EP-GPA متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان حوالی ورزشگاه آزادی دچار سانحه شده است.


حبیبی اظهار کرد: جزئیات این سانحه به زودی اعلام می‌شود.

مرگ 42 مسافر این هواپیما

روابط عمومی شرکت‌های هواپیمایی کشور نیز دقایقی قبل اعلام کرد: این هواپیما 42 مسافر داشت که در این حادثه 34 سال بزرگسال و 8 کودک کشته شدند.

آسوشیتدپرس: هواپیمای مسافربری کوچک ایرانی در حال تیک آف سقوط کرد/ ایران از سن بالای ناوگان هوایی رنج می برد

خبرگزاری آسوشیتدپرس با بازتاب خبر سقوط هواپیمای مسافربری ایرانی نوشت: یک هواپیمای مسافربری کوچک ایرانی روز یکشنبه در حال تیک آف از فرودگاه مهرآباد در نزدیکی پایتخت ایران سقوط کرد.

به گزارش نامه نیوز، خبرگزاری رسمی دولت ایرانی از کشته شدن 40 نفر در این حادثه خبر داد.

آسوشیتدپرس در این باره نوشت: این هواپیما که ایران 141 نام داشت و برای مسافت های کوتاه از آن استفاده می شود، در نزدیکی فرودگاه مهرآباد، در غرب تهران دچار حادثه شد.

این خبرگزاری در ادامه می نویسد: ایران از سلسله حوادث هوایی رنج می برد که علت آن سن بالای ناوگان و تعمیر و نگهداری ضعیف آن عنوان می شود. بسیاری از هواپیماهای بوئینگ که هم اکنون در ناوگان هوایی ایران هستند پیش از انقلاب سال 1979 خریداری شدند.

ایران 141، یک هواپیمای کوچک مسافربری است که در ایران و با تکنولوژی اوکراینی ساخته می شود.

خبرگزاری رویترز نیز در خبری با عنوان «یک هواپیما در فرودگاه مهرآباد ایران سقوط کرد» به حادثه سقوط این هواپیما اشاره کرد.

هواپیما سقوط کرده متعلق به سپاه نیست

سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، انتشار برخی اخبار را مبنی بر اینکه هواپیمای سقوط کرده در تهران متعلق به سپاه است، تکذیب کرد.

صبح امروز هواپیمای ایران 140 مسیر تهران - طبس متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان‌ایر هنگام بلند شدن از انتهای باند فرودگاه مهرآباد یک موتور خود را از دست داد و در شمال جاده مخصوص کرج سقوط کرد.

در همین راستا برخی از سایت‌ها این هواپیما را متعلق به سپاه پاسداران دانستند که این خبر از سوی سپاه تکذیب شد.

سقوط عجیبی است

یک از آتش نشان‌های حاضر در محل سقوط هواپیما مسافربری در گفت‌وگو با خبرنگار نامه نیوز گفت: علت سقوط این هواپیما مشخص نیست.

وی ادامه داد. این سقوط بسیار عجیب بوده است. مشخص نیست چگونه در این هوایپما در داخل شهرک آزادی است و خود هواپیما خارج از شهرک افتاده است.

این آتش نشان که از ابتدا در محلس حادثه حضور داشته است اعلام کرد: به نظر می‌رسد این هواپیما دارای نقص فنی شدیدی بوده است که هنوز متخصصان نیز توانسته‌اند علت حادثه را مشخص کنند.


یکی از شاهدان این حادثه به فارس گفت: واقعا صحنه دلخراشی بود. دم هواپیما وسط خیابان افتاده است. آتشی که دودش آسمان شهرک آزادی را تا لحظاتی تیره و تار کرده بود. خوشبختانه هواپیما نزدیکی‌‌ بازار هفتگی یکشنبه بازار سقوط کرد تقریبا 500 متر آن طرف‌تر و شاید کمتر؛ در غیر این صورت کلی تلفات جانی داشت.

مصدومان از عابران پیاده بودند

بی نیاز، مدیر کل روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار نامه نیوز حاضر در محل سقوط هواپیما مسافربری با اشاره به تلفات احتمالی این حادثه گفت: 5 الی 7 نفر از مصدومان این حادثه با هلکوپتر  به بیمارستان منتقل شده‌اند ولی تا کنون هیج آمار رسمی از تلفات اعلام نشده است.

وی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی برنامه‌ای برای حضور در محل حادثه ندارد.

بی نیاز تصریح کرد: مجیدی و جهانگیریان معاونان وزیر راه و شهرسازی برای بررسی موضوع و ارائه گزارش به وزیر در محل حادثه حضور دارند.

در همین ارتباط امداد ویژه آتش نشانی حاضر در محل اعلام کرد، مصدومان حادثه از عابران پیاده بوده‌اند و تمام مسافران هواپیما در این حادثه کشته شده‌اند.

معاون مدیریت بحران، امور دولت و مسئول هماهنگی امور استان‌ها از خروج جعبه سیاه هواپیما برای بررسی علت سقوط هواپیمای آنتونوف 140 سپاهان خبر داد.

احمد مجیدی اظهار کرد: هواپیمای سپاهان با 48 نفر شامل 40 مسافر و 8 خدمه بیرون در محوطه فرودگاه مهرآباد در حاشیه شهرک فرهنگیان دچار سانحه و سقوط کرد.

وی تصریح کرد: کمیسیون بررسی سانحه بلافاصله در محل سانحه حضور یافته اند و در حال خروج جعبه سیاه هواپیما به منظور بررسی علت سانحه هستند.

مجیدی تاکید کرد: تنها مرجع تعیین علت سانحه کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری است.

دکتر داورانی: سوختگی 3 مصدوم این حادثه بسیار بالاست/زنده ماندن 2 نفر در هاله‌ای از ابهام
* دکتر داورانی رئیس بخش بیمارستان امام خمینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: 3 مصدوم منتقل شده به این بیمارستان همچنان زنده هستند اما درصد سوختی آنها بسیار بالاست به طوری که یکی از آنها بین 80 تا 90 درصد سوختگی دارد و یکی دیگر بین 50 تا 60 درصد سوختگی و نفر سوم نیز دارای حدودا 20 درصد سوختگی است.

وی ادامه داد: زنده مانده دو تن از این مصدومان، در هاله‌ای از ابهام است ولی هنوز وضعیت آنها دارای ثبات بوده و تحت کنترل هستند.

مأموران آتش‌نشانی در حال جداسازی قطعات هواپیما برای یافتن اجساد

* جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در گفت‌وگو با تسنیم،‌ اظهار داشت: در حال حاضر 7 ایستگاه آتش‌نشانی، تجهیزات و خودروهای تنفسی مورد نیاز ، جرثقیل، لدر و همه خودروهای پشتیبانی در محل حادثه حضور دارند.
وی ادامه داد: در حال حاضر نیروهای آتش‌نشانی در حال جداسازی قطعات هواپیما هستند تا اگر جسدی باقی‌مانده تحویل عوامل اورژانس دهند. هم اکنون آمار دقیقی از تعداد کشته‌ها در دست نیست ولی هنوز فعالیت نیروها ادامه دارد.

خروج 48 جسد از هواپیما

* حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات کشور در گفت‌وگو با تسنیم گفت: تعداد 48 جسد از هواپیما خارج شده است و در حال تحویل این اجساد به کارشناسان پزشکی قانونی هستیم تا آنها اقدام به شناسایی هویت اجساد کنند.

آتش گرفتن موتور علت سقوط بوده است

* سردار احمدی‌مقدم در جمع خبرنگاران گفت: این هواپیما دارای 40 مسافر و 8 خدمه پرواز بوده است. شایعاتی که این هواپیما را متعلق به سپاه پاسداران اعلام کرده تکذیب می‌کنیم. براساس اخبار ما، 43 نفر در این حادثه کشته شده‌اند.
وی ادامه داد: این هواپیما به سمت طبس پرواز کرده بود که در جاده کرج و پس از تهرانسر، به دلیل نقص فنی یکی از موتورهایش آتش گرفته و سقوط کرده است.

در حال جمع‌آوری قطعات هواپیما هستیم/تاکنون 40 نفر کشته شدند
معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که در حال جمع‌آوری قطعات هواپیمای سانحه دیده هستیم، گفت: این هواپیما 40 مسافر و 8 خدمه داشته است و آمار عجیب و غریب درباره تعداد کشته‌های این حادثه مورد تایید ما نیست.

حمید حبیبی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: یک فروند هواپیمای شرکت سپاهان ایر در مسیر تهران به طبس پس از بلند شدن از باند فرودگاه دچار سانحه شده و در داخل محوطه صنایع هوایی ایران سقوط کرد.

وی با بیان این‌که این هواپیما 40 مسافر و 8 خدمه پروازی داشته است، ادامه داد: 9 نفر از مجروحان حادثه به بیمارستان منتقل شدند که متاسفانه یکی از آنها به دلیل شدت صدمات وارده فوت شده است.

وی با اعلام این‌که هم‌اکنون در حال جمع‌آوری قطعات هواپیما هستیم، بیان کرد: با توجه به این‌که هواپیما در داخل محوطه صنایع هوایی ایران، این احتمال وجود دارد که در بین کشته‌ها و زخمی‌ها از کارمندان صنایع هوایی ایران باشند.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: آمار عجیب و غریبی در رابطه با تعداد کشته‌های این سانحه اعلام می‌شود که مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری نیست.


پروازها در مهرآباد بدون تاخیر در حال انجام است
* مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با اشاره به سانحه سقوط هواپیمایی سپاهان گفت: پروازهای فرودگاه مهرآباد بر اساس برنامه در حال انجام است.

علی رستمی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد حالت عادی دارد و بر اساس برنامه در حال انجام است.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که هواپیما خارج از فرودگاه مهرآباد سقوط کرده است، پروازهای فرودگاه مهرآباد بدون تاخیر در حال انجام است.

به گزارش تسنیم، صبح امروز یک فروند هواپیمای آنتونوف 140 هواپیمایی سپاهان به دلیل انحراف از مسیر در شمال فرودگاه مهرآباد دچار سانحه شد و سقوط کرد.

ماموریت مجلس به کمیسیون عمران برای بررسی حادثه سقوط هواپیما

* نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به کمیسیون عمران ماموریت داد تا حادثه سقوط هواپیمای مسافربری را بررسی کند.

به گزارش تسنیم  حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی پس از پایان نطق‌های میان دستور اظهار داشت: با کمال تاسف اطلاع حاصل شد که در حدود ساعت 9:20 صبح یک فروند هواپیمای مسافربری که از تهران عازم طبس بود با 40 سرنشین و خدمه پرواز در حوالی مهرآباد سقوط کرده و تعدادی از هموطنان ما به لقاء حق پیوستند و حدود 9 نفر از سرنشینان نیز به بیمارستان منتقل شدند.

وی ادامه داد: برای خانواده‌های دغدار و معزی، صبر و اجر جزیل و برای برادران و خواهران و تیم پروازی که دعوت حق را لبیک گفتند علو درجات را مسئلت می‌کنیم.

نایب رئیس مجلس در ادامه اظهار داشت: از ریاست و اعضای کمیسیون عمران می‌خواهیم به طور جدی بررسی این حادثه را در دستور کار خود قرار بدهند. البته خوشبختانه با پیگیری‌هایی که دولت و مجلس داشتند شاهد بهبود وضعیت خطوط پروازی و کاهش حوادث بودیم و امیدواریم با تلاش مسئولان خصوصا مسئولان پروازی دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

آمار دقیق جان‌باختگان سقوط هواپیمای مسافربری تا ساعاتی دیگر اعلام می‌شود

* مدیر بحران استان تهران گفت: بعد از تشکیل جلسه شورای بحران استان و مشخص شدن ابعاد حادثه و علت آن، آمار دقیق جان‌باختگان حادثه اعلام می‌شود.

  مدیر بحران استان تهران با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای مسافربری در شمال فرودگاه مهرآباد تهران با بیان اینکه این هواپیما متعلق به لاین هوایی سپاهان تهران - طبس بوده است، گفت: اطلاعات بیشتر از جان‌باختگان حادثه پس از تشکیل شورای بحران استان به ریاست استاندار اعلام خواهد شد.

وی افزود: تا لحظاتی دیگر شورای بحران استان به ریاست استاندار و جانشین استاندار برگزار می‌شود و امیدوار هستیم تلفات این سانحه را به نحو احسن کاهش دهیم.

مدیر بحران استان تهران خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم تا آخر امروز و بعد از تشکیل شورای بحران و مشخص شدن ابعاد حادثه و علت آن تعداد دقیق جانباختگان این حادثه را از طریق رسانه‌ها به شهروندان برسانیم.

هویت جان‌باختگان سقوط هواپیمای تهران-طبس اعلام نشده است

* مدیر فرودگاه طبس گفت: پرواز هواپیمای مسافربری سپاهان‌ایر تهران- طبس صبح امروز سقوط کرد و لیست اسامی مسافران هنوز در دست بررسی است.

امین‌الله صولتی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار کرد: پرواز صبح امروز تهران- طبس هواپیمایی سپاهان به شماره ثبت EP-GPA دچار سانحه شد.

وی افزود: این هواپیما پس از 5 دقیقه پرواز در مسیر تهران-طبس از فرودگاه مهرآباد دچار سانحه شد و سقوط کرد.

مدیر فرودگاه طبس تصریح کرد: تاکنون خبرهایی متفاوت از رسانه‌ها و از مسئولان پرواز اعلام شده و هنوز اطلاعات جزئی پرواز در دست بررسی است.

صولتی بیان کرد: گفته می‌شود نماینده سابق طبس نیز در این پرواز حضور داشته اما خبرهایی دریافت شده که یک نفر از مسافران از پرواز امروز جا مانده و مشخصات این فرد نیز هنوز به فرودگاه طبس اعلام نشده است.

وی تصریح کرد: اطلاعات پرواز و اسامی مسافران این پرواز هنوز در دست بررسی است و در اسرع وقت به رسانه‌ها اعلام می‌شود.

مدیر فرودگاه طبس گفت: 40 نفر مسافر این هواپیما اعم از کودک و بزرگسال در این سانحه هوایی جان باختند که هشت نفر آن‌ها خدمه پروازی بوده‌اند و کارشناسان ادارات نیز از جان‌باختگان این سانحه هستند.

صولتی نقص فنی هواپیما در فرودگاه طبس را تکذیب کرد و اظهار کرد: از این نوع هواپیما چهار فروند با علامت ثبت متفاوت در کشور وجود دارد و هواپیمای سقوط کرده امروز، هیچ‌گونه نقص فنی در فرودگاه طبس نداشته و شاید در فرودگاه‌های دیگر استان‌ها دچار نقص بوده است.

خلبان ایرانی بود

احمد مجیدی در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: هنوز به شکل دقیق هویت تیم خلبان و خدمه پرواز مشخص نشده اما آنچه مسجل شده این است که تمام این افراد ایرانی بوده‌اند.


وی درباره‌ وضعیت هواپیمای سقوط کرده نیز اعلام کرد: این هواپیما از نوع آنتونوف 140 که ساخته مشترک ایران و اوکراین است بوده و قطعا با مجوز سازمان هواپیمایی کشوری پرواز کرده است.


به گزارش ایسنا، یک فروند هواپیمای ایران 140 شرکت هواپیمایی سپاهان صبح امروز - یکشنبه - در حوالی فرودگاه مهرآباد سقوط کرد.


این هواپیما که به مقصد طبس سفر می‌کرد 48 مسافر داشت که بسیاری از آنها کشته شدند.


با استقرار تیم‌های بررسی در محل حادثه و بررسی جعبه سیاه هواپیما بناست به زودی دلیل اصلی این سقوط مشخص شود.

آخرین وضعیت حادثه دیدگان انتقالی به بیمارستان امام(ره)

بنابر اعلام مسئول اورژانس یک بیمارستان امام خمینی (ره)، وضعیت عمومی سه مصدوم حادثه هوایی امروز که به این بیمارستان منتقل شده‌اند مطلوب است.


دکتر هومان حسینی نژاد، متخصص طب اورژانس و مسئول اورژانس یک و سی پی آر در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث»‌ایسنا، افزود: امروز بیمارستان امام خمینی (ره) درباره جزئیات انتقال سه مصدوم حادثه هوایی امروز به این بیمارستان گفت: حدود یک ساعت و نیم گذشته خبردار شدیم که سه بیمار با هلی کوپتر در حال انتقال به این بیمارستان هستند، بر این اساس تیم درمانی آماده انجام اقدامات لازم شدند.


وی گفت: این سه مصدوم را در سی پی آر بیمارستان تحویل گرفتیم. مشکل عمده این مصدومان سوختگی سطحی بود که اقدامات احیای اولیه برای این بیماران انجام شده است.


به گفته حسینی نژاد، یکی از این مصدومان (آقا) تقریبا از نظر جراحی و مسائل داخلی مشکلی ندارد و اقدامات لازم برای وی انجام شده است. سوختگی‌های وی پانسمان و شکستگی‌هایش نیز آتل بندی شده است. دردهای وی نیز آرام شده و اکنون آماده اعزام به مراکز سوختگی است.


وی در توضیح اقدامات انجام شده برای مصدوم خانمی که به این بیمارستان منتقل شده گفت: این مصدوم نیزسوختگی نسبی دارد، یک لوله در راه هوایی وی قرار داده‌ایم، سوختگی‌هایش پانسمان و اقدامات اولیه احیا نیز برای وی انجام شده است. جهت انجام درمان بهتر به مراکز سوختگی اعزم خواهد شد.


وی درباره مصدوم سوم نیز گفت: این مصدوم با بی‌قراری شدید به بیمارستان آورده شد. اکنون در مرحله سی تی قرار دارد. در مجموع می‌توان گفت که علائم حیاتی هر سه مصدوم تقریبا پایدار است و شرایط تحت کنترل قرار دارد.


وی گفت: برای هر سه این مصدومان درخواست اعزام به مراکز سوختگی کرده‌ایم. مرکز سوختگی مطهری همکاری خوبی داشته است و پس از اطمینان از پایداری شرایط این مصدومان، آنها را در اسرع وقت به مراکز سوختگی اعزام می‌کنیم تا درمان مناسب را دریافت کنند.


اسامی مسافران هواپیمای سانحه دیده تحویل سازمان هواپیمایی کشوری شد

* مدیرعامل هواپیمایی سپاهان از تحویل اسامی مسافران و خدمه پرواز سانحه دیده شماره 5915 این شرکت به سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد.


اشتریان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: یکی از هواپیماهای ما دچار سانحه شده که دلیل بروز این اتفاق را نمی‌دانم الان هم در حال رفتن به تهران هستیم.

وی ادامه داد: با تیم سازمان هواپیمایی کشوری دلایل سقوط این هواپیما را بررسی خواهیم کرد.

وی در خصوص اسامی مسافران و کرو پروازی این هواپیما نیز گفت: طبق ابلاغ سازمان هواپیمایی کشوری اسامی مسافران و خدمه پروازی را صبح امروز به این سازمان داده‌ام.

هواپیمای سقوط کرده تحت پوشش بیمه کوثر بود/عطایی:خسارت و دیه جانباختگان پرداخت می‌شود

* مدیرعامل بیمه کوثر تأکید کرد: این شرکت بیمه ای خسارت و دیه جانباختگان هواپیمای سقوطه کرده در فرودگاه مهرآباد را پرداخت می‌کند.


عبدالرسول عطایی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به سقوط هواپیمای مسافربری در فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: این هواپیما تحت پوشش بیمه کوثر بوده و پرداخت خسارت آن توسط این بیمه پرداخت می‌شود.

وی افزود: هم اکنون مدیران بیمه مهندسی و خاص بیمه کوثر به همراه کارشناسان درمحل حادثه حضور دارند و در حال ارزیابی خسارت هستند.

مدیر این شرکت بیمه‌ای تأکید کرد:در اسرع وقت و پس از ارزیابی کارشناسی حسب قرارداد منعقده بیمه کوثر خسارت و دیه جانباختگان این حادثه را پرداخت می‌ کند.

جعبه سیاه هواپیما هنوز پیدا نشده است

احمد مجیدی در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد:‌ کمیسیون سانحه وزارت راه و شهرسازی در محل حادثه مستقر شده و باید زمان کافی را برای بررسی دلایل سقوط داشته باشد.


وی اظهار کرد: در حال حاضر تلاش‌ها برای پیدا کردن جعبه سیاه هواپیما ادامه دارد و با پیدا شدن و بررسی آن می‌توان دلیل اصلی سقوط هواپیما را مشخص کرد.


وی درباره شایعات مطرح شده پیرامون سقوط هواپیما به دلیل از کار افتادن یکی از موتورهای آن نیز گفت: قطعا تا زمانی که جعبه سیاه بررسی نشده و مورد تایید کمیسیون سوانح قرار نگیرد هیچ گونه گمانه زنی قطعی نخواهد بود و دلایل مطرح شده را نمی‌توان رد یا قبول کرد.


به گزارش ایسنا، یک فروند هواپیمای ایران 140 شرکت هواپیمایی سپاهان صبح امروز - یکشنبه - در حوالی فرودگاه مهرآباد سقوط کرد.


این هواپیما که به مقصد طبس سفر می‌کرد 48 مسافر داشت که با استقرار تیم‌های بررسی در محل حادثه بناست به زودی دلیل اصلی این سقوط مشخص شود.

یک مسافر از پرواز جامانده بود

جلسه مدیریت بحران استان تهران به ریاست حسن کریمی معاون عمرانی سید مجید حسینی راهور تهران ،رضا بستو معاون عملیات پلیس، علی میزبان رییس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ،محسن سمیعی مدیر کل امنیتی استاندار تهران ،مسلم عادلی رییس دبیر خانه شورای تامین استان تهران ،شاهین فتحی معاون هلال احمر تهران و رحمان بهمن زاده مشاور شبکه 5 تهران ،غلام حسین ارام معاون امور فنی و عمرانی فرماندار تهران ،جعفر میعاد فر معاون اجرایی اورژانس کشور ،حسن نوری رییس اورژانس پیش بیمارستانی و ستایشی معاون قضایی دادگستری تهران ،دکتر نازپرور رییس پزشک قانونی استان تهران برگزار شد .

در این جلسه هر یک از اعضا آخرین اقدامات انجام شده مربوط سانحه هوا پیمایی را اعلام کردند . بر اساس این گزارش هم اکنون شهردار تهران و استاندار تهران و مدیر کل بحران استان تهران در محل حادثه مستقر هستند.

در این پرواز 41 مسافر داشته که یکی از مسافران به پرواز نمی رسد 34 مسافر بزرگ سال ،3 کودک و 3 نوزاد همراه با دو خلبان به نام های کاپیتان ایزد پناه و برقعیان  به همراه 2 مهمان دار و 2 فنی تمام مسافران و خدمه پرواز تشکیل است .

به گزارش مهر، پزشکی قانونی اعلام کرد تاکنون اجساد 37 مسافر تحویل گرفته ایم تا هویت انها شناسایی شود .3آمبولانس از پزشکی قانونی و 10 آمبولانس از بهشت زهرا دستور بازپرس هستند اجساد به کهریزک منتقل کند .اورژانس کشور و تهران هم در این جلسه اعلام کردند در کل 9 مصدوم به دو بیمارستان امام و پیامبران منتقل شدند  .

یک مصدوم جان خود را از دست داد و حال دو مصدوم دیگر نیز وخیم است .

که از تعداد 8 مصدوم باقی مانده 4 نفر زن و 4 نفر مرد هستند .5امبولانس اورژانسو یک بالگرد در محلمستفر هستند و 3 مصدوم با بالگرد منتقل شدند . 


اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران از استقرار یک تیم پزشکی کامل در محل وقوع حادثه خبر داد و گفت: معاینه اولیه شناسایی اجساد سانحه هواپیما در دست انجام است.

دکتر بشیر نازپرور گفت: اکنون 4 تیم پزشکی در کهریزک در آماده باش کامل هستند تا به محض انتقال اجساد، شناسایی نهایی را انجام دهند.

وی گفت: اجساد پس از دستور بازپرس سر صحنه و انجام کارهای مقدماتی برای شناسایی نهایی به مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی استان تهران واقع در کهریزک منتقل می شوند. آمادگی کامل برای شناسایی سریع اجساد وجود دارد.

تایید مرگ 38 نفر در سقوط هواپیمای تهران - طبس

سازمان پزشکی قانونی کشور مرگ 38 تن از مسافرین و کادر پرواز هواپیمای تهران - طبس را که صبح امروز یکشنبه در شمال فرودگاه مهر آباد دچار حادثه شد، ‌تایید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان پزشکی قانونی کشور، صبح امروز یکشنبه یک فروند هواپیمای مسافربری که از تهران عازم شهرستان طبس بود دقایقی پس از پرواز به دلیل نقص فنی دچار سانحه شده و در شمال فرودگاه مهرآباد سقوط می کند.

اجساد 37 کشته این حادثه که در منطقه سقوط هواپیما یافت شده در حال انتقال به پزشکی قانونی است، یکی از مصدومین حادثه نیز در بیمارستان جان باخته است.

اجساد در حال انتقال به پزشکی قانونی شامل 22 مرد، 10 زن، دو پسر بچه، یک دختر نوجوان،‌ یک دختر بچه و یک نوزاد دختر شیرخوار است. همچنین جسد مصدوم فوت شده در بیمارستان نیز متعلق به یک مرد است. (در مجموع 38 نفر)

گفتنی است بر اساس اخبار منتشر شده هواپیمای مسافربری ایران 140 آنتونوف صبح امروز یکشنبه از تهران به مقصد طبس در حرکت بوده که لحظاتی پس از پرواز به دلیل جدا شدن یکی از بال ها دچار حادثه می شود و در منطقه تهرانسر سقوط می کند.

بنابر این اخبار تعداد سرنشینان هواپیما 48 نفر بوده اما تا کنون جسد 37 تن در محل وقوع حادثه یافت شده که در حال انتقال به پزشکی قانونی است.

جعبه سیاه پیدا شد
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: جعبه سیاه هواپیما شامل نوار مکالمات خلبان و نوار پارامتر‌های موتور پیدا شد.

احمد مجیدی گفت:  با تلاش دست‌اندکاران تیم بررسی سانحه ساز‌مان هواپیمایی کشوری، جعبه سیاه آنتونف شامل نوار مکالمات خلبان و نوار پارامتر‌های موتور پیاده شد.


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
وبسايت رسمي كانون فرهنگي هنري هجرت شهرستان آمل روستاي هندوكلا در سال 1392 تاسيس گرديده و تا حدودي تمامي اخبار و رويدادها و مطالب اعم از داخلي و خارجي را در خود گنجانده است. اميد است كه زحمات بي دريغ و شبانه روزي اعضاي اين كانون فرهنگي هنري مورد توجه خداوند متعال قرار گيرد. ان شاء الله
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • معرفی

    از انتخاب شما متشکریم.هرگونه نظر،انتقاد،پیشنهاد راجع به این وب سایت و مطالب آن را میتوانید به سامانه پیامک 5000515131 ارسال یا با شماره تماس 01143251145 ارتباط بر قرار کنید.

    آمار سایت
  • کل مطالب : 347
  • کل نظرات : 78
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 279
  • باردید دیروز : 39
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 460
  • بازدید ماه : 1,000
  • بازدید سال : 2,811
  • بازدید کلی : 257,163
  • کدهای اختصاصی
    تبادل لینک هوشمند

    تبادل لینک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان آمل روستای هندوکلا وآدرس http://hejratamol.rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

      عنوان :
      آدرس :
      کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد

      استخاره با قرآن کریم
      کانون هجرت هندوکلا

      مجله نایت پلاس