loading...
کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) آمل
هادی خضری بازدید : 232 چهارشنبه 02 بهمن 1392 نظرات (0)

 

 

باید از مردم آمل تشكر كنیم

باید از مردم آمل تشكر كنیم


آن مردم فداكار
شما ملاحظه فرمودید كه این‌ها در داخل تبلیغات زیاد مى‏كردند، به خارج هم كه رفتند تبلیغات زیاد مى‏كنند؛ به این‌كه مردم در اختناق‏اند و خودشان همه مخالف‏اند با جمهورى اسلامى. در صد، شش تا موافق دارد جمهورى اسلامى، یا فوقش ده تا، ولى سایرین همه موافق منفى و مخالف هستند. و دیدند كه همه‌ی آمال‌شان را به شمال دوخته بودند و بیشتر تبلیغات این بود كه شمال دیگر تقریباً صددرصد مخالف با جمهورى اسلامى هستند. و این‌ها همه‌ی قوای‌شان را جمع كردند و به آمل آن حمله‌ی وحشیانه‌ی غافل‌گیرانه را كردند، به امید این‌كه مردم آمل هم با آن‌ها هم‌دست بشوند و آمل را مركز استان قرار بدهند و بعد مازندران و جاهاى دیگر و رشت و همه‌ی جاها را بگیرند و جلو بروند.

این‌ها به خیال خودشان با دست ملت مى‏خواستند كه - همان ملتى كه آن‌ها تراشیدند كه مخالفند با جمهورى اسلامى- با این‌ها بیایند و مركز را هم بگیرند و حكومت را تغییر بدهند و بعد هم هرطورى كه دل‌شان مى‏خواهد عمل بكنند، مرتجعین را هم از بین ببرند! وقتى مواجه شدند با مخالفت مردم - مهم مخالفت مردم بود- [شكست خوردند] و ما باید تشكر كنیم از شهر آمل و آن مردم فداكار كه مع‌الأسف، خوب عده‏اى را هم شهید دادند، لكن خوب این مطلب را ثابت كردند كه آن‌جایى كه شما تمام آمال‌تان به آن‌جا بود با شما مخالفند؛ حالا شما مى‏خواهید بیایید قم؟ مى‏خواهید بیایید تهران، جاهاى دیگر؟
صحیفه امام، ج‏16، ص3




اگر اسلام را فهمیده بودند

اگر این عده‏اى كه در جنگل بودند اسلام را فهمیده بودند، حمله به آمل نمى‏كردند. این حمله در عین حالى‌كه براى ما تأسف‏انگیز بود و عده‏اى از برادرهاى ما را از دست ما گرفت، لكن فهماند به این دسته‏هاى غیرانسانى كه این‌طور نیست كه شما خیال مى‏كنید كه اگر یك صدایى بلند كنید مردم با شما هستند. چطور یك مردم مسلمانى كه دل بسته‏اند به اسلام و دل بسته‏اند به قرآن، و شهادت را براى خودشان افتخار مى‏دانند و هركس شهیدى دارد براى خانمان خودش یك افتخارى مى‏داند و هست، چطور امكان دارد كه چند تا دزد سرگردنه و چند تا اشخاصى كه هیچ از قرآن و اسلام اطلاع ندارند و هیچ ایمان ندارند، بیایند و یك شهر مؤمن را بخواهند به هم بزنند؟ این معنا واضح شد كه مسأله آن‌طور نیست كه این‌ها فكر كردند.
صحیفه امام، ج‏16، ص106
 
منبع:khamenei.ir
 
 
 
 

بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم امل در تاریخ 21/3/1377

....بعد از دوران انقلاب، وقتى كسى نگاه مى‏كند مى‏بيند اين منطقه يكى از مناطقى است كه توانست حركت ماندگارى براى تحكيم انقلاب، از خود نشان دهد. قبل از جنگ و در اثناى جنگ، در مقابله با دشمن متجاوز به مرزها، تعداد شهيدان اين منطقه و همچنين جانبازان زياد است. بالاتر از همه اينها در مقابله با ضدّ انقلاب داخلى كه خيال مى‏كرد خواهد توانست عَلَم مخالفت با اسلام و انقلاب اسلامى را در اين منطقه به اهتزاز درآورد، شما مردم، شما جوانان و بسيجيان، شما زن و مرد، افراد اين شهر و يكايك مردم توانستيد شهر خودتان را شهر هزار سنگر كنيد. در واقع شهر خودتان را به صورت سنگر اسلام و سنگر انقلاب درآوريد. گوارا باد بر شما اين جايگاه مستحكم و اين ثبات قدم.

منبع:hezarsangar.blogfa.com

 

سخنان حضرت علامه حسن زاده آملی در رابطه با حماسه ششم بهمن سال 60 :

 

من ششم بهمن سال 60آمل را مانند 22 بهمن سال 57 دیدم.

« آفرین بر شمائی که فقط با سلاح ایمان در مقابل آنان قیام کردید، چنانکه به آنان مهلت ندادید که در دارالمومنین «شهرستان آمل» نفس تازه کنند. عده‌ای از آنانرا به کیفرشان رسانده و عده‌ای را دستگیر و خلع سلاح کردید، شما بی‌سلاح و آنان مسلح، شما در پناه خدای عزوجل و آنان در پناه جنگل.»
و نیز در جای دیگری فرمودند:
«شما از این مشت محکمی که چون پتک پولادین بر دهن مهاجمان زدید خدا و پیغمبر را از خود خشنود کردید.»

کتاب حماسه مردم آمل، ستاد مرکزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بهمن ۱۳۶۱.

منبع:hemaseamol.ir

سخنان آیت الله جوادی آملی در مورد حماسه 6 بهمن

 

  

اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
بسم الله الرحمن الرحيم
بنده هم متقابلاً شهادت شش بهمن 1360 آمل را گرامی می‌دارم...
خب بالأخره ما الآن هزار سال است كه مادران ما پدران ما يا علی يا علی يا حسين يا حسين گفتند در اين منطقه. ما با ديگران خيلی فرق می‌كنيم. شما قدم به قدم ببينيد هر منطقه‌ای بالأخره يك امام‌زاده‌ای دارد. اين سادات بزرگوار آمدند، پيروان اهل بيت بودند اين منطقه را ولايت‌مدار كردند... 
و همان عرق تشيع و ولايت‌مداری در روز خطر به داد اين مملكت رسيد. نشانه‌اش همان است كه اين عزيزان هر يك ربع يك جوان قربانی شد. ده ساعت چهل تا جوان قربانی بشوند. يعنی هر پانزده دقيقه يك جوان را در طبق اخلاص گذاشتند.
جريان حمله جنگل و تاريخ آن شش بهمن گرچه شبيه برخی از نهضتهاست كه بيش از ده دوازده ساعت طول نكشيد؛  لكن از نظر زمينه دراز دامن است. چند تا درگيری در جنگل اتفاق افتاد، نيروهای عزيز سپاه و بسيج رفتند جنگل، چند بار درگيری شد، چند نفر شهيد شدند، چند نفر را كشتند، چند نفر را فراری كردند، چند نفر را زخمی كردند، سنگرهايی كه آنها در بالای كوه منگول گرفتند ، چند بار عزيزان رفتند.
دو سه بار نيروهای رزمی رفتند، جنگلبانها درگير شدند، شهدايی كه رفتند و درگير شدند، آنها بايد شناسايی بشود، تاريخ اينها مشخص بشود فرمانده اينها مشخص بشود... پيروزيها و شهامتهايی كه شده بايد حفظ بشود. بنابراين گاه‌شمار او حداقل مال يك سال است اين ‌طور نيست كه مال بيست و چهار ساعت باشد...
خدای سبحان همه شهدا و شهدای همه انقلابيون مخصوصاً شهدای شش بهمن را با اوليای خود با شهدای كربلا محشور بكند!
و السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

منبع:hemaseamol.ir

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
وبسايت رسمي كانون فرهنگي هنري هجرت شهرستان آمل روستاي هندوكلا در سال 1392 تاسيس گرديده و تا حدودي تمامي اخبار و رويدادها و مطالب اعم از داخلي و خارجي را در خود گنجانده است. اميد است كه زحمات بي دريغ و شبانه روزي اعضاي اين كانون فرهنگي هنري مورد توجه خداوند متعال قرار گيرد. ان شاء الله
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • معرفی

    از انتخاب شما متشکریم.هرگونه نظر،انتقاد،پیشنهاد راجع به این وب سایت و مطالب آن را میتوانید به سامانه پیامک 5000515131 ارسال یا با شماره تماس 01143251145 ارتباط بر قرار کنید.

    آمار سایت
  • کل مطالب : 347
  • کل نظرات : 78
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 113
  • باردید دیروز : 39
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 294
  • بازدید ماه : 834
  • بازدید سال : 2,645
  • بازدید کلی : 256,997
  • کدهای اختصاصی
    تبادل لینک هوشمند

    تبادل لینک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان آمل روستای هندوکلا وآدرس http://hejratamol.rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

      عنوان :
      آدرس :
      کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد

      استخاره با قرآن کریم
      کانون هجرت هندوکلا

      مجله نایت پلاس