پرسش سائل و پاسخ امام علی (ع)…….
سائل از گوشهی مسجد برخاست ، پرسید:
یا علی ، به من بگو واجب کدام است ؟ واجب تر کدام است ؟
نزدیک کدام است ؟ نزدیک تر کدام است ؟
عجیب کدام است ؟ عجیب تر کدام است ؟
مشکل کدام است ؟ مشکل تر کدام است ؟
امیرالمومنین (ع) در پاسخ فرمود:
واجب ، ترک گناه است و واجب تر از آن توبهی از گناه است.
نزدیک ، قیامت است و نزدیک تر از آن مرگ است.
عجیب ، بیوفایی دنیاست و عجیب تر از آن دل بستن به این دنیای بیوفاست.
مشکل ، سرازیر قبر شدن است و مشکل تر از آن با دست خالی سرازیر قبر شدن است.
حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر جواد سلیمانی امیری(محقق و پژوهشگر، استاد حوزه و دانشگاه ،دکترای تاریخ و عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره))
مقدمه
در سالهاي اخير در کشور ما سخن از کوروش[1] به ميان آمده تا آنجا که برخي از دولتمردان از سنگ نبشته کوروش پرده برداري کرده و برخی دیگر تعالیم او را در حدّ وحی خوانده اند و مدعی شده اند که با تعالیم کوروش می توان جوامع بشری را بر محور عدل اداره کرد، آنگاه به برخی از دانشجویان گفته چرا ما از رسول خاتم (صلي الله عليه و آله) که پیامبری از نسل عرب است باید تبعیت کنیم آیا بهتر نیست که از پیامبر ایرانی تبار یعنی کوروش کبیر تبعیت کنیم؟!
این نوشتار در صدد این نیست که تا به نقد و بررسی کفر یا ایمان کوروش بپردازد زیرا بررسی این موضوع مقاله و شاید کتاب مستقلی را می طلبد بلکه در صدد این است تا به این پرسش مهم پاسخ بگوید که آیا تجلیل از کوروش به خیر و صلاح جامعه اسلامی ایران است یا خیر؟ زیرا در شرایط کنونی ایران باید با بصیرت به مسائل فرهنگی نگریست و عواقب طرح برخی از افکار و اندیشه ها را پی گیری کرد. چه اینکه امیر مومنان(ع)می فرمود:
« قد فتح باب الحرب بينکم و بين أهل القبله ألا یحمل هذا العَلَم إلا أهلُ البصر و الصبر و العلم بمواضع الحق»[2]
« دروازه جنگ بين شما و اهل قبله باز شده است کسي نميتواند پرچمدار مبارزه اين ميدان باشد مگر اينکه درکارش اهل بصيرت و بردباري بوده و بداند کجا و چگونه موضع بگيرد.»
گزیده ای از سخنرانی استاد حجت الاسلام علیرضا پناهیان شب هفتم محرم 92 دانشگاه امام صادق
به ادامه مطلب مراجعه کنید...
مقاله " این یک خدای سکولار است!" از استاد رحیم پور ازغدی - بخش دوم
به ادامه مطلب مراجعه نمایید...
این نبش قبر، عقده ی دیرینه ی شماست
این ها گواهِ جنگ علیه خودِ خداست
وهاّبیان پست! چرا بس نمی کنید
اندازه ی خصومت یک قوم تا کجاست؟
گیرم که نبش قبر کنیدش، چه فایده؟
دیگر مزارِ ابن عدی در قلوب ماست ...
"یک عده آمدند پی نبش قبر"، آه
این حرفها چقدر برای من آشناست
تاریخ چند صفحه ورق خورد تا رسید
آنجا که دور قبر غریبی سر و صداست ...
تا نبش قبر فاطمه راهی نداشتند
دیدند ذوالفقار به دستان مرتضاست
ذهنم دوباره رفت به جایی شبیه این
حرف مدینه نیست دگر، حرف کربلاست
ده نیزه دار دور و برِ قبر کوچکی
حلقه زدند... لشگر دشمن چه بی حیاست
حالا رباب مانده و یک شیرخواره که
مثل سرِ حسین، سرش روی نیزه هاست...
پيامک هاي سوک فاطميه در نوبهار
روز پنجم فروردين ماه سال 1392، روز شهادت حضرت فاطمه زهراست و شيعيان او همه در اين روز، سوگوار و سياه پوش مي شوند. نوروز امسال جور دیگری است. باران بهاري امسال رنگ و بوي فاطمي دارد. بهار، آسمان، سبزه ها همگی میگویند: فاطمه....
پیامبر اکرم(ص) فرمود: در روز قیامت جبرئیل به فاطمه خطاب می کند:
ای فاطمه! هرچه دوست داری از خدای خویش بخواه. فاطمه میگوید: "خدایا شیعیان من و فرزندانم را نجات بده". در این زمان خداوند به فاطمه میفرماید: "اینک در میان اهل محشر برو؛ هرکس که به تو پناهنده شود همراه تو وارد بهشت خواهد شد". در این هنگام همه مردم آرزو می کنند ای کاش فاطمی بودند. (بحارالانوار، ج8 ، ص53 ،روایت 62.)
شما هم در بخش نظرات ، با افزودن پیامک های خود، پیامک های مزبور را تکمیل کنید .
ادامه مطلب...
به گزارش بیت الزهرا(س)بابل، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیتالله العظمی خامنهای، 25 توصیه رهبر انقلاب به دانشجویان را منتشر کرد.
در این اینفوگرافی، به مرور توصیههای مطرحشده در دیدار اخیر دانشجویان که روز شانزدهم مردادماه سال جاری برگزار شد، پرداخته شده است.
این اینفوگرافی اینجا قابل دریافت است.
بخش اول گزیده بيانات حضرت آیت الله الامام خامنه ای(حفظه الله) پیرامون وحدت حوزه و دانشگاه در دیدار جمعی از دانشجویان و طلاب1372/09/24
هدف ؛شعبه حوزه علمیه قم شدن دانشگاه ها نیست
اين را همه مىفهمند: نه امام و نه ديگر بزرگواران نخواستند بگويند كه دانشگاهها جمع شوند و قم بروند، يا شعبهاى از حوزه قم شوند. يا اينكه حوزه قم جمع شود و بيايد در دانشگاهها حل گردد، يا شعبهاى از آنها شود. هيچكس اين را نخواست و مطرح نكرد. مسأله اين است كه ما دو نهادِ اصيلِ دانشجويى داريم. يكى متوجّه به كسب علومِ مربوط به فهم و تبليغ دين و نوآورى در مباحث دينى و نوآورى در فهم مسائل روز و حادث شونده در زندگى است، كه اين حوزه است و كارش عبارت است از تحقيق در مسائل دينى و فراگرفتن احكام الهى در همه شئون زندگى. آن هم نه فقط در آنچه كه مربوط به كنج محراب يا كنج خانه است؛ بلكه در قلمرو وسيع زندگى بشر.
نهاد دانشجويىِ ديگر، ناظر به اداره امور زندگى مردم، منهاى مسائل مربوط به دين است. مردم معاش دارند، كسب دارند، ساختمان دارند، راه دارند، جسم دارند؛ شناساييهاى گوناگون لازم است، تحقيق در امور زندگى مردم لازم است. علوم مختلف و انواع و اقسام دانشها، براى بهتر كردن و راه انداختن زندگى مردم وجود دارد. اين نهاد هم مشغول فراگيرى اين دانشهاست كه اينها را فرا گيرد و در آنها متخصّص و صاحبنظر شود؛
حوزه جهتگيرى زندگى جامعه را تصحيح مىكنند؛ دانشگاه حركات زندگى جامعه را تسهيل مىكنند
حال اگر اين دو نهادِ دانشجويى خوب كار كنند و با هم رابطه متقابل دوستانه و از خود دانستن يكديگر داشته باشند، معنايش اين خواهدشد كه اين جامعه، هم دينش و هم دنيايش آباد خواهد شد. آنها جهتگيرى زندگى جامعه را تصحيح مىكنند؛ اينها حركات زندگى جامعه را تسهيل مىكنند. آنها فكر و ذهن و روح جامعه را آنچنان از زشتيها و نادرستيها دور مىكنند كه بفهمد به كجا بايد حركت كند، و اينها وسيله اين حركت را بهدست او مىدهند تا حركت كند.
انسانِ امروز، از اين نظر عقب مانده است ، دستش خالى است ، معنويّت در دنيا نيست.
امروز، در نظامهاى ساخته و پرداخته فرهنگ غرب - چه در خود منطقه جغرافيايى غرب، چه در جاهاى ديگر دنيا در بخش ابزار و وسايل زندگى تا آنجا پيشرفت كردهاند كه به كرات آسمانى رسيدهاند. اين از لحاظ علمى، انصافاً فوقالعاده است. اين را كه ديگر نمىشود منكر شد. فرض بفرماييد به آسمانها بروند و دوربينهاى تلسكوپ را در آنجا تعمير كنند. اين، پيشرفت عظيمى براى بشر است. اما اگر از نظر جهتگيرى زندگى، بينشى كه انسان به آن احتياج دارد، نباشد، اصلاً اين ابزار براى بشر هم لازم نيست؛ بلكه مضرّ است. انسانِ امروز، از اين نظر عقب مانده است. دستش خالى است. معنويّت در دنيا نيست. جهتگيرى درست، نيست. براى همين است كه دنيا پر از ظلم و جور است. افسوس كه بعضى، مطلبى به اين وضوح را نمىفهمند! مگر اين دنيا مال بشر نيست؟! مگر اين علم و پيشرفت براى اين نيست كه انسان از آنها استفاده كند؟! وقتى ما مىبينيم در دنيا وضعى است كه اكثر انسانها، روزبهروز بدبختتر مىشوند و عدّهاى با همان ابزار پيشرفتهاى علمى كه مال انسان است، بر انسانيّت اينگونه فشار مىآورند، اين كافى نيست كه كسى بفهمد يك بال انسانيّت شكسته و افتاده است؟!
از اواخر سلطنت ناصرالدّين شاه مبارزه با دين و تلاش براى منزوى كردن دين هم شروع شد.
اين، بال معنويّت است. اگر ما هم در جامعه خودمان، جنبه معنوى را نديده بگيريم؛ آن را حذف نماييم، يا كوشش كنيم از صحنه خارجش كنيم، همين خواهد شد. از وقتى كه ترشّحات و نشانهها و طليعههاى فرهنگ غرب، به صورت قصّه و نقشه - نه به صورت طبيعى و آنچه كه لازمه زندگى عمومى بشر باشد - به كشور ما سرازير شد - از اواخر سلطنت ناصرالدّين شاه - مبارزه با دين و تلاش براى منزوى كردن دين هم شروع شد. البته عدّهاى، اينها را از زمان رضاخان مىدانند و مربوط به سلاطين قاجار نمىدانند. اما اين، يك واقعيّت است. منزوى كردن علماى دين؛ منزوى كردن دين؛ سعى در استخدام نيروهايى براى مقاصد خبيث كه شروع شود، جامعه، جامعهاى خواهد شد كه از لحاظ وسايل و ابزار زندگى - كه ما بهآن مىگوييم: دنيا؛ يعنى همان كه در علوم امروز، علوم دانشگاهى ناميده مىشود - پيشرفت مىكند. اما آن جامعه، يك جهتش ناقص است و آن، جنبه معنوى است.
«خسرالدّنياوالاخره» شديم!
حالا يك وقت است كه جامعهاى در جنبه علومِ مربوط به ابزار زندگى پيشرفتى دارد. مثل جوامع غربى. امّا يك وقت در همان هم پيشرفت ندارد. مثل بسيارى از جوامع تابع غرب كه معنويّت را حذف كردند، ماديّت را هم نتوانستند جلب كنند! مثل وضع زندگى خود ما در دوران حكومت پهلويها: معنويت را طرد كرديم، ماديّت را هم نتوانستيم به شكل مدرن و جديد و علمى و واقعىاش به داخل كشور بياوريم. يعنى «خسرالدّنياوالاخره» شديم!
آن طرف قضيه هم، همينطور است. يعنى اگر جامعهاى، فقط به جنبههاى معنوى بپردازد و از علوم غافل بماند؛ از پيشرفت علمى، از كشفيّات علمى، از نوآوريهاى علمى، از تحصيل علم ميان فرزندان ميهن، از ساختن انسانهايى كه بتوانند زندگى را به شكل متناسب با نيازهاى بشر درآورند - با سهولت و سرعتى كه امروز دنيا طلب مىكند و نيازمند آن است - غافل بماند، باز يك بال ديگرش شكسته است. خيال نكنيد كه اسلام طرفدار اين است كه همه چيز منحصر بشود در مسائل روحى و معنوى و نظر به ماديّات نباشد! نه! اين انحراف، همان اندازه بزرگ است كه آن انحرافِ اوّل. اسلام، انزوا از دنيا و زندگى را، بهصورتى بسيار روشن رد كرده است.
در كلمات اميرالمؤمنين عليهالسّلام در نهجالبلاغه، اين را مشاهده مىكنيد. نهجالبلاغهاى كه كتاب زهداست، بر سرِ آن كسى كه زندگى دنيا را رها كرده است، به خيال اينكه آخرت خودش را درست كند، فرياد مىزند. اسلام اينگونه نيست.
مقاله " این یک خدای سکولار است!" از استاد رحیم پور ازغدی - بخش اول
بازگشت به گذشته ،خطر تهدید کننده انقلاب
خطری که برای همه انقلاب ها بعداز پیروزی قابل پیش بینی است و می تواند بزرگترین انقلاب ها را به زانو در آورد خطر ارتجاع است. همان تعبیری که در قرآن برای جنگ احد به کار رفته است. بعد از اینکه خبر شهادت پیامبر بین رزمنده ها منتشر شد اکثر آنها به دامنه کوه ها فرار کردند، بعضی ها گریه کردند و بعضی دیگر به کلی بریدند. آنوقت خداوند در آیه ای فرمود؛ اگر پیامبر بمیرد یا کشته شود آیا شما از راه رفته باز می گردید. در همه اصولی که پیامبر برای شما آورد تردید می کنید؟ مگر قرار بود برای همیشه به شخص پیامبر گره بخورید؟ یا قرار بود همیشه تعالیم پیامبر پیش چشم شما باشد؟ کدام یک؟ ایمان شما به تعالیم پیامبر گره خورده نه به شخص او و بنابراین نباید با کوچکترین شکست یا ضربه ای که می خورید به همه چیز شک کنید.
دو ماه محرم و صفر را پشت سر گذاشتیم و به ماه ربیعالاول، بهار ماهها رسیدیم...
در این ماه آثار رحمت خداوند هویداست و ذخایر برکات خداوند و نورهای زیبایی او بر زمین فرود آمده است، زیرا میلاد رسول خدا (ص) در این ماه است و سزاوار است که همه علاقهمندان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) آن را ارج نهند و گرامی بدارند
به ادامه مطلب مراجعه کنید..
خدایا؛
تو را به مناسبتهای عزیز این ماه گرامی قسم میدهیم؛
این ماه را بر تمام شیعیان جهان، مبارک و پر خیر و برکت قرار بده،
و در ظهور ارباب و مولای ما؛ امام زمان(عج) تعجیل بفرما،
و به ما توفیق بهره بردن از فضایل این ماه عنایت فرما،
و تمام مریضها را به حرمت این ماه شفا بده،
و مشکلات و گرفتاری تمام شیعیان را برطرف بفرما.
آمین ربّ العالمین.
فرارسیدن ماه ربیع الاول ، ماه شادی و شادمانی برای شیعیان را به شما محب اهل بیت(ع) تبریک عرض می کنم .
گناه بزرگ فتنهگران در سال ۸۸ اين بود كه اگر خوشبينانه نگاه كنيم و بگوئيم اينها يك شبههاى، خدشهاى در ذهنشان بود، اين خدشه را به صورت ايجاد چالش براى نظام اسلامى مطرح كردند. اين گناه بزرگ، قابل اغماض هم نيست؛ آثار آن هم همچنان در جامعهى ما موجود است.
بيانات رهبر انقلاب در تاریخ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
رحلت پیام آور عشق و محبت (رسول خاتم)و نوه بزرگوارشان ،غریب مدینه و بقیع (امام مظلوم امام حسن مجتبی )و اما رضا (ع) را به صاحت پر نور و برکت بقیه الله العظم حضرت روحی فداک و نائب بر حقش حضرت خامنه ای و کلیه پیشوایان و رهروان ان امامان واجب تعظیم تسلیت و تعزیت عرض می نمایم .
یا ابا صالح المهدی آجرک الله...
در ادامه مطلب به چهل نکته ناب از پیامبر مهربانی ها مراجعه فرمایید...
اگر تیر دشمن جـ ـ ـ سـ ـ ـ ــ ـ م شهدا را شکافت.
تیر بدحجابی تو قـ ـ ـ لـ ـ ـ ـ ـ ب شهدا را میدرد.
ادامه تصاویر در ادامه مطلب...
بهش گفتم: امام زمان عج رو دوست داری
گفت: آره ! خیلی دوسش دارم
گفتم: امام زمان حجاب رو دوست داره یا نه؟
گفت: آره!
گفتم : پس چرا کاری که آقا دوست داره انجام نمیدی؟
گفت: خب چیزه!…. ولی دوست داشتن امام زمان عج به ظاهر نیست ، به دله
گفتم: از این حرف که میگن به ظاهر نیست ، به دله بدم میاد
گفت: چرا؟
براش یه مثال زدم:
گفتم: فرض کن یه نفر بهت خبر بده که شوهرت با یه دختر خانوم دوست شده و الان توی یه
رستوران داره باهاش شام می خوره. تو هم سراسیمه میری و می بینی بله!!!! آقا نشسته و داره
به دختره دل میده و قلوه می گیره.عصبانی میشی و بهش میگی: ای نامرد! بهم خیانت کردی؟
بعد شوهرت بلند میشه و بهت میگه : عزیزم! من فقط تو رو دوست دارم. بعد تو بهش میگی:
اگه منو دوست داری این دختره کیه؟ چرا باهاش دوست شدی؟ چرا آوردیش رستوران؟ اونم بر
می گرده میگه: عزیزم ظاهر رو نبین! مهم دلمه! دوست داشتن به دله…
دیدم حالتش عوض شده
بهش گفتم: تو این لحظه به شوهرت نمیگی: مرده شور دلت رو ببرن؟ تو نشستی با یه دختره عشقبازی می کنی بعد میگی من تو دلم تو رو دوست دارم؟ حرف شوهرت رو باور می کنی؟
گفت: معلومه که نه! دارم می بینم که خیانت می کنه ، چطور باور کنم؟ معلومه که دروغ میگه
گفتم: پس حجابت….
اشک تو چشاش جمع شده بود
روسری اش رو کشید جلو
با صدای لرزونش گفت: من جونم رو فدای امام زمانم می کنم ، حجاب که قابلش رو نداره
از فردا دیدم با چادر اومده
گفتم: با یه مانتو مناسب هم میشد حجاب رو رعایت کرد!
خندید و گفت: می دونم ! ولی امام زمانم چــــــادر رو بیشتر دوست داره
می گفت: احساس می کنم آقا داره بهم لبخنــد می زنه
اولین سالگرد سردار جانیاز شهید علی امانی و یادواره شهدای گردان یا رسول
ضمن عرض قبولی طاعات و عبادات گزارش تصویری دهه اول و دوم ماه محرم 1392 در این سایت قابل دریافت و مشاهده میباشد.
جهت مشاهده روی گالری تصویر در حاشیه صفحه کلیک کنید.
جهت دانلود کل گزارشات تصویری به صورت فشرده لینک زیر را انتخاب کنید.
http://www.uplooder.net/cgi-bin/dl.cgi?key=521360a8ebd6d95ef90da6e845d226cd
نظرات شما مارا در ارائه بهتر گزارشات کمک خواهد کرد.... ان شاا...
در غروب سالروز شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام مدافعان حرم در میدان امام حسین
چهارمین مراسم مدافعان حرم با حضور جوانان، مردم روزه دار و عزادار در میدان امام حسین تهران با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان و مداحی ذاکرین اهل بیت علیهم السلام برگزار شد. از حدود ساعت 3 بعد از ظهر بود که جوانان روزه دار و عزادار امیرالمومنین علی علیه السلام در میدان امام حسین علیه السلام تهران جمع شدند تا بار دیگر به دشمنان آل الله هشدار دهند که مدافعان حرم آماده اند تا به اذن رهبر معظم انقلاب از حرم حضرت زینب سلام الله علیها دفاع کند. گزارشی کوتاه و مختصر از این مراسم ...
.
بقیه تصاویر در ادامه مطلب...
آنکه عمری داغ زهرا زد شرر برپیکرش
ریخت از روز ازل باران ماتم بر سرش
نخل امید رضا بود و به باغ احمدی
دست ظلمی زد شراره بر همه برگ و برش
شهادت مظلومانه امام محمد تقی جوادالائمه بر عموم شیعیان و دلسوختگان اهل بیت تسلیت و تعزیت باد.
تعداد صفحات : 5
وبسايت رسمي كانون فرهنگي هنري هجرت شهرستان آمل روستاي هندوكلا در سال 1392 تاسيس گرديده و تا حدودي تمامي اخبار و رويدادها و مطالب اعم از داخلي و خارجي را در خود گنجانده است. اميد است كه زحمات بي دريغ و شبانه روزي اعضاي اين كانون فرهنگي هنري مورد توجه خداوند متعال قرار گيرد. ان شاء الله
از انتخاب شما متشکریم.هرگونه نظر،انتقاد،پیشنهاد راجع به این وب سایت و مطالب آن را میتوانید به سامانه پیامک 5000515131 ارسال یا با شماره تماس 01143251145 ارتباط بر قرار کنید.